PracaGrupypl.praca.dyskusje › polacy z zagranicy osiagaja sukces po powrocie do kraju

  • 1. Data: 2002-11-13 20:58:33
    Temat: polacy z zagranicy osiagaja sukces po powrocie do kraju
    Od: "Peter Krol" <z...@h...com>

    Duzo slysze od kolegow ostatnio o powrotach do kraju
    Zastanawiam sie sam ile w tym prawdy jest ze wyksztalceni ludzie w USA
    wracaja do polski i otwieraja biznesy ktore duzo lepiej prosperuja niz
    polakow co mieszkali zawsze w polsce, prawda to???

  • 2. Data: 2002-11-13 21:56:36
    Od: "cisowa" <c...@w...pl>

    Uzytkownik "Peter Krol" <z...@h...com> napisal w wiadomosci
    mailgate.org...
> [...]
    > wracaja do polski i otwieraja biznesy ktore duzo lepiej prosperuja niz
    > polakow co mieszkali zawsze w polsce, prawda to???

    Potrafiles napisac USA wielkimi literami, a Polske to juz nie mogles ??
    Lepiej wyjedz i nie wracaj.

  • 3. Data: 2002-11-13 22:15:33
    Od: b...@o...pl

> [...]
    > wracaja do polski i otwieraja biznesy ktore duzo lepiej prosperuja niz
    > polakow co mieszkali zawsze w polsce, prawda to???

    Sam fakt, że skończyłeś studia w USA, nie gwarantuje Ci sukcesu.
    Poziom w amerykańskich uczelniach jest dużo niższy niż w
    polskich. Moim zdaniem powrót jest dobrym pomysłem pod warunkiem,
    że masz doświadczenie zawodowe. Tacy ludzie mają szansę osiągnąć
    sukces, ponieważ w Polsce nie ma jeszcze takiej konkurencji jak w USA.

    pozdrawiam,
    biocyb

  • 4. Data: 2002-11-13 23:35:28
    Od: n...@p...ninka.net (Nina M. Miller)

    b...@o...pl writes:

    > Sam fakt, że skończyłeś studia w USA, nie gwarantuje Ci sukcesu.
    > Poziom w amerykańskich uczelniach jest dużo niższy niż w
    > polskich. Moim zdaniem powrót jest dobrym pomysłem pod warunkiem,

    no tak, zwlaszcza jak sie porowna uniwersytet w bialymstoku z
    harvardem albo stanfordem.

    --
    Nina Mazur Miller
    n...@p...ninka.net

  • 5. Data: 2002-11-14 07:46:26
    Od: Michał Zaborowski <michal.zaborowski@_nospam_wp.pl>

    Nina M. Miller wrote:

    > no tak, zwlaszcza jak sie porowna uniwersytet w bialymstoku z
    > harvardem albo stanfordem.

    Nie zgadzam się z kol. boicybem, bo np. MIT jest uznana za
    najleprszą polibudę na świecie. To co robi kolerzanka to
    przegięcie w drugą stronę... Jak dyskutować to na poziomie i
    bez przeginania - potem się tworzą kilometrowe wątki o niczym...

    BTW: EOT.

    --
    Pozdrawiam,
    Michał Zaborowski (TeXXaS)

  • 6. Data: 2002-11-14 10:26:56
    Od: "MarcinP" <b...@p...onet.pl>

    Użytkownik Peter Krol <z...@h...com> w wiadomooci do grup
    dyskusyjnych
    napisał:78ae7dd7060c8897993c4c67876d3041.114411@myga
    te.mailgate.org...
> [...]
    > wracaja do polski i otwieraja biznesy ktore duzo lepiej prosperuja niz
    > polakow co mieszkali zawsze w polsce, prawda to???

    Nieprada, albo nie tak jak to przedstawiles.
    Znam takich, co nigdy na dluzej z Polski niz na 2 tygodnie
    (turystycznie) nie wyjezdzali i tez zalozyli swietnie prosperujace
    interesy.
    Popatrz na to z innej strony, ludzie decydujacy sie na taki wyjazd,
    to w wiekszosci (juz na starcie) ludzie ponad srednia przedsiebiorczy,
    odwazni, przebojowi i majetni.
    Czesc z nich odnioslaby sukces rowniez bez wyjazdu.

    MarcinP

  • 7. Data: 2002-11-14 15:10:43
    Od: "zip" <r...@N...gazeta.pl>

> [...]
    > że masz doświadczenie zawodowe. Tacy ludzie mają szansę osiągnąć
    > sukces, ponieważ w Polsce nie ma jeszcze takiej konkurencji jak w USA.

    Owszem edukacja i doswiadczenie moze sie przydac, ale nie jest konieczne do
    biznesu i w wiekszosci wypadkow jest strata czasu. Jak ktos zyl w USA to o
    tym wie i dlatego ma szanse na sukces.

  • 8. Data: 2002-11-14 15:39:35
    Od: "Rybinka" <T...@p...fm>

    No tak zwłaszcza, jak się porówna Uniwerytet Jagielloński albo Szkołe Wyższą
    w Nowym Sączu z uniwerytetem w Phoenix....

  • 9. Data: 2002-11-14 20:13:31
    Od: b...@o...pl

    >   Nie zgadzam się z kol. boicybem, bo np. MIT jest uznana za
    > najleprszą polibudę na świecie.

    Oczywiście w USA istnieją całkiem dobre uczelnie, ale większość z nich
    nie dorasta do polskiego poziomu. Gdy Polak (student) wyjedzie do Ameryki
    to od razu jest przenoszony o dwa lata wyżej.
    Uczniowie szkół publicznych w USA na maturę uczą się dodawać ułamki.
    Czy możecie uwierzyć, że większość Amerykanów nie potrafi powiedzieć,
    czy Kanada jest na północ, czy na południe od USA?
    Czy wiecie, że Amerykanie myślą, że to Polacy są sprawcami holokaustu?
    Mógłbym tak wyliczać jeszcze długo.
    Nie dajmy się hipnotyzować nazwami MIT czy Harvard. Tak naprawdę to
    my jesteśmy lepsi. Inna sprawa, że nie potrafimy jako naród zadbać o swoje
    interesy i zawsze będziemy parobkami u innych.

    biocyb

  • 10. Data: 2002-11-14 20:35:43
    Od: No Name <v...@w...pl>

    (...)
    > Nie dajmy się hipnotyzować nazwami MIT czy Harvard. Tak naprawdę to
    > my jesteśmy lepsi. Inna sprawa, że nie potrafimy jako naród zadbać o swoje
    > interesy i zawsze będziemy parobkami u innych.

    Jeżeli porównasz polskiego i niemieckiego (czy usa) inżyniera, to polski
    pewnie będzie lepszy. Ale dziesięciu tamtejszych i naszych to juz dwie
    różne bajki. Chociażby takiej bomby, co to nawet ruskie ją mają, nie
    zrobiliśmy, by dopieprzyć komu trzeba, a przynajmniej nacelować.
    Ja już nie jestem parobkiem - ale gdybym był, to bez znaczenia czy u
    inostrańca czy u swojego. U swojego nawet gorzej, bo jakiś
    sentymentalizm ogarnia, jak się w mordę wali. Nie ma co mieć kompleksów,
    ale h... to jest nieco i tyle, w naszym grajdole.

    Pzdr: Dogbert