PracaGrupypl.praca.dyskusjeCo to są znajomości? › Re: Co to są znajomości?
  • Data: 2002-11-21 08:36:07
    Temat: Re: Co to są znajomości?
    Od: Robert Drozd <r...@y...iqNOSPAMPLEASE.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Stało się to Thu, 21 Nov 2002 04:08:03 +0100, gdy "..:: MaGuArD ::.."
    <m...@o...pl> napisał:

    >Użytkownik "Paweł Pollak" <s...@m...pl> napisał w wiadomości
    >PLONK WARNING
    >to po pierwsze, po drugie cos ci wyjaśnię, są ludzie, którzy maja studia,
    >biedna rodzinę nie na stołkach, ich znajomi tez są biedni i tez na stołkach
    >nie siedzą.

    No to trzeba się zastanowić, co rozumiemy pod pojęciem "znajomych", bo
    jeśli kolegów od piwa, to można przyjąć, że "wyższe sfery" jak to
    określiłeś z biedotą się nie zadają. (Czy na pewno tak to się ma z
    kolegami ze studiów? Z tego co wiem, np. studenci prawa co drugą imprezę
    traktują jako towarzysko-biznesową, kontakty i jeszcze raz kontakty :)

    Ale Paweł wspomniał też o innym typie znajomości, który przemilczasz -
    czyli poprzednich pracodawcach. Jeśli ktoś jest znany z solidności i
    kompetencji, będzie polecany dalej. Przecież bardzo czesto firmy chcąc
    zatrudnić nowe osoby (na im wyższe stanowiska, tym częściej) - szukają
    najpierw rekomendacji. W Stanach jest to już standardem, że pracownik,
    który zarekomenduje _właściwą_ osobę jest odpowiednio wynagradzany. U
    nas też się spotkałem z taką inicjatywą. Proces rekrutacji to zawsze
    duże koszty i pewne ryzyko. Jeśli ktoś jest pod ręką, to po co szukać?

    To, że czy wykonując rozmaite zlecenia czy nawet pracując w barze czy
    markecie zdobędzie się kontakty - jest sprawą każdego z nas, choć
    wiadomo, że jedni mają łatwiej od innych.

    Pozdrawiam,
    Robert