PracaGrupypl.praca.dyskusje › Co mi grozi

  • 11. Data: 2003-08-12 11:16:04
    Temat: Re: Co mi grozi
    Od: "Konrad Inglot" <k...@N...gazeta.pl>

    Wojciech W. <n...@p...com> napisał(a):

    > proces NIE - bo pracodawcy w myśl KP przysyługuje od ciebie jedynie
    > odszkodowanie za okres wypowiedzenia (w twoim wypadku za 3 miesiące) -
    > dochodzone przed sądami pracy

    I nie mozna wytoczyc sprawy z powodztwa cywilnego? Co by sie firmie nie stalo
    odpowiedzialnosc pracownika ograniczona jest do 3 miesiecznych wynagrodzen?
    Jesli tak to wg mnie to bzdura.

    pzdr
    konlin

  • 12. Data: 2003-08-12 14:06:56
    Od: "Rafal" <rafalp_pl@NO_SPAM_wp.pl>

    "Konrad Inglot" <k...@N...gazeta.pl> wrote in message

> [...]
    stalo
    > odpowiedzialnosc pracownika ograniczona jest do 3 miesiecznych

    Jest ograniczona do 3-ch pensji, ale jest i wyjątek: jeżeli działanie
    pracownika nosi znamiona sabotażu - czyli pracownik umyslnie spowodował
    straty - odpowiedzialność pracownika jest do wysokości faktycznie
    poniesionych strat. Przy porzuceniu pracy - obawiam sieże pracodawca mógłby
    udowodnic działanie celowe

  • 13. Data: 2003-08-13 10:46:50
    Od: "Wojciech W." <n...@p...com>

    Użytkownik "Rafal" napisał:

> [...]
    > straty - odpowiedzialność pracownika jest do wysokości faktycznie
    > poniesionych strat. Przy porzuceniu pracy - obawiam sieże pracodawca

    Jeszcze raz przytocze list:
    1) umowa: stała na czas nieokreślony
    2) przepracowane: ponad 4lata
    4) okres wypowiedzenia: 3 miesiące

    co mi grozi jeżeli nie dotrzymam okresy wypowiedzenia i najzwyczajniej nie
    przyjde do pracy (wczesniej powiadomie pisemnie pracodawce ze chce rozwiazac
    umowe)

    Działanie "sabotażowe" - czyli celowe na szkodę pracodawcy - jest w tym
    przypadku wykluczone. ponieważ samo porzucenie pracy jest zagrożone
    odszkodowaniem za okres wypowiedzenia(odszkodowanie w wys. 3 pensji jest
    mozliwe - ale w zupelnie innych okolicznosciach, a odszkodowanie za szkode
    wyrzadzona umyslnie w mieniu pracodawcy - to tez zupelnie inna bajka) - w
    tym wypadku nalezy sie pracodawcy odszkodowanie za 3 miesieczny okres
    wypowiedzenia tylko dochodzone przed sadem pracy. a jak pracodawca pojdzie z
    tym do Sadu Cywilnego - to sedzia z miejsca go wyrzuci ;)