PracaGrupypl.praca.dyskusje › Co zrobic - klient nie placi?!

  • 1. Data: 2002-08-30 09:32:51
    Temat: Co zrobic - klient nie placi?!
    Od: Piotr QBA Bogdanski <q...@s...neostrada.pl>

    Witam!
    Mam duzu problem.
    W zeszlym roku stworzylem i prowadzilem dosc duzy serwis internetowy z
    branzy sportowej.
    Nasz wspolpraca byla owocna i przynosila obu stronom korzysci.
    Niestety w pewnym momencie firma przestala placic (klopoty ze
    sposnorami) i zwlekala
    z podpisaniem umowy przedluzajacej wspolprace, choc dalej prowadzilem
    serwis!

    Pytanie: co zrobic? Mam niezaplacone 4 miesiace z zeszlego roku (umowa
    skonczyla
    sie w grudniu 2001) i prowadzenie bez umowy serwisu do kwietnia 2002!
    Co zrobic i jakich argumentow uzyc (oprocz wynajcie Ivana :) aby
    odzyskac zarobione
    uczciwie pieniadze?
    Szczegoly - mam tylko umowe o dzielo na prowadzenie serwisu, ktorej
    wznosc
    wygasla w grudniu 2001. Moge tez udokumentowac to, ze prowadzilem serwis
    do kwietnia 2002.
    Suma nie jest niska - to prawie10 tys. pln.

    Dzieki za wszytkie podpowiedzi!

    Pozdrawiam
    Piotr QBA Bogdanski
    http://www.scroll.neostrada.pl
    UIN 12136515

  • 2. Data: 2002-08-30 09:55:08
    Temat: Re: Co zrobic - klient nie placi?!
    Od: "Piotr Zebrowski" <p...@o...com.pl>

    Uzytkownik "Piotr QBA Bogdanski" <q...@s...neostrada.pl> napisal w
    wiadomosci news:3D6F3BC3.10A07915@scroll.neostrada.pl...
    > Suma nie jest niska - to prawie10 tys. pln.

    taka suma to sie agencje odzyskujace dlugi chetnie zainteresuja.... pogadaj
    z jakas kancelaria prawna specjalizujaca sie w IT

  • 3. Data: 2002-08-30 10:20:22
    Od: "Maxx" <m...@a...net>

    > taka suma to sie agencje odzyskujace dlugi chetnie zainteresuja....
    pogadaj
    > z jakas kancelaria prawna specjalizujaca sie w IT

    Specjalnie sie na prawie nie znam... ale IMHO to firmy odzyskujace dlugi nie
    maja sie tu czym interesowac. One sie moga interesowac jak sa podstawy
    prawne. A skoro nie ma umowy, to nie ma takiej podstawy. Zdaje sie, ze w tej
    chwili z prawnego punktu widzenia to jest tak (niestety), ze QBA prowadzil
    ten serwis z dobrego serca i nikt mu nie jest nic winny.

    Oczywiscie moge sie mylic.

    Maxx

  • 4. Data: 2002-08-30 10:40:21
    Od: Lukasz Wojtów <l...@f...zamosc.pl>

    Maxx <m...@a...net> wrote:
    > ten serwis z dobrego serca i nikt mu nie jest nic winny.
    no tak, ale moze by sie powolac na umowe ustna? skoro wczesniej bral za to
    pieniadze i ma na to dowod, to wiadomo, ze nagle nie zaczal robic tego za free.
    chociaz wyekzekwowanie umowy ustnej moze byc troche niemozliwe w naszym kraju.
    Lukasz

  • 5. Data: 2002-08-30 11:05:04
    Temat: Odp: Co zrobic - klient nie placi?!
    Od: "mroowka" <f...@p...onet.pl>

