PracaGrupypl.praca.dyskusjeCo to są znajomości? › Re: Co to są znajomości?
    From: "Leszek Wilczek" <w...@w...edu.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Co to są znajomości?
    Date: Sat, 30 Nov 2002 20:16:18 +0100

    > I co z tego, że jest tyle pracy. Jeśli nikt nie chce za nią płacić,
    > to tak jakby jej nie było. Gdybyś czytał dokładnie, to byś wiedział,
    > że mnie chodzi o to samo, tylko zamiast o walących płotach
    > piszę o budowie autostrad i szerokopasmowego Internetu
    > w każdej wsi. Tyle, że nie widzę innej możliwości zdobycia
    > na to pieniędzy, jak właśnie przez ten podatek.

    Ludzie by za nia placili gdyby praca byla tansza, a ta jest oblozona ponad
    gigantyczny, podatkiem.

    > Kiedy

    > Baju, baju. Właśnie widać, kto jest pod wpływem demagogów.
    > W tym wypadku demagogów, którzy chcieliby płacić minimalne
    > podatki, i dzięki temu jeszcze szybciej się bogacić.
    > Jeśli te niskie podatki i brak skrępowania są takim panaceum
    > na wszystko, to dlaczego Polska przedwojenna cały czas
    > dreptała w miejscu, a jeszcze wcześniej miliony ludzi
    > musiały emigrować za ocean za chlebem.

    Chyba nie znasz historii, zaden kraj nie jest samowystarczalny. Polska sie
    rozwijala, chociaz powoli i to mimo szalenczych robot publicznych i wojny
    celnej z Niemcami i ZSRR(nie wiem jak sie wtedy nazywali). Wtedy nie bylo
    wolnego rynku miedzynarodowego jak teraz. Swiat najlepiej sie rozwijal sie w
    XIXw. kiedy to rynek byl globalny, a cla byly znikome.

    >Czy już sto lat temu
    > wredni socjaliści ograniczali wolność gospodarczą
    > i dusili podatkami?
    > Kapitalizm duszą nie podatki, tylko brak popytu.
    > Dlatego tak pięknie się rozwija np. w sytuacji wyścigu zbrojeń.

    ??Juz widze ten wspanialy rozwoj ZSRR ktory po wojnie wydawal niecale 30%PKB
    na zbrojenia, jakos nie zauwazylem, aby ich spoleczenstwo bez pomocy swoich
    sojusznikow dobrze funkcjonowalo.

    > Bo wtedy można przeforsować wydatki (i podatki) na zbrojenia,
    > jest dodatkowy popyt i praca.

    Jest tylko przez kilka lat, potem co?? Jedziemy z gorki w przepasc.

    >A to co ja proponuję, to nic innego,
    > jak tylko to, żeby zamiast zbrojeń budować w Polsce infrastrukturę,
    > której tak bardzo brakuje.

    Spojrz na Japonie w ktorym od kilkunastu lat probuje sie wdrazac twoja
    polityke w zycie, jak widac bez zadnego efektu, a raczej z ejdnym efektem
    gigantycznym dlugiem rosnacym do splacenie przez kilka kolejnych pokolen.

    > stanu!
    > ich
    >

    > Tak, dopóki jest bezrobocie, to osłabianie chęci do pracy jest
    > potrzebne. Żeby jej wystarczyło dla wszystkich. Dokładnie na takiej
    > samej zasadzie powiem, że kiedy brakuje dla wszystkich jedzenia,
    > to potrzebne jest osłabianie apetytu żarłoków.

    Akturat w reglamentacji zywnosci nie chodzilo o ogranczenie apetytu zarlokow
    tylko zatrzymanie spekulacji i narastajacej inflacji w takim przypadku. Zle
    widziesz sytuacje i intencje wprowadzania ograniczen.

    > Ale oczywiście tego rodzaju podatek natychmiast przestanie być
    > potrzebny, jak tylko bezrobocie będzie minimalne.

    Efekty podatkowe odczuwa sie po kilku latach.

    > Może po prostu nie trzeba operować schematami i sloganami,
    > tylko myśleć. Z tego, że zwykle podatki zwiększają koszty pracy
    > i osłabiają popyt nie wynika, że każdy podatek musi tak robić.

    Kazdy tak robi. Pamietaj ze istnieje cos takiego jak rentownosc. Jezeli
    podnosisz podatek to rentownosc maleje i trzeba podniesc ceny lub zamknac
    produkcje, nikt nie bedzie chcial pracowac za darmo(tutaj chodzi o
    inwestorow ktorzy inwestuja zeby miec jakies minimalne zyski w srednim
    okresie).

    > A z tego, że zwykle podatki przeznaczane są na cele socjalne
    > nie wynika, że nie może istnieć podatek przeznaczony w całości
    > na rozkręcenie koniunktury i zapewnienie pracy ludziom, którzy
    > jej nie mają, nawet jeśli w tym celu zniechęci również do pracy
    > osoby, które jej mają za dużo.

    To by moglo zadzialac jedynie w przypadku panstwa swiatowego. Oczywiscie
    ogranczienie czasu pracy odbiloby sie na bogaceniu spoleczenstwa, zawsze
    niestety ujemnie :(