PracaGrupypl.praca.dyskusje › Ciekawy tekst o przyczynach bezrobocia

  • 21. Data: 2005-01-23 13:49:24
    Temat: Re: Ciekawy tekst o przyczynach bezrobocia
    Od: Flyer <f...@p...gazeta.pl>

    Kyniu; <53q42ebs3l57.uxvwrt8f3tys$.dlg@40tude.net> :

    > Problem z panem Michalkiewiczem jest taki ze:

    Ja bym to jednak inaczej podsumował - problem z Panem M. jest taki, że
    jest człowniek [był?] UPR, tak jak W.Gadomski piszący dla GW był
    członkiem KLD [a nigdzie nie widzę o tym wzmianki]. Nie uwierzę, że
    bycie członkiem okreslonego ugrupowania nie zmieniło spojrzenia takich
    osób na rzeczywistośc ekonomiczną - Pan N. jest chodzącą reklamą UPR,
    Pan. G KLD.

    [...]

    > Ciekaw jednak jestem czy gdyby pan Michalkiewicz
    > napisal dalsza czesc art. w ktorej wspomnial by o potrzebie zrezygnowania z
    > mitu darmowej edukacji, darmowej sluzby zdrowia, etc.... to czy nadal
    > cieszylby sie takim zainteresowaniem. Oczywiscie te mity juz dawno powinny
    > byc obalone bo nauka jest towarem za ktory czas placic, bezplatna sluzba
    > zdrowia to komunistyczny anachronizm, etc. ale zarazem są to tamaty
    > niewygodne i przez autora pominiete.

    Bezpłatna nauka to nie anachronizm - zapominasz o jednym z jej celów -
    shomogenizowanie społeczeństwa i podporządkowanie go pewnym normom
    prawnym i społecznym - dopóki nie istniało prawo, dopóty ludzkość była w
    stanie wytworzyć jedynie lokalne wspólnoty - a jak wpoić prawo? -
    poprzez przypisanie ludziom pozycji społecznych - prościej się nie da.

    Co do "powszechnej opieki zdrowotnej" - również uważam, że to nie
    anachronizm - to usługa "regulująca rynek" - umożliwiająca zaspokojenie
    zapotrzebowania na pracowników spełniających okreslone kryteria
    zdrowotne - nie da się wyleczyć człowieka w jeden dzień, to proces
    czasami trwający latami. Jeżeli ją zlikwidujesz, to Ci sami pracodawcy,
    którzy teraz na nią narzekają, stwierdzą, że nie mają kogo zatrudnić i
    będą musieli zatrudniać "chorych". Sytuacja nadpodaży pracowników nie
    będzie trwać wiecznie.

    Flyer

  • 22. Data: 2005-01-23 14:27:46
    Od: "Artur R. Czechowski" <a...@h...pl>

    On 2005-01-22, krzysztofsf <k...@p...gazeta.pl> wrote:
    > http://biznes.interia.pl/news?inf=584385
    > Strzygą i doją
    > 22.01.2005 09:00
    Nihil novi sub sole. Ale fajnie, że znów ktoś o tym przypomniał.

    Pozdrawiam
    Czesiu
    --
    - You can take my soul but not my lack of enthusiasm.
    /Wally, "Dilbert" 2004.11.23/

  • 23. Data: 2005-01-23 14:55:44
    Od: Jan Kowalski <j...@k...pl>

    > przeszkadza ona komuś, bo mi wcale
    Nie lubię się wyrażać ordynarnie, a ponieważ samo się ciśnie na usta -
    dalej się domyśl sam futszaK ...

  • 24. Data: 2005-01-23 15:31:09
    Od: Wieslaw Lubas <v...@m...put.poznan.pl>

    krzysztofsf wrote:
    Pierwszy polega na tym,
    > że nikt nie powinien żadnemu człowiekowi przeszkadzać w zarabianiu na
    > życie według własnego wyboru, o ile, rzecz prosta, nie jest to
    > przestępstwo.
    > Jednak
    > moje _nielegalne_ zatrudnienie narażało i jego i mnie na przykrości. Jego
    > - na karę pieniężną, a mnie - na wydalenie z Francji. Było to oczywiste
    > pogwałcenie przez państwo francuskie art. 23 Powszechnej Deklaracji
    > Praw Człowieka.

