PracaGrupypl.praca.dyskusje › Ciekawy tekst o przyczynach bezrobocia

  • 11. Data: 2005-01-23 10:26:40
    Temat: Re: Ciekawy tekst o przyczynach bezrobocia
    Od: Kyniu <k...@U...poczta.gazeta.pl>

    Sun, 23 Jan 2005 10:58:15 +0100, na pl.praca.dyskusje, Jan Kowalski
    napisal(a):

    > Kolego, od kiedy w Polsce to jest darmowe? Nie zdajesz sobie sprawy,
    > ile pracy każdego pracownika idzie na te cele (i "zarządzanie" tym). A
    > im większe bezrobocie i większe bariery w rozwoju przedsiębiorczości,
    > tym więcej obciąża się pracujących... I coraz więcej brakuje środków!

    Odkad pamietam wszystkie kolejne ekipy rzadzace, czy z prawa czy lewa, nie
    maja odwagi by powiedziec basta i skonczyc z tym mitem. Oczywiscie ze
    "ktos" czyli ogol obywateli jest ograbianych by ten system utrzymac ale to
    wlasnie pan Michalkiewicz pomija - ze jesli nie okradac obywateli to za te
    swiadczenia kazdy zainteresowany bedzie musial zaplacic z wlasnej kieszeni.
    Oczywiscie ze tak bedzie rozsadniej i ekonomiczniej bo jednostka ma to do
    siebie ze racjonalniej zarzadza srodkami, ale niestety naszych "elyt"
    politycznych nie stac na odwage i prawdziwe reformy - od lat za to
    dyskutuje sie o prezerwatywach, aborcji, lustracji, itd.

    Kyniu

    --
    _ __ _
    | ' < || | ' \| | || |
    |_|\_\_, |_||_|_|\_,_|
    |__/

  • 12. Data: 2005-01-23 10:36:33
    Od: futszaK <f...@p...pl>

    Sun, 23 Jan 2005 01:44:11 +0100, użyszkodnik Kyniu
    <k...@U...poczta.gazeta.pl> napisał:

    > a nawet
    > praca bezplatna na zasadzie wmawiania ludziom ze tak zdobeda doswiadczenie

    a w innych wątkach są narzekający studenci ktorzy nie mogą znaleźć
    pracy bo wszędzie wymagają "z doświadczeniem"

    > (swietnym przykladem jest np. MTV ktore bazuje na bezplatnych
    > pracownikach). Przyklady jak to firmy likwiduja za kare zaklady w ktorych
    > powstaly zwiazki zawodowe,

    i bardzo dobrze, świetnym przykładem tego jak związki zawodowe
    rozkładają firme jest PKP

    > jak przenosza produkcje miedzy rajami
    > podatkowymi i jak bogaca sie tymczasowi, kontraktowi prezesi firm na
    > zwalnianiu, zwalnianiu i jeszcze raz zwalnianiu ktore jest najlepszym
    > sposobem na szybkie podbicie kursu akcji i wzrost rentownosci firmy.

    zauważ że tyczy się to prostej pracy, którą może wykonywać każdy po
    prostym przeszkoleniu gdzie poprostu bazuje się na tak zwanej taniej
    sile roboczej która może być gdziekolwiek, nawet i w Indiach

    --
    futszaK
    601061867

  • 13. Data: 2005-01-23 10:38:04
    Od: e...@o...pl

    > Bardzo mądre stwierdzenie - system wynika z podejscia ludzi do pewnych
    kwestii, jeżeli nie zmienimy swego podejścia nadal bedziemy funkcjonować w
    systemie, w którym stopa bezrobocia będzie zawsze znaczna.

  • 14. Data: 2005-01-23 10:38:24
    Od: "Pe.Ka" <c...@t...cy>

    From: [Kyniu] - 2005-01-23 11:26:

    > Odkad pamietam wszystkie kolejne ekipy rzadzace, czy z prawa czy lewa, nie
    > maja odwagi by powiedziec basta i skonczyc z tym mitem. Oczywiscie ze

    IMO tu nie chodzi o odwagę. Ja bym się osobiście zdziwił gdyby lewicowi
    socjaliści zrobili reformy zmniejszające "ochronę" socjalną państwa. A
    przecież Polacy wybierają tylko _socjalistów_. Gdyby choć raz władzę
    przejął rząd gospodarczo prawicowy to może byśmy się i reform doczekali.
    Ale niestety społeczeństwo w swojej nieświadomości ogłupiane kłamliwymi
    reklamami pseudoprawicowców nie dało prawicy szansy i z tego co widać na
    polskiej scenie politycznej jeszcze długo nie da.

