PracaGrupypl.praca.dyskusjeCos w rodzaju podsumowania › Re: Cos w rodzaju podsumowania
    From: " leszek" <s...@N...gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Cos w rodzaju podsumowania
    Date: Thu, 28 Nov 2002 09:44:59 +0000 (UTC)

    Artur Lato <a...@p...onet.pl> napisał(a):

    > Użytkownik TS <f...@o...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    > napisał:as0qrf$8tm$...@n...onet.pl...[...]
    > osoba
    >

    > Nie popełniam błędu, bo w tym wypadku nie chodziło o szukanie
    > sposobu na obniżenie poziomu bezrobocia, tylko o obalenie tezy,
    > że bezrobotni dlatego są bezrobotnymi, że są "zwyczajnie gorsi".
    > A z tego p. widzenia ma zasadnicze znaczenie fakt, czy aktualnie
    > zatrudnieni zostali zatrudnieni dlatego, że byli lepsi, czy po znajomości.

    Przecież tego nikt nie wie, bo co to znaczy "gorsi" - "lepsi". Pracodawca
    szuka pracownika i z potencjanych kandydatów wybiera tego, który mu lepiej
    pasuje. Mają wpływ na to różne czynniki, do jednych stanowisk, gdzie sa
    potrzebne wysokie kwalifikacje, decydują udokumentowane kwalifikacje, do
    innych, gdzie takie kwalifikacje nie sa potrzebne, decydują często
    najprzeróżniejsze czynniki - na przykład kto się szybciej zgłosi i szybciej
    wyrazi gotowośc podjęcia pracy. Przecież tutaj nie ma żadnych żelaznych reguł.

    Dlaczego zatrudnienie "po znajomości" ma być czymś złym. Przeciez to nie musi
    byc zawsze płatna protekcja - często chodzi po prostu o rekomendacje. Gdybym
    był pracodawcą tez bym wolał zatrudnić kogoś, kogo poleca mi ktoś, do kogo
    mam zaufanie niż jakiegoś nieznanego faceta z ulicy.

    Nikt nie twierdzi że bezrobotni są "gorsi" - bo co to znaczy. Jednak, jeśli
    spojrzeć na statystyki, to istnieje związek pomiędzy poziomem wykształcenia i
    kwalifikacjami, a ryzykiem bezrobocia. Wiadomo chyba, jaki jest to związek.
    Oczywiście jest to tylko statystyka, indywidualne przypadki mogą być bardzo
    różne.