PracaGrupypl.praca.dyskusje › Czego oczekujecie od pracodawcy?

  • 21. Data: 2010-09-19 17:17:49
    Temat: Re: Czego oczekujecie od pracodawcy?
    Od: "Krzysztof" <k...@a...pl>

    "Liwiusz" <l...@b...tego.poczta.onet.pl> napisał

    > - uściślać jakiej formy współpracy oczekuje pracownik (cały etat, część,
    > telepraca itp.)

    A jaki to ma sens, jeśli w ogłoszeniu pracodawcy podana jest już forma
    umowy?

    > Od około trzech lat pracuję na tego typu stanowisku. Zajmowałem się
    > sprzedażą usług firmy telekomunikacyjnej, sprzedażą materiałów biurowych,
    > jak i nawiązywaniem kontaktów z klientami zainteresowanymi wykupieniem
    > pewnych specyficznych ubezpieczeń dla firm.

    Takie treści można z powodzeniem zawrzeć w CV.

    > Praca w Państwa firmie pozwoli mi kontynuować moją pracę zawodową w
    > zakresie telemarketingu,

    Ale to chyba oczywiste, że kandydat aplikując do jakiejś firmy chce w niej
    kontynuować pracę na oferowanym stanowisku.
    Po co to dodatkowo podkreślać?

    > a Państwu zyskać pracownika profesjonalnie podchodzącego do zleconych
    > działań.

    Jak wyżej. Naturalne jest to, że pracodawca poprzez ogłoszenie szuka
    pracownika profesjonalnie podchodzącego do zleconych działań, a nie biura
    podróży.

    > W związku z moim dużym doświadczeniem w tym zakresie, mogę zaproponować
    > kompleksową obsługę Państwa firmy, w szczególności:

    Po co, skoro w ogłoszeniu zostały już podane konkretne obowiązki przyszłego
    pracownika?

    > Pracę mogę rozpocząć od przyszłego miesiąca, możemy umówić się na pracę u
    > Państwa w biurze, jak również u mnie w domu, przy wykorzystaniu mojego
    > telefonu, komputera i Państwa programu CMR.
    > Mam nadzieję, że będziemy mogli się spotkać i porozmawiać na temat naszej
    > ewentualnej współpracy, którą jestem realnie zainteresowany.".

    Takie informacje można po prostu zawrzeć w mailu.
    Po co stwarzać kolejny dokument?

    Generalnie rzecz biorąc list motywacyjny ma sens tylko i wyłącznie w
    sytuacji, gdy to kandydat szuka pracy i powinien jak najbardziej skutecznie
    wzbudzić zainteresowanie potencjalnego pracodawcy. W innych przypadkach LM
    to jedynie stek pustych frazesów, przeważnie powtarzających treści z CV.

    K.

  • 22. Data: 2010-09-19 17:24:21
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2010-09-19 19:17, Krzysztof pisze:
    > "Liwiusz" <l...@b...tego.poczta.onet.pl> napisał

    > A jaki to ma sens, jeśli w ogłoszeniu pracodawcy podana jest już forma
    > umowy?

    *Jeśli* jest. Ale jeśli pracownikowi będzie bardziej odpowiadało coś
    innego, to czemu o tym nie porozmawiać?

    > Takie treści można z powodzeniem zawrzeć w CV.

    A można i w LM.

    > Ale to chyba oczywiste, że kandydat aplikując do jakiejś firmy chce w
    > niej kontynuować pracę na oferowanym stanowisku.
    > Po co to dodatkowo podkreślać?

    To nie jest oczywiste. W zeszłym roku rozmawiałem z telemarketerem,
    który gdzieś na boku kręcił sobie działalność gospodarczą z jakimiś
    automatami z kondomami, czy czymś takim. W sumie nie wiem po co
    aplikował na to stanowisko, z rozmowy nic takiego nie wynikało, że
    zależy mu na pracy.

    Oczywiście przysłał CV i "standardowy" LM.

    > Jak wyżej. Naturalne jest to, że pracodawca poprzez ogłoszenie szuka
    > pracownika profesjonalnie podchodzącego do zleconych działań, a nie
    > biura podróży.

