PracaGrupypl.praca.dyskusje › Czy czas dojazdu w delegacji liczy się jako czas pracy?

  • 1. Data: 2002-11-13 19:19:58
    Temat: Czy czas dojazdu w delegacji liczy się jako czas pracy?
    Od: "Intruz" <z...@p...onet.pl>

    Proszę o podpowiedź
    Czy czas dojazdu do pracy w delegacji liczy się do czasu pracy tzn. jadą 2h
    w obie strony, czas pracy na miejscu wynosi 6h?
    Dzięki za ewentualne odpowiedzi
    Kaczka

  • 2. Data: 2002-11-13 19:37:53
    Od: "cisowa" <c...@w...pl>

    Spytaj się pracodawcy, bo każdy pracodawca robi inaczej
    Użytkownik "Intruz" <z...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:aqu8lo$j7j$1@news.tpi.pl...

  • 3. Data: 2002-11-13 21:23:49
    Od: "rafal" <g...@o...pl>

    Użytkownik "cisowa" <c...@w...pl> napisał w wiadomości
    > Użytkownik "Intruz" <z...@p...onet.pl> napisał w
    > wiadomości news:aqu8lo$j7j$1@news.tpi.pl...
    > 2h

    1.Spytaj się pracodawcy, bo każdy pracodawca robi inaczej ?????
    o delegacjach to mowia przepisy z tego co wiem to liczy sie wszystko
    czas,podzielony na czas dojazdu i czas pracy oraz kilometry od siedziby
    firmy do klienta. Ma to związek z wysokością diety .
    Z dugiej strony do jest chore pracuje u klietna do godz 21 wyjechalem o 6
    rano i dostaje dniówkę i dietę 19 zł (paliwo i samochód firmowy) NIE MA
    NADGODZIN .
    W wielu firmach pałci sięprowizje od wypracowanych godzin tak jak na akord
    bo inaczej D balda od skowronka do żaby za pół darmo

    rafal

  • 4. Data: 2002-11-13 21:53:51
    Od: "cisowa" <c...@w...pl>

    Użytkownik "rafal" <g...@o...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > W wielu firmach pałci sięprowizje od wypracowanych godzin tak jak na akord
    > bo inaczej D balda od skowronka do żaby za pół darmo

    Dlatego mówię, żeby spytał się pracodawcy. Sam potwierdziłeś moją poprzednią
    wypowiedź. Przeciesz wszyscy wiedzą, że przepisy swoje a pracodawca swoje.

  • 5. Data: 2002-11-14 08:03:07
    Od: No Name <v...@w...pl>

    (...)
    (...)
    > Dlatego mówię, żeby spytał się pracodawcy. Sam potwierdziłeś moją poprzednią
    > wypowiedź. Przeciesz wszyscy wiedzą, że przepisy swoje a pracodawca swoje.

    Nie znam pracodawcy, który płaciłby jak za pracę za czas jazdy w
    delegacji. Dotyczy to zwłaszcza przedstawicieli handlowych i pracowników
    różnych serwisów.
    Zacytuję odpowiedź, jaką uzyskałem od inspektora pracy, gdy zagadnąłem
    go o powyższy problem: "- ma pan tak sformułowaną umowę o pracę, żeby
    nie płacić panu nadgodzin, nawet jeżeli jest pan w pracy całą dobę,
    odliczając sen".
    Czas pracy, który to umożliwia to tzw. czas zadaniowy - dokładniej ty
    ponosisz winę i konsekwencje tego, że nie możesz wyrobić się w 8h
    dziennie lub 40 tygodniowo. Jeżeli nie możesz się wyrobić, powinieneś
    poinformować o tym pracodawcę, najlepiej pisemnie - to on odpowiada za
    takie określenie wymiaru zadań byś się "zmieścił". Po tym ,jak go
    poinformujesz urwie ci dupę. Tzn. dowiesz się, że nie powinieneś się tym
    interesować, bo dostaniesz kociej mordy, a jak się nie podoba, to won.
    Co bardziej sprytni pracownicy tak organizują sobie czas pracy, by np. z
    Gdańska do Szczecina wyjechać rano, ale nie za wcześnie, odbyć jedno
    spotkanie i wrócić, no, góra 18:00-19:00. Tak to wygląda, jak szef dupa,
    a pracownicy drobne h... . W takiej firmie ludzie nigdy nie będą
    zarabiać po 10K, jedynie prezesi, jak przywłaszczą kredyt.

    Pzdr: Dogbert

  • 6. Data: 2002-11-17 23:08:20
    Od: "T.F." <t...@m...org>

    "No Name" <v...@w...pl> ...

    > Nie znam pracodawcy, który płaciłby jak za pracę za czas jazdy w
    > delegacji. Dotyczy to zwłaszcza przedstawicieli handlowych i pracowników
    > różnych serwisów.

    A to ciekawe.
    Bo np. ja pracuje w takiej firmie.
    Pracuje jako "pracownik różnych serwisów"
    a czasami wyjezdzam na delegacje.

    I dojazd, i robota - wlicza sie w 8h czas pracy.

    --
    T.F.

