PracaGrupypl.praca.dyskusje › Co to za umowa o pracę?

  • 1. Data: 2003-08-27 20:02:59
    Temat: Co to za umowa o pracę?
    Od: "Wojciech Makaron" <m...@N...gazeta.pl>

    Mam pytanie nt. umowy o pracę. A mianowicie w miejscu na umowie pt. "czas
    trwania umowy" wpisane mam: "na czas wykonywania określonej pracy". Pytanie:
    co to za umowa, jaki mam okres wypowiedzenia, jakie mam prawa i obowiązki.
    Pracodawca twierdzi, że umowa jest dobrze sporządzona i nie chce jej
    sprecyzować. Jest to praca biurowa. Będę bardzo wdzięczny za wszelką pomoc.
    Pzdr.

  • 2. Data: 2003-08-28 08:09:43
    Temat: Re: Co to za umowa o pracę?
    Od: "OutDOOR s.c." <o...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Wojciech Makaron" <m...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Pracodawca twierdzi, że umowa jest dobrze sporządzona i nie chce jej
    > sprecyzować. Jest to praca biurowa. Będę bardzo wdzięczny za wszelką

    To umowa na czas nieokreślony.
    Nie został określony czas trwania tej umowy.

    Th

  • 3. Data: 2003-08-28 09:21:09
    Od: "onsok" <onsok1@wp_.pl>

    OutDOOR s.c. wrote:
    > To umowa na czas nieokreślony.

    No niezupelnie. Jest to umowa terminowa ,, na czas wykonania
    okreslonej pracy'' art 25 § 1

    > Nie został określony czas trwania tej umowy.

    Zostal . Wykona okresloną pracę i umowa ulegnie]rozwiązaniu.
    art 30 § 1 pkt 5 .
    --
    Pozdrawiam.
    onsok

  • 4. Data: 2003-08-28 15:56:56
    Od: "Wojciech Makaron" <m...@N...gazeta.pl>

    onsok <onsok1@wp_.pl> napisał(a):

> [...]
    > okreslonej pracy'' art 25 § 1

    > Zostal . Wykona okresloną pracę i umowa ulegnie]rozwiązaniu.

    Cały szkopuł w tym, że nikt nie wie co to za praca (nieokreslona). Dzieki za
    odzew.

  • 5. Data: 2003-08-28 16:17:32
    Od: "mm" <m...@w...com.pl>

    > Cały szkopuł w tym, że nikt nie wie co to za praca (nieokreslona). Dzieki
    za
    > odzew.
    >
    > --
    Pracodawca w każdej chwili może poinformować cię, że wykonała(e)ś swoje
    zadanie i twoje zatrudnienie skończyło się z dniem dzisiejszym.
    Umowa jest prawidłowa ale bardzo wygodna dla pracodawcy.

  • 6. Data: 2003-08-28 17:08:13
    Od: "onsok" <onsok1@wp_.pl>

    Wojciech Makaron wrote:

    > Cały szkopuł w tym, że nikt nie wie co to za praca (nieokreslona).
    > Dzieki za odzew.

    Bo do takich prac jak twoja, takich umow raczej sie nie stosuje :)
    Zawiera sie je np na czas budowy domu ( w firmach budowlanych)
    na czas pomalowania ogrodzenia itp. Z reguly tam gdzie ciezko
    jest przewidziec jak dlugo dana praca potrwa , a jednoczesnie
    sa dosc jasne kryteria kiedy ona ulegnie zakonczeniu ( wybudowanie
    tego domu , czy pomalowanie ogrodzenia )
    --
    Pozdrawiam.
    onsok

  • 7. Data: 2003-08-28 20:44:32
    Od: "OutDOOR s.c." <o...@p...onet.pl>

    Użytkownik "onsok" <onsok1@wp_.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > okreslonej pracy'' >
    >
    > Zostal . Wykona okresloną pracę i umowa ulegnie]rozwiązaniu.

    Guzik prawda.

    Jeśli jest to umowa o pracę, to jest to umowa na czas nieokreślony.

    Jeśli jest to umowa cywilno-prawna to jest to umowa o dzieło.

    Kodeks mówi - art 25 § 1 - że umowa, w której określony jest czas
    zatrudnienia jest to umowa na czas określony. Aby była to taka umowa, to
    trzeba określić precyzyjnie czas trwania umowy.

    Th
    Nie ucz ojca dzieci robić.

  • 8. Data: 2003-08-28 21:35:29
    Od: "Oberfeldkurat" <o...@u...gazeta.pl>

> [...]
    | zatrudnienia jest to umowa na czas określony. Aby była to taka umowa, to
    | trzeba określić precyzyjnie czas trwania umowy.

    Może najpierw przeczytasz ten przepis (w całości)?

    Andrzej K.

  • 9. Data: 2003-08-28 21:35:56
    Od: "onsok" <onsok1@wp_.pl>

    OutDOOR s.c. wrote:

    > Jeśli jest to umowa o pracę, to jest to umowa na czas nieokreślony.

    To znaczy , ze umowa o prace nie moze byc umowa na czas
    okreslony ? :D

    ze co ?
    --
    Pozdrawiam.
    onsok

  • 10. Data: 2003-08-28 21:41:37
    Od: "onsok" <onsok1@wp_.pl>

    OutDOOR s.c. wrote:
    > Th
    > Nie ucz ojca dzieci robić.

    No tak... wstyd mi ...prawnikowi , ale prawo
    pracy nie jest moja najmocniejsza strona
    --
    Pozdrawiam.
    onsok