PracaGrupypl.praca.dyskusjeCo to są znajomości? › Re: Co to są znajomości?
    From: "Artur Lato" <a...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Co to są znajomości?
    Date: Tue, 3 Dec 2002 21:10:41 +0100
    Sender: a...@p...onet.pl@kat03182066.visp.energis.pl
    <art205$7ki$1@news.onet.pl> <arv62f$egi$1@cs.magma-net.pl>
    <as0ce8$t6h$1@news.onet.pl> <as0o09$feq$1@cs.magma-net.pl>
    <3...@p...gazeta.pl> <3...@p...gazeta.pl>
    <as64ih$kan$2@cs.magma-net.pl> <as8ob1$ao6$1@news.onet.pl>
    <as8v06$est$1@news.tpi.pl> <asabkf$t0t$1@news.onet.pl>
    <asac83$g8d$1@news.gazeta.pl> <asb7vo$hm$1@news.onet.pl>
    <asb9mj$mt0$1@news.gazeta.pl> <asbm5j$t5a$1@news.onet.pl>
    <asde8l$kkp$1@news.tpi.pl> <asg4eu$h2n$1@news.onet.pl>
    <ashtk1$ll2$1@news2.tpi.pl>

    Użytkownik Rafal <?@?.?> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:ashtk1$ll2$...@n...tpi.pl...
    [...]
    > Tak więc przytoczę Ci jeszcze jedną kwestię.
    > Jeżeli redystrybucja pieniędzy na konsumpcję odbywa się w formie podatku
    > zamiast w formie dobrowolnej, wtedy marnotrawstwo tych pieniędzy jest dużo
    > większe.
    > To jest oczywisty mechanizm - jeżeli ja mam wpływ na to gdzie daję
    > pięniądze, ile ich daję i czy wogóle daję, to wtedy mniej ich
    "przecieknie"
    > poprzez nieefektywne ich wydawanie.
    > Natomiast jeżeli nikt nie ma wpływu na to gdzie idą jego pieniądze, to
    duża
    > większa częśc z nich ucieknie w błoto.
> [...]

    Jeśli jesteś taki pewien swoich twierdzeń, to wytłumacz mi
    taki oto fakt:
    Jest sobie państwowa instytucja o nazwie Narodowy Bank Polski
    zatrudniająca, na stanowisku prezesa, światowej sławy ekonomistę
    prof. Leszka Balcerowicza. I ta państwowa instytucja uważa, że
    tej światowej sławie wystarczy płacić ok. 50 tys. zł miesięcznie.
    Natomiast niektóre prywatne banki uważają za stosowne płacić
    swoim nieznanym szerzej, nie tylko na świecie ale nawet w Polsce,
    prezesom po kilkaset tysięcy miesięcznie z pieniędzy, które
    wpłacili im klienci bądź akcjonariusze, którzy, używając Twoich słów,
    sami dobrowolnie zdecydowali "gdzie przynieść pieniądze,
    ile ich przynieść i czy w ogóle przynieść".
    No i wg Ciebie gdzie jest większe marnotrawstwo?

    Artur