PracaGrupypl.praca.dyskusjeCos w rodzaju podsumowania › Re: Cos w rodzaju podsumowania
    From: " leszek" <s...@N...gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Cos w rodzaju podsumowania
    Date: Thu, 28 Nov 2002 09:55:26 +0000 (UTC)

    flyer <f...@p...gazeta.pl> napisał(a):

    > A czy szanowny kuzyn zwykl dopingowac swoich pracownikow pociesznymi
    >
    > ekonomicznymi
    >
    > prawdami w stylu: "cieszcie sie, ze macie prace" ewentualnie "cieszcie sie,
    >
    > ze cokolwiek zarabiacie"?
    >
    > Nie jestem specem od systemow motywacyjnych ale wydaje mi sie, ze takie
    > teksty duzo nie daja. Czlowiek zdajacy sobie sprawe ile zarabia na nim
    > jego pryncypal, zmuszony okolicznosciami do pracy ponizej swoich wymagan
    > finansowych staje sie tylko niewolnikiem, ktorego wrogiem jest Szef i
    > Znienawidzona Praca.
> [...]

    Przecież praca barmana nie jest pracą wysoko opłacaną i tak jest na całym
    świecie. Nie oczekuj, że ktoś ci za to będzie płacił kokosy. Jeśli masz w
    życiu większe ambicje, to szukaj innej pracy. Najlepiej staraj się uzyskać
    większe kwalifikacje, nie będziesz musiał pracować jako barman.

    Prowadzenie baru czy knajpy też nie jest jakąś złotą żyłą. Jest to mocno
    zalezne od obrotu czy sezonu, raz jest lepiej, raz jest gorzej. Zazwyczaj
    pracownikom w umowie gwarantuje się grosze, zaś wypłaca się dodatkowe
    pieniądze, jak są takie możliwości. Nie wynika to z wyzysku, ale ze specyfiki
    tego biznesu.

    Właściciel baru czy knajpy też często cięzko haruje, żeby jakoś wyjśc na
    swoje.

    Natomiast nie ma nigdy żadnych usprawiedliwień dla kradzieży. Jak się ktoś
    zatrudnił, to niech pracuje uczciwie, a jak mu praca nie leży, to niech szuka
    innej. W branży gastronomicznej jest zawszy duży ruch kadrowy.