PracaGrupypl.praca.dyskusjeCzy czas dojazdu w delegacji liczy się jako czas pracy? › Re: Czy czas dojazdu w delegacji liczy się jako czas pracy?
    From: No Name <v...@w...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Czy czas dojazdu w delegacji liczy się jako czas pracy?
    Date: Thu, 14 Nov 2002 09:03:07 +0100

    (...)
    (...)
    > Dlatego mówię, żeby spytał się pracodawcy. Sam potwierdziłeś moją poprzednią
    > wypowiedź. Przeciesz wszyscy wiedzą, że przepisy swoje a pracodawca swoje.

    Nie znam pracodawcy, który płaciłby jak za pracę za czas jazdy w
    delegacji. Dotyczy to zwłaszcza przedstawicieli handlowych i pracowników
    różnych serwisów.
    Zacytuję odpowiedź, jaką uzyskałem od inspektora pracy, gdy zagadnąłem
    go o powyższy problem: "- ma pan tak sformułowaną umowę o pracę, żeby
    nie płacić panu nadgodzin, nawet jeżeli jest pan w pracy całą dobę,
    odliczając sen".
    Czas pracy, który to umożliwia to tzw. czas zadaniowy - dokładniej ty
    ponosisz winę i konsekwencje tego, że nie możesz wyrobić się w 8h
    dziennie lub 40 tygodniowo. Jeżeli nie możesz się wyrobić, powinieneś
    poinformować o tym pracodawcę, najlepiej pisemnie - to on odpowiada za
    takie określenie wymiaru zadań byś się "zmieścił". Po tym ,jak go
    poinformujesz urwie ci dupę. Tzn. dowiesz się, że nie powinieneś się tym
    interesować, bo dostaniesz kociej mordy, a jak się nie podoba, to won.
    Co bardziej sprytni pracownicy tak organizują sobie czas pracy, by np. z
    Gdańska do Szczecina wyjechać rano, ale nie za wcześnie, odbyć jedno
    spotkanie i wrócić, no, góra 18:00-19:00. Tak to wygląda, jak szef dupa,
    a pracownicy drobne h... . W takiej firmie ludzie nigdy nie będą
    zarabiać po 10K, jedynie prezesi, jak przywłaszczą kredyt.

    Pzdr: Dogbert