PracaGrupypl.praca.dyskusje › Ciekawe pytania na rozmowie rekrutacyjnej

  • 21. Data: 2009-01-31 11:38:59
    Temat: Re: Ciekawe pytania na rozmowie rekrutacyjnej
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Ktooooś pisze:
    > Witam,
    >
    > Niedawno na rozmowie rekrutacyjnej dostałem ciekawe pytanie:

    Ja kiedyś miałem takie zadanie:

    "Sprzedawca prowadzi sklep z obuwiem. Przychodzi klient i za buty za
    60zł płaci 100-złotowym banknotem. Ponieważ sprzedawca nie ma jak wydać,
    idzie na pocztę rozmienić banknot, wraca, i wydaje 40zł reszty klientowi.

    Następnego dnia z poczty przychodzi listonosz, wyjmuje 100-złotowy
    banknot i mówi: "ten banknot, który wczoraj dostałem, jest fałszywy.
    Proszę mi zwrócić 100zł". Sprzedawca zwraca listonoszowi pieniądze.

    Nie uwzględniając kosztu butów, jaka jest strata sprzedawcy?"

    --
    Liwiusz

  • 22. Data: 2009-01-31 11:50:01
    Od: Miroslaw Baran <b...@h...pl>

    PT Wwieslaw pisze:

    > Kazda objawiajaca przejaw inteligencji bedzie dobra.

    > Proba odwaznego, zgrubnego oszacowania, czy tez wrecz poczynienia
    > zalozen i policzenia tego (z ogromnym bledem) powinna byc OK.
    > Inteligentne odbicie pileczki powinno byc OK.
    > Utkniecie ze zbaraniala mina - zapewne minus.

    No cóż, je?t to jedno z tych idiotycznych pytań, na które, na
    szczęście, nigdy nie trafiłem. (A właściwa odpowiedź brzmi 'nie mam
    zielonego pojęcia, ale przy założeniu bezsensownie arbitralnych danych
    da się to prosto policzyć').

    Jubal

    --
    [ Miroslaw L Baran | jabber id: baran-at-hell-pl | key-id: FC494FC4 | 0101010 ]

    The Odd Couple:

    ''A penny for your thoughts?''
    ''A dollar for your death.''

  • 23. Data: 2009-01-31 12:59:30
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Liwiusz napisał(a):

    [...]

    > Nie uwzględniając kosztu butów, jaka jest strata sprzedawcy?"

    Proste, musi zwrócić za wstawienie listonoszowi implantów ;P

    j.

    --
    Orle pióra, kaczy chód,
    i Cesarza zwalą z nóg.

  • 24. Data: 2009-01-31 13:35:53
    Od: zly <b...@N...fm>

    Dnia Sat, 31 Jan 2009 12:38:59 +0100, Liwiusz napisał(a):

    > Nie uwzględniając kosztu butów, jaka jest strata sprzedawcy?"

    100zl dane listonoszowi, +40zl dane klientowi, +stawka godzinowa X czas 'na
    poczte i z powrotem' + to co zajumali mu klienci pod nieobecnosc w sklepie?
    :)
    --
    marcin

  • 25. Data: 2009-01-31 13:47:39
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:gm0301$4pf$1@nemesis.news.neostrada.pl Ktooooś
    <n...@s...net> pisze:

    > Niczego nie oczekuję.
    > Podejrzewałem że to jest jakieś pytanie czysto psychologiczne/NLP i
    > stwierdziłem że może istnieje coś w rodzaju "odpowiedzi klucza" na tego
    > typu pytania.
    > Czysta ciekawość.
    > Z ciekawości: Dlaczego tak bardzo cię interesuje to czego oczekiwałem ?
    Nie interesuje mnie to wcale. Zapytałem, bo chciałem ci odpowiedzieć na
    twoje pytanie. Z obiektywnego punktu widzenia najlepsza odpowiedź to taka,
    jaka zapewni oczekiwany efekt

    > Rozumiem
    Nie sądzę.
    PS. Pewnie prędzej się zgadasz z niejakim Wlosem. Ale - abyś wiedział z kim
    sprawa - wiedz, że on się wcześniej ukrywał pod nickiem Any User (i tu
    polecam archiwum). Nie od rzeczy też poczytać jego bloga, co go w stopce
    reklamuje. Niedużo czytania, a wiele wyjaśnia; komentarze niektóre fajne.
    Będzie wam razem dobrze.