    Użytkownik Lukasz Wojtów <l...@f...zamosc.pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:akni2l$lkj$...@s...itl.waw.pl...
> [...]
    free.
    > chociaz wyekzekwowanie umowy ustnej moze byc troche niemozliwe w naszym
    Z tego co wiem to umowy ustne obowiązują tylko w niektórych krajach na pewno
    w Szkocji.
    W Polszy to ciężko się nawet procesować z papierem ;-(

  • 6. Data: 2002-08-30 12:00:05
    Od: Piotr QBA Bogdanski <q...@s...neostrada.pl>

    Maxx wrote:

> [...]
    > chwili z prawnego punktu widzenia to jest tak (niestety), ze QBA prowadzil
    > ten serwis z dobrego serca i nikt mu nie jest nic winny.

    To nie do konca tak. Firma wisi mi jeszcze zaleglosc z czasow gdy umowa
    obowiazywala!
    Piec miesiecy przed koncem umowy wpadli w tarapaty i przestali placic. Pozniej
    zaplacili
    za jeden zalegly miesiac i na tym sie skonczylo. Tak wiec sa mi winni jescze za
    4 miesiace
    z puli za umowe juz podpisana i za 4 miesice prowadzenia serwisu kiedy czekalem
    na nowa umowe :)

    Z tego co wiem, teraz maja pieniadze, ale...

  • 7. Data: 2002-08-30 12:22:43
    Od: "Jacek" <m...@p...onet.pl>

    --
    Uzytkownik "Piotr QBA Bogdanski" <q...@s...neostrada.pl> napisal w
    wiadomosci news:3D6F5E45.AB97ACD6@scroll.neostrada.pl...

> [...]
    czekalem
    > na nowa umowe :)
    >
    > Z tego co wiem, teraz maja pieniadze, ale...

    Próbuj sie z nimi dogadac, jak nie cala kwota to moze 50-60 %,

    zaproponuj raty, pokaz dobra wole, teraz wszyscy maja problemy finansowe.

    Daj im delikatnie do zrozumienia, ze przygotowujesz dla innego klienta
    serwis o nierzetelnych firmach, znasz redaktorów kilku poczytnych dzienników
    itp., troche psychologii.

    Idz na rozmowe z prezesem a w kieszeni trzymaj wlaczony dyktafon, zbieraj
    dowody.

    Ja kilka lat temu w ten sposób odzyskalem kase, ale czasy byly troche inne.
    Jak nie maja zamiaru ci zaplacic to nic ich do tego nie zmusi.

    PS

    umowa ustna tylko do 1000 zl wg KPC.

    pozdrawiam,

    Jacek

  • 8. Data: 2002-08-30 12:31:50
    Od: "dasher" <d...@g...pl>

    powinienes skorzystac z porady prawnika,
    ta cala sprawa jest opieta pajeczyna prawa i nie ma tutaj kwestii typu:
    dogadaj sie,
    zasady sa proste, ja ich nie znam (nie jestem prawnikiem, Ty widze tez nie,
    poradz sie specjalisty!)
    pzdrw,
    dasher

  • 9. Data: 2002-08-30 17:28:31
    Od: "Tomasz Stański" <(freespam)tstanski@wp.pl>

> [...]
    > dogadaj sie,
    > zasady sa proste, ja ich nie znam (nie jestem prawnikiem, Ty widze tez

    Tylko uważaj, coby porada nie była droższa od kwoty, którą chcesz odzyskać
    :-)

    Jeśli chodzi o kwotę z umowy o dzieło, to spoko możesz iść do sądu pracy, co
    do tych 4 dodatkowych miesięcy, to chyba nic nie wskurasz.

    --
    Pozdrawiam

  • 10. Data: 2002-08-30 18:18:38
    Od: "Lia" <L...@p...onet.pl>

    > Jeśli chodzi o kwotę z umowy o dzieło, to spoko możesz iść do sądu pracy,
    co
    > do tych 4 dodatkowych miesięcy, to chyba nic nie wskurasz.

    Z umową o dzieło do sadu pracy? Toz to umowa cywilno-prawna.
    Pzdr
    Lia