PracaGrupypl.praca.dyskusje › Co sądzicie o tym??

  • 1. Data: 2006-08-28 15:08:17
    Temat: Co sądzicie o tym??
    Od: "radzi84" <r...@o...pl>

    Witam!!!
    Mam pytanie:

    Ja i 3 moich kolegów znaleźliśmy sobie inną prace.
    Ja pracuje w obecnym zakładzie 2lata, a koledzy 2,5 ; 5 i 5.
    Złożyliśmy wymówienie o prace i dyrcio nam nie podpisał, tylko
    dał pisemka ze mi przysł. okers wypowiedzenia 2 tygodnie, a moim
    kolegom 1 miesiąc i tym co mają 5 lat przepracowane 3miechy.

    Co zrobić, jak nowy pracodawca powiedział ze nie bedzie czekał za
    nami 3 miesięcy?! Mamy miesiąc (2 moich kolegów).

    Albo czterech tam jedzie, albo wcale!!!

    Czy mają Porzucić prace?
    Czy to nie popsuje im papierów?
    Jak to zrobić, zeby było dobrze?

    Szef nie chce iść na ugode. Zabardzo mu na nas zależy i dał maximum
    czsu wypowiedzenia!!!
    "Nie zrobi z niewolnika dobrego pracownika!!!"

    Jezeli coś macie, powiedzcie jak to napisać, ewentualnie co
    zrobić?!!!

  • 2. Data: 2006-08-28 15:11:54
    Temat: Re: Co sądzicie o tym??
    Od: herakles <h...@b...pl>

    radzi84 wrote:

> [...]
    > czsu wypowiedzenia!!!
    > "Nie zrobi z niewolnika dobrego pracownika!!!"
    >
    > Jezeli coś macie, powiedzcie jak to napisać, ewentualnie co
    1) Dogadać się.
    2) Opuścić samowolnie stanowisko pracy i pieprzyć się później z taką
    adnotacją w świadectwie pracy.
    3) Zachorować na pół roku i pracować na czarno!

  • 3. Data: 2006-08-28 16:36:28
    Od: "nornik" <n...@t...pl>

    Wg. słuszności
    - dogadac sie, ze i tak odejdziecie
    - maxymalny zalegly urlop
    - L4 na okres 2 miesiecy.

    pozdr
    nornik

  • 4. Data: 2006-08-28 19:59:07
    Od: "Pracuj" <p...@s...com>

    1. skladasz wypowiedzenie zgodnie z kodeksem
    2. przynosisz zwolnienie - co miesiac swierze:)

    tym bardziej jesli wyjezdzacie np. za granice

    .com...

  • 6. Data: 2006-08-29 07:38:36
    Od: "Jackare" <j...@i...pl>

    Z tego co zrozumiałem chodzi o wyjazd za granicę.
    Olać to i wyjechać. Nie idźcie na L4 bo trzeba donosić zwolnienia. lekarze
    dają średnio na max 2 tygodnie bo w przeciwnym wypadku są od razu
    kontrolowani przez ZUS. Będąc na L4 raczej nie możesz wyjechac z granicę i
    musisz być dostępny na wezwanie ZUS. Lepiej zadrzeć z pracodawcą (byłym) bo
    turaczej konsekwencji nie poniesiecie żadnych niż z państwem (ZUS) które
    wydrze wam każdą nienależnie pobraną złotówkę. Wnioskuję, że nie pracujecie
    na kluczowych stanowiskach, więc pracodawca raczej nie będzie się z wami
    sądził o straty poniesione z tytułu porzucenia przez Was pracy. Zresztą
    trzeba je obliczyć, udowodnic itd, więc nie ma się raczej czym przejmować.
    --
    Jackare

  • 7. Data: 2006-08-29 10:25:25
    Od: Michał <s...@p...onet.pl>

[...]

    Olejcie dziada tekstem "od jutra nie przychodze" jak sie będzie stawiał to
    na dowidzenia możecie jeszcze coś popsuć.
    A świadectwem się nie przejmuj - przecież przeważnie pokazujesz ostatnie
    świadectwo, albo wogóle go możesz nie pokazywać, a jak masz następną prace
    to czym się przejmujesz ???

