PracaGrupypl.praca.dyskusjeCiąża = zwolnienie ??? › Re: Ciąża = zwolnienie ???
    From: "Kaizen" <x...@c...sz>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Ciąża = zwolnienie ???
    Date: Mon, 28 Jan 2002 13:39:36 +0100
    Sender: k...@p...onet.pl@n062032204129.unregistered.formus.pl

    Użytkownik "JC" <J...@p...com> napisał w wiadomości
    news:a33fma$paa$1@news.tpi.pl...
    > W/g mojego stanu wiedzy kobieta jest chropniona dopiero od 3-go
    miesiaca i
    > poczekalbym na miejscu zony do tego momentu, a od 4-go miesiaca
    poszedlbym
    > na zwolnienie i zaczal powoli szukac sobie pracy na okres po urlopie
    > macierzynskim. Jesli firma ma takie podejscie do pracowników, to nie
    widze
    > powodu by miec do nich jakies sentymenty, raczej wyssac ile sie da.

    Art. 177. Par. 1. Pracodawca pracy nie może wypowiedzieć ani rozwi?zać
    umowy o pracę w okresie ci?ży, a także w okresie urlopu macierzyńskiego
    pracownicy, chyba że zachodz? przyczyny uzasadniaj?ce rozwi?zanie umowy
    bez wypowiedzenia z jej winy i reprezentuj?ca pracownicę zakładowa
    organizacja zwi?zkowa wyraziła zgodę na rozwi?zanie umowy.
    Par. 2. Przepisu Par. 1 nie stosuje się do pracownicy w okresie próbnym,
    nie przekraczaj?cym jednego miesi?ca.
    Par. 3. Umowa o pracę zawarta na czas okre?lony lub na czas wykonania
    okre?lonej pracy albo na okres próbny przekraczaj?cy jeden miesi?c, która
    uległaby rozwi?zaniu po upływie trzeciego miesi?ca ci?ży, ulega
    przedłużeniu do dnia porodu.
    Par. 4. Rozwi?zanie przez pracodawcę umowy o pracę za wypowiedzeniem w
    okresie ci?ży lub urlopu macierzyńskiego może nast?pić tylko w razie
    ogłoszenia upadło?ci lub likwidacji pracodawcy. Pracodawca jest
    obowi?zany uzgodnić z reprezentuj?c? pracownicę zakładow? organizacj?
    zwi?zkow? termin rozwi?zania umowy o pracę. W razie niemożno?ci
    zapewnienia w tym okresie innego zatrudnienia, pracownicy przysługuj?
    ?wiadczenia okre?lone w odrębnych przepisach. Okres pobierania tych
    ?wiadczeń wlicza się do okresu zatrudnienia, od którego zależ?
    uprawnienia pracownicze.

    --
    Pozdrawiam,
    Kaizen x...@c...sz