PracaGrupypl.praca.dyskusjeCzy informatyk to gatunek ginący? - ciąg dalszy. › Re: Czy informatyk to gatunek ginący? - ciąg dalszy.
  • Data: 2003-04-14 21:35:24
    Temat: Re: Czy informatyk to gatunek ginący? - ciąg dalszy.
    Od: "Leszek Wilczek" <w...@w...edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "PiotrG" <p...@p...com> napisał w wiadomości
    news:b7eqvq$ggi$1@szmaragd.futuro.pl...
> [...]
    > skoncza studia to wszystko wiedza, i "starzy" fachowcy nie chca ich
    wpuscic
    > na rynek pracy, bo sie boja...
    > Chetnie zadalbym kilka pytan kontrolnych mlodemu czlowiekowi, ktory jest
    > przekonany, ze jest informatykiem.
    > Hint: jeden z absolwentow kierunku informatycznego prywatnej wyzszej
    uczelni
    > zapytany przeze mnie "kontrolnie" podczas rozmowy kwalifikacyjnej o
    podanie
    > przykladowego adresu IP nalezacego do klasy "G" odpowiedzial:

    No no, wiele osob bys zagial. Ja osobiscie znam tylko klasy do E :D

    >wie Pan, nie
    > pamietam, tego bylo dosc duzo... A inny, poproszony o podanie
    przykladowego
    > adresu IP z puli adresow publicznych bez zastanowienia odpowiedzial:
    > 100.200.300.400 . A jeszcze inny, na pytanie, czy zna skladnie polecen
    > uzywanych w plikach config.sys i autoexec.bat,

    No to jest juz raczej dziwne pytanie, chyba ze w ogloszeniu bylo aby znas
    system MS-DOS.

    >odpowiedzial: "tam mozna
    > stosowac pewne skomplikowane polecenia, ale nie jest to udokumentowane w
    > materialach firmy MS".

    Jest sporo takich, pomijajac ze odpowiedz kolesia byla smieszna

> [...]

    > wpadly w rece (nawet o assemblerze PDP-11, choc juz wtedy nie bylo szansy
    > zobaczyc takiej maszyny), a w domu lamalo sie zabezpieczenia w programach
    na
    > ZX Spectrum, C64 czy Amstrad CPC6128 (z tego byla niezla kasa, choc
    obecnie
    > to niezgodne z prawem). I tylko dzieki temu nadal potrafie zrozumiec
    > dzialanie kazdego systemu operacyjnego, a jak patrze na kod w dowolnym
    > jezyku programowania, widze i rozumiem co on robi.
    > Rozumiem, ze obecnie nikomu sie nie chce?

    No coz, tutaj to sie nie zgodze. Byles swiadkiem rzowoju technoligii,
    systemow ktore byly malutkie, a dzisiejsci studenci musza to wszystko lyknac
    w ciagu kilku semestrow do tego jeszcze pracujac. Pomijam fakt ze cala ta
    wiedze musza wchlonac we wszyskich specjalizacjach od bramek poczawszy na
    sieciach neuronowych i AI skonczywszy. Dlatego ich wiedza jest plytka, albo
    w niektorych aspektach zadna, mam jednak nadzieje ze w kiklu jest
    przynajmniej srednia.

    Choc musze sie z toba zgodzic ze jezeli ktos sklada aplikacje to conieco
    moglby wiedziec o tym co jest okreslone w "wymaganiach", ktore bardzo czesto
    sa dosc dziwne napisanie, tak jak np. ostastnio widzialem ogloszenie na
    pracownika dzialu Helpdesk z doskonala znajomoscia TCP/IP, tylko pytanie co
    jest ta doskonala znajomoscia, bo dla mnie oznacza ze ktos taki powinien
    potrafic napisac oprogramowanie ktore mogloby operowac tym protokolem w
    warstwie 3 i 4, bo jak inaczej to nazwac??