    Ale może znaleźć pracownika, który tak naprawdę nie będzie się znał
    na swojej pracy.

    > Po co, skoro w ogłoszeniu zostały już podane konkretne obowiązki
    > przyszłego pracownika?

    Skąd wiesz?

    > Takie informacje można po prostu zawrzeć w mailu.
    > Po co stwarzać kolejny dokument?

    LM może być umieszczony w mailu.

    > Generalnie rzecz biorąc list motywacyjny ma sens tylko i wyłącznie w
    > sytuacji, gdy to kandydat szuka pracy i powinien jak najbardziej
    > skutecznie wzbudzić zainteresowanie potencjalnego pracodawcy. W innych

    Czyli w każdym przypadku.

    > przypadkach LM to jedynie stek pustych frazesów, przeważnie
    > powtarzających treści z CV.

    Cóż, jeśli ktoś nie potrafi inaczej.

    --
    Liwiusz

  • 23. Data: 2010-09-19 18:02:50
    Od: "jcm" <j...@1...pl>

    > On 2010-09-19, Krzysztof <k...@a...pl> wrote:
    > [...]
    > No przecież on badań nie robił, tylko sobie strzelił. :)

    Po co miałbym takie badania robić? :)
    Wylistowałem kilka pierwszych lepszych ogłoszeń z portalu (np. egospodarka.pl) i
    było wymagane.

  • 24. Data: 2010-09-20 07:14:57
    Od: "Krzysztof" <k...@a...pl>

    "jcm" <j...@1...pl> napisał w wiadomości news:i75jlf$1d2r$1@news.mm.pl...

    > Wylistowałem kilka pierwszych lepszych ogłoszeń z portalu (np.

    OK. I na podstawie tych ogłoszeń z góry wiesz, że ogłoszeniodawcy nie
    zajrzą do wymaganych LMek? :)

    K.

  • 25. Data: 2010-09-20 08:21:55
    Od: konieczko <t...@o...pl>

    W dniu 2010-09-19 19:24, Liwiusz pisze:

> [...]
    >
    > Oczywiście przysłał CV i "standardowy" LM.

    > Ale może znaleźć pracownika, który tak naprawdę nie będzie się znał na

    Chlopie List Motywacyjny na stanowisko Telemarketera ???

    Ja rozumie jakis kierownik lub dyrektor ktory stara sie o prace i ma
    wizje ale zwykly robol i list motywacyjny ?
    To tak jakbys od sprzataczki zadal listu motywacyjnego.

  • 26. Data: 2010-09-20 08:26:16
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2010-09-20 10:21, konieczko pisze:

    > Chlopie List Motywacyjny na stanowisko Telemarketera ???

    Nie widzę w tym nic dziwnego.

    --
    Liwiusz

  • 27. Data: 2010-09-20 09:02:58
    Od: konieczko <t...@o...pl>

    W dniu 2010-09-20 10:26, Liwiusz pisze:

    > Nie widzę w tym nic dziwnego.

    Zdrowo jebniety jestes wspolczuje tym ktorzy z toba pracuja.

  • 28. Data: 2010-09-20 09:23:23
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2010-09-20, konieczko <t...@o...pl> wrote:

    [...]

    > Zdrowo jebniety jestes

    Przynajmniej umie się wysławiać kulturalnie i potrafi szanować czyjeś poglądy.

    > wspolczuje tym ktorzy z toba pracuja.

    A tu oczywiście kłamiesz.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 29. Data: 2010-09-20 09:35:21
    Od: konieczko <t...@o...pl>

    > On 2010-09-20, konieczko<t...@o...pl> wrote:
    >
    > [...]
    >
    > Przynajmniej umie się wysławiać kulturalnie i potrafi szanować czyjeś poglądy.

    > A tu oczywiście kłamiesz.

    Takie mendy wlasnie sa najgorsze niby kulturalny a kawal gnoja.

  • 30. Data: 2010-09-20 09:36:42
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2010-09-20, konieczko <t...@o...pl> wrote:

    [...]

    > Takie mendy wlasnie sa najgorsze niby kulturalny a kawal gnoja.

    To Twoje zdanie.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl