PracaGrupypl.praca.dyskusje › Cos w rodzaju podsumowania

  • 1. Data: 2002-11-22 13:29:46
    Temat: Cos w rodzaju podsumowania
    Od: Wojciech Skrzypinski <u...@h...pl>

    Witajcie,

    Ze wzgledu na brak czasu, postanowilem ograniczyc do minimum swoj udzial
    w zyciu grupy. Zdegustowalem sie rowniez kilkoma tematami :-) Np. dyskusja
    na temat znajomosci przeistoczyla sie w wyliczanke kilku informatykow - kto
    szybciej nauczy sie Cobola czy innego C. Zdziwilo mnie tez, ze trzeba bylo
    kilkudziesieciu postow , aby niektorzy zrozumieli jaka jest roznica
    pomiedzy znajomoscia i zdrowa rekomendacja, a "wkrecaniem po znajomosci";
    ...pomiedzy networkingiem, a ukladami spod ciemnej gwiazdy :-) Z wielu
    Waszych postow bije oskarzycielski ton wynikajacy ze zmeczenia, frustracji,
    negatywnego nastawienia. Czas cos zmienic ...najlepiej zaczynajac od
    siebie, bo to jakie bedzie Wasze zycie zalezy w glownej mierze od Was
    samych - a nie od "zlych pracodawcow", panstwa, pogody itd. Wiem, ze nie
    jest lekko i sam odczuwam to na wlasnej skorze ...ale przeszkody to w koncu
    naturalna rzecz. Zeby nie bylo nieporozumien, nie kieruje tego do zadnej
    konkretnej osoby, takie przemyslenia nasunely mi sie po analizie
    "materialu" w postaci kilkuset postow. Jednoczesnie chcialem pogratulowac
    postawy kilku osobom, z Nina na czele. Z praca czy bez niej - jestescie
    moim zdaniem na najwlasciwszej drodze do osiagniecia sukcesu.

    ...czego zycze Wam wszystkim, bez wyjatku
    Wojtek

  • 2. Data: 2002-11-22 14:29:55
    Temat: Re: Cos w rodzaju podsumowania
    Od: No Name <v...@w...pl>

    > Ze wzgledu na brak czasu, postanowilem ograniczyc do minimum swoj udzial
    > w zyciu grupy.

    Mam nadzieję, że ten brak czasu, to z okazji dobrej pracy, czego Ci
    życzę (aby nie była cięższa od spania, a lżejsza od powietrza ;-) ).

    Co do samego wątku, a szczególnie roli znajomości - to czasem są one
    wręcz szkodliwe. Mój przyjaciel przystąpił do "atrakcyjnej" spółki ze
    znaną mu osobą i osoba ta oszukała go. W chwili obecnej grozi mu
    konfiskata majątku i 15 lat pudła. Osobę, która go tak urządziła znał od
    lat dwudziestu i darzył pełnym zaufaniem. Mnie parę razy znajomości
    również wyszły bokiem, bo uśpiły proletariacką czujność.

    Kilkakrotnie zmieniałem dobrą pracę, a moi znajomi i rodzina pukali się
    w czoło. Osiągnąłem efekt taki, że mam własną firmę, która reprezentuje
    jednego z najlepszych producentów w branży na świecie. Koledzy, którzy
    nie podejmowali ryzyka są tam, gdzie byli. Nie każdy chce podejmować
    ryzyko zmiany wtedy, gdy jest mu dobrze, albo przynajmniej tak mu się
    wydaje. Cena za jego podjęcie(życie osobiste, nie popłacone rachunki,
    wezwania do zapłaty) jest wysoka, ale alternatywą jest wegetacja i brak
    perspektyw - bo taka jest rola pracownika etatowego we współczesnym
    łańcuchu pokarmowym - chyba, że ktoś ma bogatych i hojnych rodziców, w
    połaczeniu z niewielkimi wymaganiami.
    Nie zmienia to faktu, że znacząca część pracodawców, to zwykłe szuje i
    bynajmniej nie pczuwam się do solidarności z nimi.

    Pzdr: Dogbert

  • 3. Data: 2002-11-22 14:53:08
    Od: "Ania" <l...@p...onet.pl>

    Użytkownik "No Name" <v...@w...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > Nie zmienia to faktu, że znacząca część pracodawców, to zwykłe szuje i
    > bynajmniej nie pczuwam się do solidarności z nimi.

    Amen! Stara prawda głosi że z rodziną i ze znajomymi to najlepiej się na
    zdjęciach wychodzi. A co do zgoszkniałości i ogólnego zniechęcenia to sama
    dyskusja o tym jak to jest źle i wogóle niczego jeszcze nie załatwi.
    Ja tam miałam dobrą pracę, w wieku 21 lat byłam na dość odpowiedzialnym
    stanowisku w duzym międzynarodowym banku, ale wicie co? To nie było takie
    piękne jak się wydawało. Płacili mi tyle ile musieli, a ja musiałam wszystko
    (włącznie z obmyslaniem strategii działania nocami). Dlatego brak pracy jest
    lepszy niż bylejaka praca i wychodząc z tego założenia byłam pierwszą osoba
    w dziesięcioletniej historii banku która z własnej woli złożyła
    wypowiedzienie. Teraz pracuję na własny rachunek i wszystkich którzy kiedyś
    stali nade mną i patrzyli mi na ręce mam gdzieś. I wiecie co? To oni teraz
    są na moich usługach, bo muszą się do mnie usmiechać z za szklanego pudełka
    kasy o wymiarach 2x2. Dlatego apeluję o ożywienie ducha przedsiębiorczości,
    bo pieniądze naprawdę lezą na ulicy...
    Z wyrazami ubolewania
    Ania

  • 4. Data: 2002-11-22 16:12:55
    Od: Wojciech Skrzypinski <u...@h...pl>

    No Name <v...@w...pl> wrote in news:arlf12$s2i$1@news.tpi.pl:

    [wybacz, ze przekonwertuje pliterki, ale moj czytnik jest uposledzony]

    > Mam nadzieje, ze ten brak czasu, to z okazji dobrej pracy, czego Ci
    > zycze (aby nie byla ciezsza od spania, a lzejsza od powietrza ;-)

    Wbrew przesadom podziekuje :-)

    > Mnie pare razy znajomosci rowniez wyszly bokiem, bo uspily proletariacka
    > czujnosc.

    Sam ostatnio zerwalem jedna toksyczna znajomosc z dawnych czasow...

    Ja mam dosc specyficzne zasady. Mowia one : nie wchodzic z nikim w spolki, nie
    zyrowac
    kredytow - a jesli sie kiedys ozenie - pelna podzielnosc majatkowa... :-) Cos jak
    zasada
    ograniczonego zaufania wpajana na kursie prawa jazdy.

    > Kilkakrotnie zmienialem dobra prace, a moi znajomi i rodzina pukali sie
    > w czolo. Osiagnalem efekt taki, ze mam wlasna firme, która reprezentuje
    > jednego z najlepszych producentow w branzy na swiecie.

    Gratuluje !

    Kilka miesiecy temu rowniez odszedlem z pracy na wlasne zyczenie. "Dobra praca" jest

    pojeciem wzglednym - dla otoczenia jest dobra, bo np. niezle sie zarabia ...mi
    natomiast
    calkowicie zabraklo iskry, mozliwosci samospelnienia. Na razie wykluczam mozliwosc
    prowadzenia wlasnej dzialalnosci, mam doswiadczenie korporacyjne i chce rozwijac sie
    na
    swoj sposob.

    > Nie kazdy chce podejmowac ryzyko zmiany wtedy, gdy jest mu dobrze, albo
    > przynajmniej tak mu sie wydaje. Cena za jego podjecie (zycie osobiste,
    > nie poplacone rachunki, wezwania do zaplaty) jest wysoka, ale alternatywa
    > jest wegetacja i brak perspektyw - bo taka jest rola pracownika
    > etatowego we wspolczesnym lancuchu pokarmowym - chyba, ze ktos ma bogatych
    > i hojnych rodzicow, w polaczeniu z niewielkimi wymaganiami.

    Jesli dobrze rozumiem, to mowisz o przejsciu z typowego etatu na prowadzenie wlasnej
    dzialalnosci ? Wiesz... co kto lubi, praca w korporacji nie jest dla wszystkich, tak
    samo jak
    posiadanie wlasnej firmy. Mnie to drugie zupelnie nie "kreci"...

    Cena rezygnacji z pracy nie musi byc wysoka jesli :
    a.) juz pracujac, sfinalizuje sie poszukiwania kolejnej pracy
    b.) czlowiek finansowo i psychicznie przygotuje sie na to

    Mi to pierwsze sie nie udalo (choc wygladalo, ze wszystko jest OK). Kilka miesiecy
    bez pracy
    pozwala czlowiekowi lepiej zastanowic sie na soba. Oczywiscie jesli ktos analizuje
    swoje
    dzialania i wyciaga odp. wnioski, a nie porusza sie wylacznie z fala. A konczace sie
    oszczednosci po x miesiacach sa niezlym bodzcem do nie rozleniwiania sie :-))

    Pozdrawiam,
    Wojtek

  • 5. Data: 2002-11-22 16:16:09
    Od: Wojciech Skrzypinski <u...@h...pl>

    "Ania" <l...@p...onet.pl> wrote in news:arlgjf$dle$1@news.tpi.pl:

    [wybacz, ze przekonwertuje pliterki, ale moj czytnik jest uposledzony]

    > Ja tam mialam dobra prace, w wieku 21 lat bylam na dosc
    > odpowiedzialnym stanowisku w duzym miedzynarodowym banku, ale wicie
    > co? To nie bylo takie piekne jak sie wydawalo. Placili mi tyle ile
    > musieli, a ja musialam wszystko (wlacznie z obmyslaniem strategii
    > dzialania nocami).

    Oj, chyba sie odezwe do Ciebie na priv - bylem w bardzo podobnej sytuacji... Moze
    nawet pracowalismy w tej samej firmie ? :-)

    Wojtek

  • 6. Data: 2002-11-22 19:44:39
    Od: "news.tpi.pl" <u...@s...pl>

    Użytkownik "No Name" <v...@w...pl> napisał w wiadomości
    [cut]
> [...]
    > Nie zmienia to faktu, że znacząca część pracodawców, to zwykłe szuje i
    > bynajmniej nie pczuwam się do solidarności z nimi.

    Swiete slowa Dogbercie, swiete!

    pozdrowko.

    Ula

  • 7. Data: 2002-11-22 20:49:36
    Od: "Artur Lato" <a...@p...onet.pl>

    Użytkownik Wojciech Skrzypinski <u...@h...pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:X...@2...85.112.
    42...
    [...]
> [...]
    > samych - a nie od "zlych pracodawcow", panstwa, pogody itd. Wiem, ze nie
    > jest lekko i sam odczuwam to na wlasnej skorze ...ale przeszkody to w
    [...]

    Niestety, mam inne zdanie na ten temat. Takie zachęcanie do pozytywnego
    myślenia, bo niby sytuacja ogólna jest OK, a w każdym razie normalna,
    jest odwracaniem uwagi od najważniejszej sprawy, mianowicie od tego,
    że sytuacja na rynku pracy jest nie do zniesienia, i potrzebne są naprawdę
    poważne i radykalne posunięcia w skali całego kraju, żeby to zmienić.
    Wyobraźmy sobie, że przenieśliśmy się w czasy PRL-u i wściekamy się,
    że nie możemy bez znajomości kupić papieru toaletowego. Słusznie
    dojdziemy do wniosku, że winien jest głupi system gospodarczy i trzeba
    go zmienić, a przynajmniej radykalnie zreformować. I raczej nie posłuchamy
    tych, którzy będą mówili: "wszystko jest w porządku, trzeba tylko
    myśleć pozytywnie, nawiązać znajomość z panienką ze sklepu i papier
    da się załatwić".
    Tak, komunizm był głupim systemem, zmuszającym ludzi do marnowania
    strasznych ilości czasu w kolejkach, ale przecież teraz jest jeszcze
    dużo gorzej. Wtedy znajomości tylko ułatwiały życie, ale można
    było się bez nich obejść, w końcu można żyć bez telewizora i nawet
    bez pralki. A teraz, okazuje się, znajomości są niezbędne do przeżycia
    (w każdym razie w okresie recesji).
    Nina napisała, że dostała swoją szansę, kiedy zwolniło się miejsce
    barmanki, ale gdyby to się działo nie w kraju gdzie jest 5-procentowe
    bezrobocie, tylko w obecnej Polsce, to po prostu ta barmanka nigdy
    by dobrowolnie nie odeszła z pracy. Trzymałaby się jej kurczowo
    wiedząc, że następnej może szukać kilka lat. I tak powstaje błędne
    koło - przy małym bezrobociu ludzie często odchodzą z pracy
    szukając lepszej. Dzięki temu miejsca pracy zwalniają się na tyle
    często, że pracodawcy muszą z konieczności przyjmować ludzi
    spoza układów, bez znajomości, a często i bez doświadczenia,
    dając w ten sposób szanse na zdobycie tego doświadczenia.
    Natomiast w takiej sytuacji jak obecna ci, którzy mieli szczęście
    wcześniej załapać się na swoje etaty trzymają się ich kurczowo
    i, jak się w końcu jakieś miejsce zwolni, to zgłasza się na nie
    kilkuset chętnych. Oczywiście, że w takiej sytuacji pracodawca
    przyjmie albo po znajomości, z rekomendacją, albo przynajmniej
    kogoś z bardzo dużym doświadczeniem. I oczywiście nie można
    mieć do niego pretensji, bo ze swojego punktu widzenia działa
    zupełnie racjonalnie. Tylko że ludzie, którzy chcą dopiero zdobyć
    to doświadczenie, są w takiej sytuacji bez szans. Kto wie ilu z nich,
    z konieczności, trafi w końcu np. do mafii. Oczywiście, nie ma
    w tym żadnej winy pracodawców, tylko obecnego systemu.

    Chyba niewiele osób zdaje sobie sprawę, że obecne bezrobocie
    w Polsce jest już niewiele mniejsze, niż w czasie słynnego
    Wielkiego Kryzysu z początku lat 30-tych (wtedy w USA dochodziło
    do 25%). A są to czasy, które Amerykanie wspominają pewnie
    nie lepiej, niż Polacy okupację hitlerowską. Po kilku latach
    społeczeństwo i prezydent Roosevelt zgodnie uznali, że tak
    dalej być nie może i zawarli tzw. "new deal", likwidujący
    bezrobocie dzięki uruchomieniu wielkich robót publicznych
    (m.in. autostrady). A Polacy dziwnie łatwo pogodzili się
    z absurdalnym poziomem bezrobocia i zewsząd tylko słychać
    głosy nawołujące do pozytywnego myślenia i do bycia
    lepszym od innych. Ale to, że Kowalski udowodni, że jest
    lepszy od Nowaka, i zostanie przyjęty na jego miejsce,
    rozwiązuje tylko problem Kowalskiego, ale w niczym
    nie poprawia ogólnej sytuacji. Bezrobocie nie zmniejszy się
    przez to ani o jedną osobę. Powiecie, tak, ale w ten sposób
    pracę będą mieli ci, którzy najbardziej na nią zasługują.
    No tak, ale życie to nie zawody sportowe, miejsce do życia
    na naszej planecie powinni mieć nie tylko najlepsi, chyba że
    proponujemy tym słabszym zbiorowe samobójstwo.
    Ale chyba nie tak miał wyglądać ten nowy wspaniały świat
    po obaleniu komunizmu?
    Można by jeszcze pogodzić się z taką sytuacją, gdyby ktoś
    kto nie wygrał "wyścigu szczurów" jako np. programista
    mógł bez problemu znaleźć pracę jako urzędnik, a z kolei nie najlepszy
    urzędnik jako robotnik, albo gdyby wystarczyło przeprowadzić
    się do innej miejscowości. Ale absurd obecnej sytuacji polega
    na tym, że nigdzie nie potrzeba pracowników, w żadnym zawodzie
    i w żadnym regionie kraju.

