eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

PracaGrupypl.praca.dyskusjeCo to są znajomości? › Re: Co to są znajomości?
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!pingwin.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.nask.pl!news.in
    ternetia.pl!newsfeed.gazeta.pl!newsfeed.tpinternet.pl!news.tpi.pl!not-for-mail
    From: "Rafal" <?@?.?>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Co to są znajomości?
    Date: Wed, 18 Dec 2002 11:01:29 +0100
    Organization: tp.internet - http://www.tpi.pl/
    Lines: 35
    Message-ID: <atpgr2$1sn$1@news.tpi.pl>
    References: <arh76a$jvf$1@cs.magma-net.pl> <arnqfq$nv4$1@cs.magma-net.pl>
    <art205$7ki$1@news.onet.pl> <arv62f$egi$1@cs.magma-net.pl>
    <as0ce8$t6h$1@news.onet.pl> <as0o09$feq$1@cs.magma-net.pl>
    <as2clm$q48$1@news.onet.pl> <as64ig$kan$1@cs.magma-net.pl>
    <as8oug$c7v$1@news.onet.pl> <asbghc$kc8$1@cs.magma-net.pl>
    <asisik$f5h$1@news.onet.pl> <asompr$ogg$2@cs.magma-net.pl>
    <atk51l$nvu$1@news.onet.pl> <atkjqr$ie2$1@news.tpi.pl>
    <atnot7$li2$1@news.onet.pl> <ato5a4$5q$1@news.tpi.pl>
    <atpcta$nov$1@news.onet.pl>
    NNTP-Posting-Host: 62.244.147.101
    X-Trace: news.tpi.pl 1040205475 1943 62.244.147.101 (18 Dec 2002 09:57:55 GMT)
    X-Complaints-To: u...@t...pl
    NNTP-Posting-Date: Wed, 18 Dec 2002 09:57:55 +0000 (UTC)
    X-Notice-1: This post has been postprocessed on the news.tpi.pl server.
    X-Notice-2: Subject line has been filtered and leading Odp: string removed.
    X-Priority: 3
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V5.00.2615.200
    X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 5.00.2615.200
    X-Subject: Odp: Co to są znajomości?
    X-MSMail-Priority: Normal
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.praca.dyskusje:67464
    [ ukryj nagłówki ]


    Użytkownik Artur Lato <a...@p...onet.pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:atpcta$nov$...@n...onet.pl...

    > Np. gdyby w PRL-u produkowano tylko 10 maluchów rocznie,
    > to też można by je sprzedawać bez żadnych talonów, po cenie
    > równowagi wyznaczonej na zasadzie prób i błędów,
    > chociaż może cena ta przekroczyłaby cenę willi na Saskiej
    > Kępie w W-wie, a kupującymi byliby najwięksi snobi chcący
    > pokazać, że ich na to stać.

    To nie jest określanie ceny równowagi, ale co najwyżej określanie krzywej
    popytu.
    A do tego jest to określenie krzywej popytu bardzo podręcznikowe - nie
    mające zastosowania w życiu.
    Czysty podręcznikowy przykład krzywej popytu.
    A dlaczego nie do zastosowania w praktyce?
    Bo używasz tylko jednej zmiennej objaśniającej wielkość sprzedaży - cenę.
    Czyli budujesz krzywą popytu dla danego niezmienianego produktu w danym
    miejscu, w danej chwili, przy danej pogodzie, przy danych klientach, w danym
    otoczeniu... itp.
    A tych parametrów jest mnóstwo - Ty uwzględniłeś tylko jeden z nich - cenę.
    Ona różni się od innych parametrów tylko tym, ze jest łatwo sterowalna. Ale
    tak samo wpływa na wielkość sprzedaży.

    Tak więc gdybyś chciał zbudować krzywą popytu dającą rzeczywisty obraz
    potrzeb klienta - to musiał byś uwzględnić miliony parametrów, których ani
    nie jesteś w stanie zmieniać, ani nie jesteś w stanie nawet określić.

    No a po drugie - sama krzywa popytu to za mało - jest jeszcze krzywa podaży.
    Dopiero wtedy możesz mówić o cenie równowagi.

    Rafał


Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1