PracaGrupypl.praca.dyskusjeCzy informatyk to gatunek ginący? - ciąg dalszy. › Re: Czy informatyk to gatunek ginący? - ciąg dalszy.
  • Data: 2003-04-14 21:58:17
    Temat: Re: Czy informatyk to gatunek ginący? - ciąg dalszy.
    Od: "motto" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Leszek Wilczek" <w...@w...edu.pl> napisał w wiadomości
    news:b7f9g5$b69$1@nemesis.news.tpi.pl...
    > No no, wiele osob bys zagial. Ja osobiscie znam tylko klasy do E :D
    Ja jestem programistą nie wiem co to IP, a przynajmniej nie musze wiedzieć.
    :P

    > No to jest juz raczej dziwne pytanie, chyba ze w ogloszeniu bylo aby znas
    > system MS-DOS.
    DOS to podstawa w każdej szkole z informatyką... więc jak nie wiedział tego
    to dupa nie informatyk. Ja byłem na programowaniu a miałem wykładanego
    unixa, sieci i kilka innych rzeczy które nie są mi potrzebne do szczęścia a
    jednak to po prostu podstawy i pewne rzeczy każdy musi wiedzieć, choć z całą
    pewnością nie posiądzie nikt całej wiedzy z zakresu informatyki to po prostu
    biorąc pod uwagę pojemność mózgu niemożliwe.

    > No coz, tutaj to sie nie zgodze. Byles swiadkiem rzowoju technoligii,
    > systemow ktore byly malutkie, a dzisiejsci studenci musza to wszystko
    lyknac
    > w ciagu kilku semestrow do tego jeszcze pracujac. Pomijam fakt ze cala ta
    > wiedze musza wchlonac we wszyskich specjalizacjach od bramek poczawszy na
    > sieciach neuronowych i AI skonczywszy. Dlatego ich wiedza jest plytka,
    albo
    > w niektorych aspektach zadna, mam jednak nadzieje ze w kiklu jest
    > przynajmniej srednia.
    To masz błędne nadzieje, ale masz rację informatyka to już za ogólne
    określenie i od samego początku powinna być w szkołach specjalizacja bo
    produkuje się nic nie umiejących mgr. O przepraszam, więdzą jak zainstalować
    Win 98 :)

    > Choc musze sie z toba zgodzic ze jezeli ktos sklada aplikacje to conieco
    > moglby wiedziec o tym co jest okreslone w "wymaganiach", ktore bardzo
    czesto
    > sa dosc dziwne napisanie, tak jak np. ostastnio widzialem ogloszenie na
    > pracownika dzialu Helpdesk z doskonala znajomoscia TCP/IP, tylko pytanie
    co
    > jest ta doskonala znajomoscia, bo dla mnie oznacza ze ktos taki powinien
    > potrafic napisac oprogramowanie ktore mogloby operowac tym protokolem w
    > warstwie 3 i 4, bo jak inaczej to nazwac??
    Oj z tymi ogłoszeniami to jest różnie oto najbardziej skrajny przykład jaki
    pamiętam.
    "Potrzebny spec od komputerów, z biegłą znajomością Win2k i pakietem Office
    oraz przynajmniej podstawową wiedzą o TCP/IP".
    A faktycznie potrzebują gościa który przy pomocy excela (zainstalowanego na
    win 2k na marginesie) wprowadzi do dbf dane z iluś tam lat. Nie wiem do dziś
    dlaczego excelem i po co ten protokół....

    motto
    icq: 238159966