    Ktoś mi może zarzucić, że całe te moje wypociny są tylko
    bezpłodnym narzekaniem, bo na żadne radykalne posunięcia,
    typu np. wielkich robót publicznych, nie ma po prostu pieniędzy.
    Ale nawet jeśli tak jest, to zawsze możliwe jest inne rozwiązanie,
    nie wymagające żadnych pieniędzy, a jedynie przezwyciężenia
    przez społeczeństwo własnego egoizmu. Wystarczyłoby, żeby
    pracujący podzielili się pracą z bezrobotnymi (nie pieniędzmi
    tylko pracą!) poprzez np. uchwalenie prawa ograniczającego
    maksymalny czas pracy do 30 godz. tygodniowo (oczywiście
    z proporcjonalnym zmniejszeniem zarobków). Bezrobocie
    zniknęłoby wtedy jak za dotknięciem różdżki czarodziejskiej,
    a pracodawcy zmuszeni by byli przyjmować do pracy nie tylko
    osoby "rekomendowane" i niekoniecznie z dużym doświadczeniem.
    Koszty recesji ponosiłoby solidarnie całe społeczeństwo,
    a nie przerzucało ich w całości na jego najsłabszą część,
    zmuszając wielu ludzi do przeprowadzki do noclegowni
    dla bezdomnych z powodu braku możliwości opłacania czynszu.
    Ale cóż, dopóki pracujących wyborców będzie jeszcze kilka razy
    więcej niż bezrobotnych, żaden polityk nawet nie zająknie się
    n.t. takiego rozwiązania.
    Wydawałoby się, że na takie rozwiązanie powinien bardzo
    naciskać Kościół (zamiast np. na zakaz aborcji). Jakże to pasowałoby
    do jego posłannictwa propagowania miłości bliźniego!
    To, że tego nie robi świadczy, że jest instytucją nastawioną przede
    wszystkim na zysk, i w związku z tym też bardziej mu zależy
    na pracującej (i dającej na tacę) większości, zaś bez skrupułów
    spisuje swoje najbardziej potrzebujące owieczki na straty.
    Zamiast tego biskup Gocłowski mówi, że ludzie, którzy uważają,
    że przed 1989 r było lepiej (czyli m.in. bezrobotni bez prawa
    do zasiłku i żadnych innych środków do życia!), powinni się
    z tego spowiadać.

    Pozdrawiam
    Artur

  • 8. Data: 2002-11-22 21:13:44
    Od: "frutis" <f...@i...pl>

    bardzo mądrze...
    dorzucę jeszcze 3 grosze do tych wszystkich słówi na przekór tym którzy
    nawołują do brania rzeczy w swoje ręce, niestety nie wszyscy są do tego by
    otwierać firmy robić interesy.
    Nie wsyscy jesteśmy jednakowo bystrzy i cwani. Oczywiście trzeba sobie
    radzić ale gdyby było tak że tylko cwani są górą i mają prawo byc górą to
    niestety ale nasz świat nic nie różniłby sięod świata zwirząt gdzie przezywa
    silniejsi. Ci lepsi dają pracę słabszym ale wszyscy jesteśmy sobie
    potrzebni.
    Niestety obecny drakoński kapitalizm pozwala na niszczenie słabszych
    (pracodawca -pracownik, firma-firma). nieprawdą jest fakt że wszyscy mamy
    równe szanse. Niemamy, ale niech chociaż starajmy się myśleć o wszystkich.
    frutis

    ps. zresztą, to obszerny temat i trudno w kilku słowach o tym napisać
    poprzednik dużo właściwych słów napisał

  • 9. Data: 2002-11-22 21:31:32
    Od: n...@p...ninka.net (Nina M. Miller)

    Wojciech Skrzypinski <u...@h...pl> writes:

    [..]

> [...]
    > moim zdaniem na najwlasciwszej drodze do osiagniecia sukcesu.
    >
    > ...czego zycze Wam wszystkim, bez wyjatku

    dzieki za cieple slowa.
    to tak rzadkie na tej grupie, oj rzadkie...

    --
    Nina Mazur Miller
    n...@p...ninka.net

  • 10. Data: 2002-11-22 21:45:54
    Od: n...@p...ninka.net (Nina M. Miller)

    "Artur Lato" <a...@p...onet.pl> writes:

    [..]

> [...]
    > że sytuacja na rynku pracy jest nie do zniesienia, i potrzebne są naprawdę
    > poważne i radykalne posunięcia w skali całego kraju, żeby to zmienić.

    nie nie nie!

    w pozytywnym mysleniu nie chodzi o to, zeby lekcewazyc rzeczywistosc!

    pozytywne myslenie polega na tym, ze trzezwo patrzymy na
    rzeczywistosc, zdajemy sobie sprawe z tego, jaka jest sytuacja i ze -
    czasami moga byc potrzebne zmiany na poziomie kraju (prawo, kodeksy,
    podatki etc.);

    i MIMO tego nie osiadamy na laurach, a staramy sie opracowac plan
    tego, jak MY sie w takiej rzeczywistosci odnajdziemy.
    czy dalej zostajemy w kraju, w ktorym jest tak zle, czy emigrujemy?
    jak zostajemy, to co zamierzamy robic? jak?

    itp.

    nie obraz sie, nie jest moim celem wytykanie ci czegokolwiek, ale w
    tym poscie wlasnie zaprezentowales poglad, typowy dla wielu polakow;
    ludzie sa tak przygnebieni, sfrstrowani i przybici, ze jedyne o czym
    potrafia myslec, to rozprawiac w nieskonczonosc, jak to jest zle i nie
    ma szans byc lepiej, bo oni nic nie zmienia.

    a w taki sposob to nic sobie nie polepsza!
    pomysl - jak taki pesymizm i myslenie w kolko o jednym odbierze
    pracodawca?

    czy ludzie chca zatrudniac innych ludzi, majacych nastawienie "i tak
    sie nie uda"?

    [..]

> [...]
    > bezrobocie, tylko w obecnej Polsce, to po prostu ta barmanka nigdy
    > by dobrowolnie nie odeszła z pracy. Trzymałaby się jej kurczowo

    ale to sie dzialo w POLSCE!
    i wtedy bezrobocie w lublinie bylo prawie 20% bo akurat zawalilo sie
    pare wielgachnych panstwowych zakladow i byly masowe zwolnienia!

    a barmanka odeszla, bo musiala urodzic dziecko.
    po prostu. tu zadnych cudow nie bylo.

    > wiedząc, że następnej może szukać kilka lat. I tak powstaje błędne

    a tu sie mylisz. na posadach typu barman rotacja jest duza - bo
    studenci i inni traktuja to jako prace przejsciowa.
    poza tym pracuje sie na godziny, a nie na etat raczej.

    [..]

> [...]
    > głosy nawołujące do pozytywnego myślenia i do bycia
    > lepszym od innych. Ale to, że Kowalski udowodni, że jest

    a mozesz mi powiedziec, jaka masz inna wizje?
    zaczac organizowac.... co? strajki?
    protesty? wyjsc na ulice i zrobic rewolucje?

    uwazasz, ze to bedzie lepsze wyjscie, jak sie zaczna rozruchy i poleje
    sie krew?

    czy moze chcesz w jakis sposob magiczny rozwiazac sejm i sprawic, by
    ci wszyscy ludzie, co olewaja polityke szerokim lukiem, nagle sie
    zainteresowali i glosowali - wlasnie, na KOGO?

    a moze chcesz zalozyc partie, ktora bedzie partia liberalna i wygra
    przy obecnej ordynacji wyborczej wybory - i nagle pstryk - zmieni
    wszystko?

    nie twierdze, ze tego sie nie da zrobic, bo sie daje - ale to sa
    zmiany na lATA.
    dlugie lata najczesciej.

    podales przyklad usa - no to teraz powiedz, ile im czasu zajelo
    wychodzenie z tego kryzysu?
    a przeciez tam i wola polityczna byla, i panstwo znacznie
    zasobniejsze, niz polska!

    [..]

> [...]
    > z proporcjonalnym zmniejszeniem zarobków). Bezrobocie
    > zniknęłoby wtedy jak za dotknięciem różdżki czarodziejskiej,

    ty naprawde wierzysz w to, co tutaj napisales?
    czy to tylko taki zart?