PracaGrupypl.praca.dyskusje › Co mi grozi

  • 1. Data: 2003-08-11 11:15:51
    Temat: Co mi grozi
    Od: "Pawel" <p...@n...poznan.home.pl>

    witam,

    1) umowa: stała na czas nieokreślony
    2) przepracowane: ponad 4lata
    4) okres wypowiedzenia: 3 miesiące

    co mi grozi jeżeli nie dotrzymam okresy wypowiedzenia i najzwyczajniej nie
    przyjde do pracy (wczesniej powiadomie pisemnie pracodawce ze chce rozwiazac
    umowe)

    Z powazaniem
    Pawel

  • 2. Data: 2003-08-11 11:40:18
    Temat: Re: Co mi grozi
    Od: "Maciej_NT" <m...@i...pl>

    Pewien osobnik ktory zwie sie Pawel, o adresie mailowym <
    p...@n...poznan.home.pl >, nagryzmolił:

> [...]
    >
    > co mi grozi jeżeli nie dotrzymam okresy wypowiedzenia i
    > najzwyczajniej nie przyjde do pracy (wczesniej powiadomie pisemnie

    ja sie przylaczam do pytania - a dokladniej moja zona ;-)
    --
    Maciej_NT
    m...@i...pl

  • 3. Data: 2003-08-11 12:17:26
    Od: "Sławek" <s...@g...pl>

    Użytkownik "Pawel" <p...@n...poznan.home.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > co mi grozi jeżeli nie dotrzymam okresy wypowiedzenia i najzwyczajniej nie
    > przyjde do pracy (wczesniej powiadomie pisemnie pracodawce ze chce

    Napisze ci w świadectwie pracy paragraf ( każdy przyszły pracodawca bedzie
    wiedział, że olewasz prawo i masz wszystko gdzieś), żeby tego uniknąć
    bedziesz musiał nie wpisywać do CV tego okresu, żeby nikt nie pytał, a to
    chyba nie jest najlepsze rozwiązanie. Jak jest tak źle, to złóż
    wypowiedzienie i idz na urlop, zwolnienie, spróbuj się dogadac...
    Sławek

  • 4. Data: 2003-08-11 12:21:52
    Od: "Pawel" <p...@n...poznan.home.pl>

    Użytkownik "Sławek" <s...@g...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > chyba nie jest najlepsze rozwiązanie. Jak jest tak źle, to złóż
    > wypowiedzienie i idz na urlop, zwolnienie, spróbuj się dogadac...

    a czy przsysluguje mi urlop platny po urlopie bezplanym ?

  • 5. Data: 2003-08-11 12:21:58
    Od: "winetu" <P...@w...pl>

> [...]

    > chyba nie jest najlepsze rozwiązanie. Jak jest tak źle, to złóż
    > wypowiedzienie i idz na urlop, zwolnienie, spróbuj się dogadac...

    W znacznej większości przypadków najpierw przyjmują Cię do pracy
    (przechodzisz przez cały okres rekrutacji) a gdy już Cie przyjmą to wtedy
    dopiero chcą wcześniejsze świadectwo pracy. Można ewntualnie zaryzykować.

  • 6. Data: 2003-08-11 12:40:27
    Od: "Konrad Inglot" <k...@N...gazeta.pl>

    Maciej_NT <m...@i...pl> napisał(a):

    > ja sie przylaczam do pytania - a dokladniej moja zona ;-)

    Zalezy od pracodawcy ale w najgorszym razie pewnie dyscyplinarka za
    porzucenie miejsca pracy + proces za znaczne straty pracodawcy.

    pzdr
    ki

  • 7. Data: 2003-08-11 12:40:30
    Od: "Konrad Inglot" <k...@N...gazeta.pl>

  • 8. Data: 2003-08-11 13:18:19
    Od: "Sławek" <s...@g...pl>

    Użytkownik "winetu" <P...@w...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > dopiero chcą wcześniejsze świadectwo pracy. Można ewntualnie zaryzykować.

    Myślę, że nie warto, bo długimi latami będzie się ciągnęło za nim. To trochę
    tak jak z wyrokiem...

  • 9. Data: 2003-08-11 13:19:51
    Od: "Sławek" <s...@g...pl>

    > a czy przsysluguje mi urlop platny po urlopie bezplanym ?

    nie wiem...urlop masz za przepracowane dni ( śr 2 dni/ m-c) , więc jak masz
    niewykorzystany to pewnie ci sie nalezy.

  • 10. Data: 2003-08-12 08:34:28
    Od: "Wojciech W." <n...@p...com>

    Użytkownik "Konrad Inglot" <k...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości

    > Zalezy od pracodawcy ale w najgorszym razie pewnie dyscyplinarka za
    > porzucenie miejsca pracy + proces za znaczne straty pracodawcy.

    Dyscyplinarka tak (za porzucenie miejsca pracy - z wpisem do świadectwa
    pracy - a to już może zaszkodzić bardzo)

    proces NIE - bo pracodawcy w myśl KP przysyługuje od ciebie jedynie
    odszkodowanie za okres wypowiedzenia (w twoim wypadku za 3 miesiące) -
    dochodzone przed sądami pracy