    --
    : Pozdrawiam, _ [Pe.Ka] Paweł Kruk _ ::
    ::: _ _^_ //\ GG:2091615 peka1972#gazeta.pl //\::

  • 15. Data: 2005-01-23 10:45:56
    Od: Kyniu <k...@U...poczta.gazeta.pl>

    Sun, 23 Jan 2005 11:36:33 +0100, na pl.praca.dyskusje, futszaK napisal(a):

    > zauważ że tyczy się to prostej pracy, którą może wykonywać każdy po
    > prostym przeszkoleniu gdzie poprostu bazuje się na tak zwanej taniej
    > sile roboczej która może być gdziekolwiek, nawet i w Indiach

    Rzecz w tym ze teraz wszystko jest proste. Bo czego nie zrobi czlowiek
    zrobi maszyna. Zobacz ze takie kraje jak Chiny potrafia sobie poradzic z
    kazda branza - czy to bedzie prosty wok albo lopata czy auto albo komputer
    (vide. przejecie dzialu produkcji komputerow osobistych przez firme Lenovo
    do IBM'a). A Indie nie sa takim super przykladem gdyz obecnie swiat
    zalewaja tani programisci z Indii, a wiele firm przenosi np. swoje centra
    obliczeniowe czy zaklada osrodki w Indiach bo tam nawet programista zarabia
    grosze a ciezko go nazwac nieprzeszkolona, prymitywna sila robocza.

    Kyniu

    --
    _ __ _
    | ' < || | ' \| | || |
    |_|\_\_, |_||_|_|\_,_|
    |__/

  • 16. Data: 2005-01-23 11:17:01
    Od: "East" <t...@e...com>

    cyt ". Okazało się poza tym, że w
    ciągu 30 lat wydano na te programy tyle pieniędzy, iż można by za nie
    wykupić majątek trwały 500 największych amerykańskich przedsiębiorstw i
    całą ziemię uprawną w Stanach Zjednoczonych! Takie ogromne środki zostały
    w ciągu 30 lat wyssane z gospodarki i następnie, w trzech czwartych
    wpompowane w aparaty biurokratyczne, które, gdyby tych programów nie
    uruchomiono, byłyby z pewnością zupełnie niepotrzebne!"

    Generalnie zgadzam się, że podatki nakładane na "odważnych ", którzy
    mieli czelność zabrać się za zarabianie pieniędzy są zbyt wysokie. Karmi
    się nimi biurokratyczna maszyneria, bez której niestety nie możemy się
    już obyć .
    Moim zdaniem jest nawet gorzej niż myślisz. Poczytajcie sobie o historii
    pewnego środka dietetycznego ASPARTAM , wprowadzonego w obieg
    gospodarczy za zgodą rządów (środka, który wg niektórych badań jest
    wręcz trucizną)
    http://www.zigzag.pl/jmte/Dolegliwosci.htm
    ASPARTAM MOŻNA ZNALEŹĆ między innymi w takich produktach jak ColaLight,
    Diet Pepsi, guma Orbit, dietetyczne jogurty czy NutraSweet (słodzik ) do
    kawy.

    Proszę nie sądzić ,że jest to komentarz nie na temat ,gdyż ilustruje
    styl działania tzw "ośrodków władzy" ,które oprócz jawnego strzyżenia
    ludzi podatkami dopuszcza do sprzedaży środki , które powoli zabijają
    ludzi. Pewna marka ( o której wyżej ) jest wręcz najbardziej
    rozpoznawalnym produktem w dziejach ludzkości, a więc znakomicie się
    sprzedaje przynosząc miliardy dolarów rocznie w VATcie i podatkach
    pośrednich ,ale także .... kolejne miliardy ,które koncerny zarabiają na
    leczeniu skutków wywołanych przez składniki użyte w produktach tej
    marki...... To jest majstersztyk.

    Sprzedam Ci coś , czego tak na prawdę nie potrzebujesz ani Ty , ani
    Twoje dzieci , do tego zapłacisz mi za to podwójnie - bo za kilkadziesiąt
    lat będziesz leczyć skutki tego co spożyjesz przy pomocy drogich leków
    ( Ty , Twoje dzieci , dzieci ich dzieci bo skutki uszkodzeń mogą być
    dalekosiężne ), które Ci chętnie sprzedam. A ilu ludziom dasz
    utrzymanie !!!!! ...włącznie z armią lekarzy i... reszte sami sobie
    dopiszcie - licze na waszą inwencję twórczą. ... i zdrowy rozsądek.