  • 7. Data: 2002-11-18 10:29:03
    Od: No Name <v...@w...pl>

    > A to ciekawe.
    > Bo np. ja pracuje w takiej firmie.
    > Pracuje jako "pracownik różnych serwisów"
    > a czasami wyjezdzam na delegacje.
    >
    > I dojazd, i robota - wlicza sie w 8h czas pracy.

    Rozumiem, że jeżeli np. praca z dojazdem zajmuje ci 16h to masz płacone
    nadgodziny lub dzień wolny. Wymaga to prowadzenia szczegółowej
    ewidencji, daje pole do nadużyć, a w skrajnych przypadkach prowadziłoby
    do tego, że pracownik serwisu mógłby wygospodarować pół miesiąca
    wolnego. Dużo prościej jest lepiej zapłacić i nie chandryczyć się
    np."dlaczego pan tak długo jechał".
    Jak wygląda Twoje rozliczenie, gdy jedziesz wieczorem do hotelu, a
    robotę rozpoczynasz następnego dnia rano? Jak Twój pracodawca ustala, o
    której dojechałeś - czy "pracujesz" do czasu dotarcia do hotelu, czy do
    chwili zaśnięcia? Czy masz jakąś normę, z jaką prędkością pokonujesz
    kilometr trasy? Czy jadąc w delegację musisz odwiedzić biuro -
    niepodobna ustalić, ile "pracowałeś" jeżeli wyjeżdzasz z domu.

    Jeżeli serwis to wyjazd od czasu do czasu, to możesz mieć tak, jak
    piszesz - w mojej ocenie sposób w jaki rozliczasz się z pracodawcą to
    wyjątek, który potwierdza regułę niepłacenia za czas dojazdu
    przedstawicielom handlowym i serwisowi.

    Pzdr: Dogbert

  • 8. Data: 2002-11-18 10:53:52
    Od: k...@p...onet.pl

> [...]
    > piszesz - w mojej ocenie sposób w jaki rozliczasz się z pracodawcą to
    > wyjątek, który potwierdza regułę niepłacenia za czas dojazdu

    Mi sie wydaje, ze tez wszystko jest okreslone przez to slowo "czasami"
    Ja tez "czasami" jezdzilem na delegacje, w ktorych np dojechalem na 2-3 godz
    pracy, potem nocleg w hotelu i nastepnego dnia np 6 godzin i powrot, a
    rozliczane jako dwa dni robocze + platnosc za dwa dni delegacja (tj te stawki
    za delegacje+zwrot kosztow podrozy i noclegu).
    Pracownicy bedacy permanentnie w rozjazdach (handlowcy, kierowcy) nie dostawali
    delegacji a ich wlasnym zadaniem (handlowcow), byla taka organizacja trasy
    wyjazdow, zeby wykorzystac jak najekonomiczniej czasowo i paliwowo planowana
    trase

    Pozdr
    Krzysztof

  • 9. Data: 2002-11-18 21:51:51
    Od: "T.F." <t...@m...org>

    "No Name" <v...@w...pl> ...

    > Rozumiem, że jeżeli np. praca z dojazdem zajmuje ci 16h to masz płacone
    > nadgodziny lub dzień wolny.

    Dzien wolny.

    > Wymaga to prowadzenia szczegółowej
    > ewidencji, daje pole do nadużyć

    Jaka ewidencja ? Jakie naduzycia ?
    Mamy (szef <-> ja) do siebie zaufanie !!!

    > a w skrajnych przypadkach prowadziłoby
    > do tego, że pracownik serwisu mógłby wygospodarować pół miesiąca
    > wolnego.

    :-)))
    Nie przesadzaj.

> [...]
    > kilometr trasy? Czy jadąc w delegację musisz odwiedzić biuro -
    > niepodobna ustalić, ile "pracowałeś" jeżeli wyjeżdzasz z domu.

    To ja moze konkretnie (3 przypadki):

    1). najczesciej
    Wa-wa.
    Startuje z firmy: dojazd do klienta (0,5), robotka (2),
    dojazd do nastepnego klienta (0,5), robotka (1),
    dojazd do kolejnego klienta (1), robotka (2,5) powrot do firmy (0,5)
    lacznie = 8h

    2). rzadziej
    np. Wawa-Radom
    Startuje z firmy[Wawa]: dojazd do klienta[Radom] (2), robotka (5,5), obiadek
    (0,5) :-))
    powrot do firmy (2).
    lacznie = 8h

    3). b. rzadko (delegacja, szkolenie, itp...)
    Wawa-Krakow
    Dzien pierwszy:
    Startuje z firmy[Wawa]: dojazd do klienta[Krakow] (4), robotka (4)
    lacznie = 8h
    Dzien drugi:
    robotka (8)
    Dzien trzeci:
    robotka (4), powrot do Wa-wy (4)
    lacznie = 8h

    Serwis.

    --
    T.F.

  • 10. Data: 2002-11-20 20:14:59
    Od: No Name <v...@w...pl>

    > Dzien wolny.
    (...)
    > Jaka ewidencja ? Jakie naduzycia ?
    > Mamy (szef <-> ja) do siebie zaufanie !!!
    (...)
    > Nie przesadzaj.
    (...)

    > Serwis.