PracaGrupypl.praca.dyskusje › Praca stala i dodatkowa dzialalnosc

  • 1. Data: 2003-08-11 10:50:15
    Temat: Praca stala i dodatkowa dzialalnosc
    Od: " Jurand Widera" <j...@N...gazeta.pl>

    witajcie

    Oprocz pracy stalej zalozylem wlasna dzialalnosc i chcialem sie dowiedziec w
    jaki sposob rozliczac zus. Czy ktos z forumowiczow zna jakies strony opisujace
    takie sytuacje? Chodzi mi o to jakie skladki nalezy placic (jakie sa podstawy
    do naliczania) i czy wogole.

    PZDR
    Jurand Widera

  • 2. Data: 2003-08-11 12:03:41
    Temat: Re: Praca stala i dodatkowa dzialalnosc
    Od: Asia Jedrychowska <a...@g...hell.pl>

    Jurand Widera <j...@n...gazeta.pl> wrote:
> [...]
    > jakies strony opisujace takie sytuacje? Chodzi mi o to jakie skladki
    > nalezy placic (jakie sa podstawy do naliczania) i czy wogole.

    Jeśli jestes zatrudniony na etat, to płacisz tylko składkę na
    ubezpieczenie zdrowotne (aktualnie 135,17), jako że pozostałe składki
    płaci Twój pracodawca.

    a.

  • 3. Data: 2003-08-11 13:56:25
    Od: " " <j...@N...gazeta.pl>

    Asia Jedrychowska <a...@g...hell.pl> napisał(a):

    > Jeśli jestes zatrudniony na etat, to płacisz tylko składkę na
    > ubezpieczenie zdrowotne (aktualnie 135,17), jako że pozostałe składki
    > płaci Twój pracodawca.

    dzieki!
    chodzi mi o to z czego to wynika. Czy istnieje gdzies jakies wyjasnienie jak
    sie z zusem rozliczac - w koncu musze jakos wypelnic te cholerne formularze :(.

    Czytalem na stronach zusu, ze gdy w wynagrodzeniu nic sie nie zmienia mozna
    nie przesylac deklaracji tylko kase tak jak w miesiacu od, ktorego sie nic nie
    zmienia :) - czy to bedzie funkcjonowac w moim wypadku?

    jurand

  • 4. Data: 2003-08-11 13:56:54
    Od: " Jurand Widera" <j...@N...gazeta.pl>

  • 5. Data: 2003-08-12 10:27:22
    Od: "Tmp" <q...@N...gazeta.pl>

> [...]

    > Jeśli jestes zatrudniony na etat, to płacisz tylko składkę na
    > ubezpieczenie zdrowotne (aktualnie 135,17), jako że pozostałe składki

    Gdzie w necie tak dokładnie piszą to nie wiem, ja wszystkiego dowiaduję się z
    książki "ABC small businessu" Włodzimierza J. Markowskiego. I dokładnie jest
    tak jak to pisze poprzednik, musisz płacić tylko składkę zdrowotną, podana
    kwota to minimalna =8%od minimalnej podstawy (ale w podatku rozliczasz tylko
    7,75%) minimalne podstawy znajdziesz na stronach ZUSu, łatwo znaleźć więc się
    nie wgłębiam.
    Gdy założyłeś działalność masz tydzień na złożenie dokumentów zgłoszeniowych
    w ZUS i potem pierwszej deklaracji DRA dotyczącej pierwszego miesiąca, w
    której będzie tylko ta składka zdrowotna, potem już nie składasz tylko
    wpłacasz składkę, no chyba że zachorujesz albo coś się zmieni innego niż
    minimalna podstawa co kwartał. W ZUSie jak trafisz na mądrzejszą panią, to ci
    wszystko powie.
    A powiadomiłeś pracodawcę o założeniu działalności? musisz to zrobić, żeby ci
    nie odliczali za każdym miesiącem kwoty wolnej od podatku. Ponieważ pytanie
    tego nie dotyczyło, piszę tak na wszelki wypadek :)

  • 6. Data: 2003-08-12 11:37:00
    Od: " " <j...@N...gazeta.pl>

> [...]
    > nie odliczali za każdym miesiącem kwoty wolnej od podatku. Ponieważ pytanie
    > tego nie dotyczyło, piszę tak na wszelki wypadek :)

    dzieki za rady. Chyba zaopatrze sie w ta ksiazke :)

    Jurand Widera