PracaGrupypl.praca.dyskusjeCo to są znajomości? › Re: Co to są znajomości?
    From: "Leszek Wilczek" <w...@w...edu.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Co to są znajomości?
    Date: Wed, 4 Dec 2002 00:10:39 +0100
    <art205$7ki$1@news.onet.pl> <arv62f$egi$1@cs.magma-net.pl>
    <as0ce8$t6h$1@news.onet.pl> <as0o09$feq$1@cs.magma-net.pl>
    <3...@p...gazeta.pl> <3...@p...gazeta.pl>
    <as64ih$kan$2@cs.magma-net.pl> <as8ob1$ao6$1@news.onet.pl>
    <as8v06$est$1@news.tpi.pl> <asabkf$t0t$1@news.onet.pl>
    <asac83$g8d$1@news.gazeta.pl> <asb7vo$hm$1@news.onet.pl>
    <asb9mj$mt0$1@news.gazeta.pl> <asbm5j$t5a$1@news.onet.pl>
    <asde8l$kkp$1@news.tpi.pl> <asg4eu$h2n$1@news.onet.pl>
    <asgvq0$dge$1@news2.tpi.pl> <asi8oo$l1n$1@news.onet.pl>

    Użytkownik "Artur Lato" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:asi8oo$l1n$1@news.onet.pl...

    > Użytkownik Leszek Wilczek <w...@w...edu.pl> w wiadomości do grup
    > dyskusyjnych napisał:asgvq0$dge$...@n...tpi.pl...

    > [...]
    > kilku
    >

    > Porównując z dawaniem na tacę miałem na myśli
    > nie porównywanie wpływów, tylko to, że byłaby to tylko
    > redystrybucja konsumpcji nie hamująca działalności gospodarczej
    > (zmniejsza się popyt ludności, ale o tyle samo zwiększa się
    > popyt ze strony księży).
    Ja tez.

    >Zrobiłem to, żeby uzmysłowić,
    > że wbrew utartemu poglądowi, nie każdy rodzaj podatku
    > musi dusić gospodarkę.
    > Natomiast oczywiście chodzi tu o dużo większe pieniądze.
    > Np. zakładając, że 5mln podatników mających dochody
    > wyraźnie powyżej minimalnych, zapłaci średnio
    > po ok. 300 zł miesięcznie, daje to prawie 20 mld zł rocznie.

    Cos masz dziwne kalkulacje. W Polsce pracuej cos ponad 10mln osob, z czego
    90% z hakiem jest w najnizszej stawce podatkowej. Tak wiec widac ze mamy
    tylko 10% osob w wyzszych stawkach. Jezeli obnizysz podatki firmom o
    osobowosci fizycznej( a to postulujesz bo chcesz zeby firmy placily male
    podatki), to liczba osob w najnizszym wzrosnie do co najmniej 95-99%.
    Optymistycznie zakladajac ze 5% populacji by musiala placic owy podatek to
    wplywy spadaja 10krotnie do 2mld. Nie wiem skad wziales ta kwote 300zl,
    uwazam ja za procentowy podatek od dochodu, czyli oponujesz za zwiekszeniem
    podatkow lub wprowadzenie nowych stawek. Oczywiscie wplywy ktore podalem sa
    i tak pewne optymistyczne. Zauwaz ze firmy ztrudniajace dobrze platnych
    pracownikow szybko przezuca wysoko opodatkowne wyplaty na roznego rodzaju
    benefity lub w przypadku koncernow miedzynarodowych na projekty poza
    granicami naszego kraju(opodatkowane w kraju w ktorym beda sie odbywaly),
    nie wspominajac o wzroscie kosztow firm, poniewaz pracowniyc patrza na
    pensje netto, a nie brutto. Na wzrost kosztow firmy zastanowia sie czy nie
    lepiej bedzie przeniesc np. zarzadzanie za granice, przeciez nie jestesmy
    rynkiem zamknietym. Tak wiec uwazam ze z duza doza jak uzyskasz 2mld to
    GORA, a to nie sa wielke pieniadze w porownaniu ze szkodami jaki taki system
    wywola.

    > [...]
    > inwestycje(kredyty
    >
    > Czy rzeczywiście uważasz, że działalność gospodarcza jest w obecnej
    > sytuacji hamowana głównie przez słabą dostępność kredytów, wysokie
    > stopy procentowe, itp., a nie brak popytu? I co z tego, że mógłbym
    > łatwo dostać niskooprocentowany kredyt, jeśli boję się, że nie sprzedam
    > swoich towarów (usług) ?

    Najwidocznej nigdy nie byles pracodawca, kredyt pozwala obnizyc koszty
    produkcji lub ja znaczaca zwiekszyc.

    Tu nie chodzi o wysokosc stop procentowych tylko o brak kapitalu w bankach
    poniwaz rzad zaporzycza sie jak glupi wysysajac kapital z rynku. Gdyby banki
    mialy tyle kasy zeby sie nimi dlawily to by o kredyt konsumpcyjny czy tez
    inwestycyjny nie trzeba bylo tyle walczyc.