    --
    Jotte

  • 26. Data: 2009-01-31 13:49:33
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    zly pisze:

    > 100zl dane listonoszowi, +40zl dane klientowi, +stawka godzinowa X czas 'na
    > poczte i z powrotem' + to co zajumali mu klienci pod nieobecnosc w sklepie?
    > :)

    Źle. Prawidłowa odpowiedź to:

    .

    .

    .

    .

    .

    .

    .

    .

    .

    .

    .

    .

    .

    .

    40zł.

    --
    Liwiusz

  • 27. Data: 2009-01-31 13:50:44
    Od: "Ireneusz Szpilewski" <i...@s...opole.pl>

> [...]
    > zwrócić 100zł". Sprzedawca zwraca listonoszowi pieniądze.
    >
    > Nie uwzględniając kosztu butów, jaka jest strata sprzedawcy?"

    Na chłopski rozum, to sprzedawca miał buty, a teraz nie ma butów
    i jest 40 zł do tyłu. A jaka miała być poprawna odpowiedź?

  • 28. Data: 2009-01-31 13:52:00
    Od: "Tomek[TK]" <t...@N...pl>

    zly pisze:
    > 100zl dane listonoszowi, +40zl dane klientowi

    Jestem juz po paru, ale i tak zapytam dlaczego 100 + 40? Sprzedawca mial
    100zl. Rozmienil 100 zl i otrzymal... rowniez 100 zl tylko w innych
    banknotach. Klientowi dal 40 zl, wiec zostalo mu 60. Listonoszowi musial
    oddac 100 zl, wiec oddal te 60 zl + 40 zl ze swojej kieszeni. Straty
    wiec wynosza 40 zl + stawka godzinowa X czas 'na
    poczte i z powrotem' + to co zajumali mu klienci pod nieobecnosc w
    sklepie :)

    --
    pozdrawiam
    Tomasz Krzos

  • 29. Data: 2009-01-31 13:56:16
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:zhrzgzl5tvjo$.dlg@norad.mil SOCAR <s...@o...pl> pisze:

    > I tu popełniasz błąd. Oceniasz że pytanie jest debilne ze swojej
    > perspektywy.
    Nikt nie jest wolny od błędów chyba, że nic nie robi (no, ale wtedy sam jest
    błędem).
    Nie wstyd popełnić błąd, wstyd w nim tkwić jak już się błędem bez
    wątpliwości okaże.

    > A co jeżeli oni to robią na codzień ?
    Wówczas rzekłbym, że to dowód na moją słuszność, choć oceniłem dostrzegając
    jedynie wierzchołek góry lodowej.

    > To że Tobie się wydaje
    > że coś jest debilne/nie_możliwe nie oznacza że tak naprawde jest.
    To prawda. Dotyczy to mnie, jak _każdego_ komu coś wydaje, a więc
    wszystkich.
    Podobnie sam czynisz uważając, że popełniam błąd - oceniasz to bowiem ze
    swojej perspektywy.
    A to, że błąd mi przypisujesz nie oznacza, że naprawdę go popełniam.

    --
    Jotte

  • 30. Data: 2009-01-31 13:56:59
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Tomek[TK] pisze:

> [...]
    > wiec wynosza 40 zl + stawka godzinowa X czas 'na
    > poczte i z powrotem' + to co zajumali mu klienci pod nieobecnosc w

    I to jest prawidłowa odpowiedź - 40zł. Oczywiście można badać sprawę
    głębiej - ile stracił, idąc na pocztę, ale tutaj wcale nie wiemy, czy w
    ogóle coś stracił (może miał sprzedawcę na miejscu) - niemniej jednak
    jeśli nie popełnił błędu w głównym wyniku, to potem jeśli zacznie
    dodawać dodatkowe straty, to już nie zmienia to istoty rzeczy, że
    zadanie rozwiązał prawidłowo.

    --
    Liwiusz