  • 8. Data: 2006-08-29 12:44:08
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:ed14n3$5kk$1@news.onet.pl Michał
    <s...@p...onet.pl> pisze:

    > Olejcie dziada tekstem "od jutra nie przychodze" jak sie będzie stawiał to
    > na dowidzenia możecie jeszcze coś popsuć.
    Na pewno?
    Przecież to jest dopiero dziadostwo i chamstwo.
    Słowa należy dotrzymywać, umowy zostały podpisane i obowiązują obie strony.

    --
    Pozdrawiam?
    Jotte

  • 9. Data: 2006-08-29 13:02:08
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    radzi84 <r...@o...pl> pisze:

    > Złożyliśmy wymówienie o prace i dyrcio nam nie podpisał,
    Nic dziwnego. Też byle czego nie podpisuję. Cóż to jest bowiem "wymówienie o
    pracę"?

    > tylko
    > dał pisemka ze mi przysł. okers wypowiedzenia 2 tygodnie, a moim
    > kolegom 1 miesiąc i tym co mają 5 lat przepracowane 3miechy.
    Coś mieszasz. To jest was w końcu 4 czy co najmniej 5-ciu?
    Tak czy inaczej, pracodawca zrobił dla was więcej niż musiał - przygotował
    wam materiały szkoleniowe z zakresu prawa pracy, a przecież nie jest to
    jego obowiązkiem.

    > Co zrobić, jak nowy pracodawca powiedział ze nie bedzie czekał za
    > nami 3 miesięcy?!
    Widocznie aż tak bardzo nie jesteście mu potrzebni, być może nie
    przedstawiacie aż takiej wartości aby opłacało się mu czekać 3 miesiące.
    Jest jeszcze drugi aspekt zagadnienia - jeśli nowy pracodawca znając waszą
    sytuację zajmuje takie stanowisko to znaczy, że świadomie stawia was wobec
    ewentualności porzucenia pracy (czyli zwolnienia dyscyplinarnego).
    Jeśli tak, to wierzycie komuś takiemu?

    > Mamy miesiąc (2 moich kolegów).
    > Albo czterech tam jedzie, albo wcale!!!
    Czy jesteś pewien, że gdybyś to Ty miał miesiąc albo 3 wypowiedzenia, a oni
    2 tygodnie, to powiedzieli by to samo?

    > Czy mają Porzucić prace?
    > Czy to nie popsuje im papierów?
    Tylko o papiery chodzi? A zwykła uczciwość, honor, dotrzymywanie zobowiązań
    to się nie liczy?
    "Papiery" owszem - trochę popsuje. Oprócz tego można być pozwanym o
    odszkodowanie, jeśli pracodawca wykaże, iż z powodu postępowania pracowników
    poniósł straty.

    > Jak to zrobić, zeby było dobrze?
    > Szef nie chce iść na ugode. Zabardzo mu na nas zależy i dał maximum
    > czsu wypowiedzenia!!!
    Niczego nie dawał. Okresy wypowiedzeń określa KP.

    > "Nie zrobi z niewolnika dobrego pracownika!!!"
    Nie ma mowy o niewolnictwie. Człowiek honorowy dotrzymuje słowa, umów itp.
    > Jezeli coś macie, powiedzcie jak to napisać, ewentualnie co
    > zrobić?!!!
    Co zrobić? Dobrze się zastanowić.

    Jotte

  • 10. Data: 2006-08-29 15:25:21
    Od: Michał <s...@p...onet.pl>

> [...]
    > Przecież to jest dopiero dziadostwo i chamstwo.
    > Słowa należy dotrzymywać, umowy zostały podpisane i obowiązują obie

    Taaaa jasne, ale jak pracodawca wywala człowieka (wciska mu do podpisania za
    porozumieniem stron) co było kilka razy na grupie to wtedy jest cacy - w
    drugą strone bee ...