PracaGrupypl.praca.dyskusje › Czy jest coś niewłąściwego/niemoralnego w wysyłaniu CV

  • 121. Data: 2012-02-18 22:35:34
    Temat: Re: Czy jest coś niewłąściwego/niemoralnego w wysyłaniu CV
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2012-02-18, slawciod <s...@p...onet.pl> wrote:

    [...]

    > Zapomniałeś dodać ze można praktycznie zapomnieć o wolnym, bo właściciel
    > firmy musi być 24h/d do dyspozycji... a pracownik etatowy od 8-16 i ma
    > wolne;)

    Aż tak źle nie jest, ale sam pracuję od 10 do 20, a w weekendy też jestem
    dostępny (na telefon) i dodatkowo się doszkalam. To w gruncie rzeczy
    norma.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 122. Data: 2012-02-18 23:08:03
    Od: slawciod <s...@p...onet.pl>

    W dniu 18.02.2012 23:35, Wojciech Bancer pisze:
> [...]
    >
    > Aż tak źle nie jest, ale sam pracuję od 10 do 20, a w weekendy też jestem
    > dostępny (na telefon) i dodatkowo się doszkalam. To w gruncie rzeczy

    oczywiście lekko przejaskrawiłem. w gruncie rzeczy ważna jest
    organizacja czasu, ale w sytuacji awaryjnej różnie to zapewne bywa;).

    pozdrawiam
    SlawcioD

  • 123. Data: 2012-02-19 13:26:39
    Od: Jaskiniowiec <j...@j...jaskinia>

    Dnia 18-02-2012 o 14:31:15 ciekawski typek <c...@n...pl>
    napisał(a):

    > Nie znałem człowieka wcześniej, ale po przeczytaniu tego wątku wyjawia
    > się obraz buraczanego biznesmena uważającego się za szlachtę, któremu
    > marzy się pańszczyzna.
    > Nie powinno się naśmiewać z nazwisk, ale w dodatku facet nazywa się
    > "suka" po angielsku...

    To jak sie kto nazywa nie ma nic wspolnego z merytoryczna dyskusja.
    Rozmawiaj na argumenty, a nie jak dziecko w przedszkolu...
    --
    Polska - jak mi kupisz spodnie, zrobie ci loda.
    Chiny - jak mi kupisz loda, zrobie ci spodnie.

  • 124. Data: 2012-02-19 14:32:47
    Od: Jaskiniowiec <j...@j...jaskinia>

    Dnia 17-02-2012 o 11:33:38 Wieslaw Bicz <o...@o...pl> napisał(a):

> [...]
    > fachowcy mogą często stawiać żądania. I to z reguły tylko wtedy, kiedy
    > akurat jest koniunktura na to, co robią.
    >
    > Ta idea to jest coś spotykanego wśród napalonych młodzieńców polskich,
    > którzy wyobrażają sobie, że jak skończyli jakieś studia i trochę
    > popracowali to już powinni być "noszeni na rękach". Tylko niestety
    > doświadczenie życiowe nie potwierdza ich wyobrażeń. Ale każdemu
    > oczywiście chętnie życzę wielu sukcesów i ponadprzeciętnych zarobków. I
    > to takich, które będą trwały przez długi czas. I oczywiście mało stresu

    Wszystko pieknie i ladnie napisane. Jednakze w polskich warunkach takich
    pasjonatow omija sie szerokim lukiem (prosze przetestowac, rozsylajac cv i
    wpisujac ze jest sie pasjonatem). To nie dawne czasy. Teraz liczy sie nie
    pasja i duza wiedza, a papierek i podstawowa wiedza oraz jak najnizsze
    wynagrodzenie. Mozna byc glabem, ale wystarczy papierek i jakas podstawowa
    akademicka wiedza, czesto zupelnie oderwana od praktycznej. Nie ma sie
    papierka, wtedy mozna sie realizowac we wlasnym zakresie i walczyc z chora
    biurwokracja w PL (czyt. zalozyc swoja dz. gosp.). Wazne, zeby pracownik
    zrobil jakas podstawowa czynnosc i chcial pracowac za jak najnizsza stawke
    (to naprawde zrozumiale). Jesli jednak juz takiemu pasjonatowi uda sie
    gdzies zaczepic, to pracodawca wysysa go do ostatniej kropli mozliwosci
    (chyba ze to stanowisko managerskie - wtedy to manager wysysa szefa jak
    moze ;-) ). Nie twierdze, ze u Ciebie tak jest,ale tak jest w zdecydowanej
    wiekszosci polskich firm. Na szczescie sa dziedziny, w ktorych trzeba miec
    odpowiednie uprawnienia jak np. elektryka, bo w przeciwnym wypadku taki
    przykladowy elektronik musialby tez byc odpowiedzialny za sprawna
    elektrycznosc w zakladzie...

    Niedawno nawet spotkalem sie z takim chciejstwem, ze pracodawca (firma
    podobna do Twojej, ktora niedawno przejeli Japonczycy) zazyczyl sobie
    japonskiego u pracownikow. Jak firma byla garazowa, to nawet sam szef nie
    znal angielskiego, a mimo to udawalo mu sie sprzedawac swoje produkty na
    calym swiecie. Teraz jak juz kadra managerska sie troche rozrosla, to i
    nadgorliwosc i chciejstwo polskiego pracodawcy znacznie wzrosly.