  • 17. Data: 2005-01-23 11:51:22
    Od: "East" <t...@e...com>

    > pracownika, praca czasowa (po co siec ksiegarni ma zatrudniac pracownikow
    > na etat jak potrzebni sa rano miedzy 6 a 9 a potem po poludniu),

    .. a jak wytłumaczyć fakt ,że niektóre księgarnie celowo zatrudniają
    wysoko wykwalifikowanych sprzedawców i lokują się w "drogich" miejscach
    oferując droższe książki , które - o dziwo się dobrze sprzedają.
    Dlaczego ? czyżby ludzka naiwność i niewiedza, że tę samą pozycję
    kupisz kilka razy taniej w internecie ?
    Nie do końca tak. Otóż to co sprzedaje taka "droga" księgarnia to
    nie sama książka , lecz styl i otoczkę. Jesteśmy tak skonstruowani , że
    lubimy dotknąć , poczuć , powąchać.. lubimy pogawędzić , wymienić
    poglądy ze sprzedawcą , zapytać o szczegóły i sami się pochwalić ...i
    zostać wysłuchanym. Tego nie dostaniesz on-line ( jeszcze ) w internecie
    bo póki co nie ma księgarni sprzedającej w sieci na żywo. I tu znajduje
    się klucz . W kulturze gdzie liczy się tylko pieniądz - nie wrażenia ,
    to koszt produkcji i roboczogodzina bedzie się liczyć, a w kulturze
    o bardziej "ludzkim" obliczu bedzie liczył się dostęp do wrażeń. Pojawiła
    się całkiem nowa grupa konsumentów , którzy kupują WRAŻENIA bo z braku
    czasu giną relacje międzyludzkie. Czy ktoś za komuny słyszał o pojęciu
    telepracy , o konsultantach on-line? .Nie będę się rozpisywał - polecam
    książkę Jeremy Riffkina "Wiek dostępu". Rzecz o współczesnych rynkach
    ,która też dotyka problemów bezrobocia.

  • 18. Data: 2005-01-23 12:43:57
    Od: futszaK <f...@p...pl>

    Sun, 23 Jan 2005 11:45:56 +0100, użyszkodnik Kyniu
    <k...@U...poczta.gazeta.pl> napisał:

> [...]
    > obliczeniowe czy zaklada osrodki w Indiach bo tam nawet programista zarabia
    > grosze a ciezko go nazwac nieprzeszkolona, prymitywna sila robocza.

    tylko że nic nie zastąpi osobistego kontaktu więc dopóki oni siedzą w
    Indiach są niewielkim dla nas zagrożeniem, a wręcz przeciwnie - dzieki
    nim korzystamy taniej ze zdobyczy techniki, zaś jak taki programista
    przyjdzie do Europy to bardzo szybko przestaje być tanim bo tu koszty
    utrzymania są nieco inne

  • 19. Data: 2005-01-23 13:11:30
    Od: futszaK <f...@p...pl>

    Sun, 23 Jan 2005 11:22:12 +0100, użyszkodnik Kyniu
    <k...@U...poczta.gazeta.pl> napisał:

    > Nie? To poczytaj jak jest. Wmawia sie im ze to jedyna szansa na zdobycie
    > kwalifikacji, doswiadczenia i etatu. No i owszem, jednostkom sie udaje, ale
    > setki dokladaja do tgo biznesu.

    ...zdobywają doświadczenie dzięki któremu łatwiej jest im znaleźć
    gdzieś indziej prace

    > I miec swiadomosc ze wsparles budzet takich Chin zerujacych na niewolniczej
    > pracy wiezniow politycznych,

    ale przecież nikt nie każe im pracować w fabrykach, mogą przecież
    wracać do swoich wiosek i uprawiać ryż
    dla tych ludzi praca w fabrykach to szansa na lepsze zarobki i dlatego
    tam idą

    >ze zmuszasz do pracy w nieludzkich warunkach
    > dzieci, ze zmuszasz do pracy ludzi w nieludzkich warunkach, na nieludzkich
    > zasadach, z wynagrodzeniem nizszym niz koszt produkcji, ze przez Ciebie
    > sasiadka nie ma czym nakarmic dzieci i ze za twoje pieniadze jakis wojskowy
    > kacyk sie zbroi by za kilka - kilkadziesiat lat przyjsc i narzucic Ci sila
    > jedyna sluszna religie jaka jest islam.

    lamentujesz, Chińczyka trzeba trzymać za morde bo to taka specyfika
    narodu

    >Masz tego swiadomosc czy tez Twoja
    > wyobraznia jest zbyt plytka by pojac ze ten twoj tanszy zakup okupiony jest
    > 14 godzinna praca kobiet w Biedronce i ze traca przez to zdrowie,

    trzeba było zdobywać za młodu wykształcenie zamiast imprezować i robić
    dzieci
    oczywiście wykształcenie trzeba zdobywać z głową a nie na hura bo
    inaczej można stać się bezrobotnym z wyższym wykształceniem

  • 20. Data: 2005-01-23 13:11:56
    Od: futszaK <f...@p...pl>

    23 Jan 2005 11:38:04 +0100, użyszkodnik e...@o...pl napisał:

    > kwestii, jeżeli nie zmienimy swego podejścia nadal bedziemy funkcjonować w
    > systemie, w którym stopa bezrobocia będzie zawsze znaczna.

    przeszkadza ona komuś, bo mi wcale