    Ja w kwestii formalnej. Autor jest niekonsekwentny. IMO nieplacenie
    podatkow i innych nakazanych prawem danin jest z reguly wykroczeniem lub
    przestepstwem. Dura lex sed lex.
    WL

  • 25. Data: 2005-01-23 15:52:22
    Od: Pawel Kender Maczewski <p...@o...pl>

    Dnia 23.01.2005 Stanislaw Chmielarz <s...@u...com.PL> napisał/a:

    > Braki w podstawach ekonomii sie klaniaja ...
    hm? ;>

    > Jesli my (w Polsce) nie wytwarzamy niczego co mozna sprzedac chinczykom a
    > kupujemy wytworzony u nich towar to skad mamy wziac srodki na jego zakup?

    A kto mówi, ze nie wytwarzamy? Moze np bedziemy im sprzedawac kaszanke?
    Albo czerninę Polacy beda serwowac w polskich barach w Szanghaju?
    A jesli nie... to z braku środków zacznę sam produkować. Rynek to
    wymusi. nie przepisy.

    --
    Kender @ http://maczewski.dyndns.org

  • 26. Data: 2005-01-23 15:58:04
    Od: Kyniu <k...@U...poczta.gazeta.pl>

    Sun, 23 Jan 2005 14:11:30 +0100, na pl.praca.dyskusje, futszaK napisal(a):

    > lamentujesz, Chińczyka trzeba trzymać za morde bo to taka specyfika
    > narodu

    No to Tobie juz podziekuje za rozmowe i mam nadzieje ze Ciebie tez ktos
    "zlapie za morde" bo specyfika prezentowanych pogladow jest powalajaca.

    Kyniu

    --
    _ __ _
    | ' < || | ' \| | || |
    |_|\_\_, |_||_|_|\_,_|
    |__/

  • 27. Data: 2005-01-23 16:39:17
    Od: futszaK <f...@p...pl>

    Sun, 23 Jan 2005 16:58:04 +0100, użyszkodnik Kyniu
    <k...@U...poczta.gazeta.pl> napisał:

    > No to Tobie juz podziekuje za rozmowe i mam nadzieje ze Ciebie tez ktos
    > "zlapie za morde" bo specyfika prezentowanych pogladow jest powalajaca.

    skoro brakuje Ci argumentów merytorycznych i uciekasz się do kwestii
    nie związanych z tematem to nie moja wina, zaś jesli chodzi o
    Chińczyków to stykam sie z nimi raz na jakiś czas OSOBIŚCIE i takich
    kanciarzy to nie widziałem

    --
    futszaK
    601061867

  • 28. Data: 2005-01-23 16:41:35
    Od: futszaK <f...@p...pl>

    Sun, 23 Jan 2005 15:55:44 +0100, użyszkodnik Jan Kowalski
    <j...@k...pl> napisał:

    > Nie lubię się wyrażać ordynarnie, a ponieważ samo się ciśnie na usta -
    > dalej się domyśl sam futszaK ...

    nie interesują mnie wskaźniki typu "stopa bezrobocia"

    ja też oficjalnie jestem bezrobotnym a z robotą się obrobić nie moge,
    czasem nawet zatrudniam innych, też oficjalnie bezrobotnych

    reasumując - stopa bezrobocia w Polsce to fikcja

  • 29. Data: 2005-01-23 21:03:04
    Od: "Mike" <a...@s...pl>

    Użytkownik "Wieslaw Lubas" <v...@m...put.poznan.pl> napisał w wiadomości
    > krzysztofsf wrote:
    >.... Dura lex sed lex.

    Czy prawo jest naprawdę takie "twarde"?
    Czy "my" jesteśmy miękki.

  • 30. Data: 2005-01-23 23:38:40
    Od: s...@u...com.PL (Stanislaw Chmielarz)

    In article <b...@4...com> futszaK <f...@p...pl>
    writes:
    >From: futszaK <f...@p...pl>
    >Subject: Re: Ciekawy tekst o przyczynach bezrobocia
    >Date: Sun, 23 Jan 2005 11:36:33 +0100

    >i bardzo dobrze, świetnym przykładem tego jak związki zawodowe
    >rozkładają firme jest PKP

    No kolego masz kiepskie zrodla informacji. PKP rozklada kiepski management,
    ktory zarabia krocie i puchnie w oczach podczas gdy redukuje sie obsluge
    pociagow. Zobacz w ilu firmach zredukowano pracownikow obslugi klienta a w
    miejsce tego zapelniaja sie coraz to nowe biura w centrali tych firm.

    --
    Pozdrowienia!!StaCH
    mailto:s...@s...chmielarz.name