    Poza tym, by miec jakas pasje, potrzeba na to pieniedzy. Elektronika tania
    nie jest. Lepsza lutownica potrafi kosztowac min. kilka stowek, nie liczac
    innych przydatnych urzadzen, jak mierniki, oscyloskopy itd., ktore
    potrafia kosztowac nawet i kilkanascie tys. O specyficznych scalakach
    nawet nie wspominam. Gdzie zatem zdobyc odpowiednie doswiadczenie bedac
    kiepsko oplacanym pasjonatem?! A gdzie zycie? Zatem albo szuka sie pracy
    dajacej satysfakcjonujace wynagrodzenie, by moc w garazu pasjonowac sie
    drogimi zabawkami, albo swoja pasje chce sie zrealizowac u takiego
    pracodawcy jak Twoja firma, ktora da mu odpowiednie narzedzia. Zgadzam sie
    jednak z tym, ze nalezy placic w zaleznosci od zaangazowania, przydatnosci
    i doswiadczenia. Nie zgodze sie, ze sama pasja czlowiek zyje. Z reszta
    kiedys ta pasja moze sie znudzic. Wiecznym pasjonatem w jednej dziedzinie
    nie mozna byc cale zycie, bo to grozi Noblem, albo zebractwem. Totez
    wspomniany Niemiec dobrze zrobil, ze przeszedl do SAP, bo tam bedzie mial
    spora gorke pieniedzy, przy okazji bedzie mogl kontynuowac w domowym
    zaciszu swoja pasje, a jednoczesnie bedzie mogl spelnic sie w czyms innym,
    jak tylko w elektronice/fizyce. Czesto dochodzi tez wypalenie zawodowe,
    badz ludzka typowa chec polepszenia swojego bytu (wieksze mieszkanie,
    lepszy samochod, wycieczki po swiecie itd). Totez bylbym za tym, by takich
    ludzi z pasja naprawde doceniac (premie, dodatkowy urlop itp) a reszte
    pseudofachowcow zaganiac do sciery, badz gonic do konkurencji. No chyba,
    ze firma ma odpowiednie zasoby, by i w tych ludziach znalezc odpowiednie
    pasje i ich odpowiednio motywowac do przekwalifikowania sie. Na to
    jednakze potrzeba czasu i pieniedzy. I przede wszystkim checi u pracodawcy.

  • 125. Data: 2012-02-19 16:13:04
    Od: "ciekawski typek" <c...@n...pl>

    Użytkownik "Jaskiniowiec" <j...@j...jaskinia> napisał w
    wiadomości news:op.v9xgypr6oclw44@acer.opteris.pl...
    napisał(a):

> [...]

    >To jak sie kto nazywa nie ma nic wspolnego z merytoryczna dyskusja.
    >Rozmawiaj na argumenty, a nie jak dziecko w przedszkolu...

    To był tylko pstryczek w nos dla pana Bicza, nie podoba mi się jego
    sposób prowadzenia firmy.
    Przepraszam, czasem zachowuje się jak przedszkolak, ale cudzoziemski
    kontrahent też musi uśmiechać się pod nosem jak mu się przedstawi:
    heloł, maj nejm is bicz...

  • 126. Data: 2012-02-19 16:39:45
    Temat: pracownik e-mail
    Od: "Klaudyna01" <k...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Zarządzający Systemem Web zatrudni osoby w pełnym lub niepełnym wymiarze
    czasu do pracy w domu (komputerowy marketing Internetowy). Jeśli posiadasz
    komputer oraz stałe łącze internetowe, pomogę Ci zarobić, nie wychodząc z
    domu. Przekonasz się, że to może proste.
    W celu uzyskania pełnych szczegółów skontaktuj się ze mną mailowo:
    k...@w...pl.
    Pozdrawiam serdecznie i zachęcam do współpracy!

  • 127. Data: 2012-02-19 18:02:58
    Od: Wieslaw Bicz <o...@o...pl>

    W dniu 2012-02-19 17:13, ciekawski typek pisze:

> [...]
    > Przepraszam, czasem zachowuje się jak przedszkolak, ale cudzoziemski
    > kontrahent też musi uśmiechać się pod nosem jak mu się przedstawi:

    Nie mam zwyczaju prowadzenia dyskusji na tym poziomie. Dlatego też
    odpowiem krótko:

    Każdy prowadzi swoją firmę tak, jak mu się podoba. To jest w zakresie
    jego odpowiedzialności. W sensie zysków i obciążeń z tym związanym.

    Każdy, kto chce pracować w jakiejś firmie lub też z nią współpracować
    musi też zaakceptować sposób jej prowadzenia, ewentualnie może się
    starać wpłynąć na jego zmianę. Na szczęście nikt nie jest zmuszony
    pracować w żadnej konkretnej firmie ani też z nią współpracować.

    A z nazwisk śmieją się tylko dzieci...

    W. Bicz

  • 128. Data: 2012-02-20 10:29:23
    Od: gont <g...@d...plusnet.pl>

    Wieslaw Bicz pisze:

    > To nie była moja wypowiedź!!
    >
    > W. Bicz

    A ja nie Tobie odpowiadałem.

    OIDP to Jaskiniowcowi.

    --
    gonT
    zaczyna każdego żałować i w końcu nie ma komu w mordę dać.
    (W. Wharton: Ptasiek)<<

  • 129. Data: 2012-02-20 15:31:23
    Od: "ciekawski typek" <c...@n...pl>

    Użytkownik "Wieslaw Bicz" <o...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > starać wpłynąć na jego zmianę. Na szczęście nikt nie jest zmuszony
    > pracować w żadnej konkretnej firmie ani też z nią współpracować.

    Przepraszam bardzo, mam infantylne poczucie humoru. Jeśli mogę zapytać,
    jak reagują anglojęzyczni kontrahenci?