PracaGrupypl.praca.dyskusje › Ciaza a praca

  • 31. Data: 2005-02-04 09:16:19
    Temat: Re: Ciaza a praca
    Od: "rut" <r...@a...pl>

    Użytkownik "Pawel Kender Maczewski" <p...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:slrnd06cms.4sr.pawelma@dziubiak.maczewski.dyndn
    s.org...

    > Czyżbyś była zwolenniczką Jedynej Słusznej Drogi Rozsądku? Przecież to
    > ich życie, mogą z nim robić co chcą... No i może im odpowiada
    > "zbabcienie"...

    Właśnie! Może im odpowiada.
    Poza tym, co to właściwie jest "zbabcienie"? Każda kobieta, która nie chce
    oddać swego dziecka obcej babie zaraz po porodzie jest "Zbabciałą Matką
    Polką"? Każda, która uważa, że siedmiomiesięczny brzuch jest za ciężki na
    bieganie po mieście? Jest tyle fajnych rzeczy, które można robić w domu...

  • 32. Data: 2005-02-04 09:19:21
    Od: Kira <k...@e...pl>

    Re to: Lerena [Fri, 04 Feb 2005 08:15:49 +0100]:

    > Heh, kiedys Anna Mucha wywolala niezla burze krytykujac takie wlasnie
    > "zbabciale" kobiety. Fajnie ze tak myslisz, szkoda tylko ze najbardziej
    > widoczne "matkopolki" psuja opinie rozsadnej mniejszosci.

    Ja tak z ciekawosci... Dlaczego kobieta ktora lubi byc matka,
    zajmowac sie domem i rodzina, jest nierozsadna od razu?

    Kira

  • 33. Data: 2005-02-04 09:56:15
    Od: Lerena <k...@o...pl>

    Pawel Kender Maczewski wrote:

    > Czyżbyś była zwolenniczką Jedynej Słusznej Drogi Rozsądku? Przecież to
    > ich życie, mogą z nim robić co chcą... No i może im odpowiada
    > "zbabcienie"...

    Wiesz, jak dla mnie moga sobie zbabciec i sto razy, have fun, ich zycie.
    Ale w momencie kiedy ich dzialania powoduja u pracodawcy odruch "baby
    nie zatrudnie, bo zaraz zajdzie w ciaze, ciaze przesiedzi na
    zwolnieniach, potem przez dwa lata nie bedzie jej w pracy, a potem tez
    bedzie w kolko na zwolnieniach" i ja szukajac pracy jestem wrzucana z
    tymi matkopolkami do jednego worka, to jest juz moje zycie. I mam prawo
    ich nie lubic.

    > dobra, kończę, biore sie do roboty, bo offtopic znow sie wkradl :>

    bez przesady...

    Pozdrawiam
    Lerena

    --
    Katarzyna Skowronska
    kskowronska 'malpa' op.pl

    "Discussion: a method of confirming others in their errors."

  • 34. Data: 2005-02-04 10:03:18
    Od: Lerena <k...@o...pl>

    Kira wrote:
    > Re to: Lerena [Fri, 04 Feb 2005 08:15:49 +0100]:

    > Ja tak z ciekawosci... Dlaczego kobieta ktora lubi byc matka,
    > zajmowac sie domem i rodzina, jest nierozsadna od razu?

    A w ktorym momencie napisalam ze taka ktora lubi byc matka jest
    nierozsadna? Problem nie lezy w lubieniu byc matka, ale w wymaganiu zeby
    ktos (czytaj pracodawca), to bycie matka finansowal. W zwolnieniach
    dawanych lekka reka przez lekarzy praktycznie przez cala ciaze, na
    zyczenie a nie dlatego ze sa przeslanki medyczne, w braniu dwoch lat
    urlopu wychowawczego. Jesli chce sie byc mama na pelen etat to trzeba z
    czegos zrezygnowac, takie zycie.

    Pozdrawiam
    Lerena

  • 35. Data: 2005-02-04 10:09:12
    Od: Kira <k...@e...pl>

    Re to: Lerena [Fri, 04 Feb 2005 11:03:18 +0100]:

    > A w ktorym momencie napisalam ze taka ktora lubi byc matka
    > jest nierozsadna?

    Tak to zabrzmialo. I z tego co widze to nie tylko jak dla mnie.

    > Problem nie lezy w lubieniu byc matka, ale w wymaganiu zeby
    > ktos (czytaj pracodawca), to bycie matka finansowal.

    Tu sie oczywiscie zgadzam, tyle ze nazwe to nie brakiem rozsadku
    tylko, jesli mozna, perfidnym kantowaniem.

    Kira

  • 36. Data: 2005-02-04 10:16:49
    Od: Lerena <k...@o...pl>

    rut wrote:

> [...]
    > oddać swego dziecka obcej babie zaraz po porodzie jest "Zbabciałą Matką

    Kto mowi ze zaraz po porodzie? Moze tak - ile wg ciebie jest zaraz, a
    ile odpowiednia ilosc czasu?

    > Każda, która uważa, że siedmiomiesięczny brzuch jest za ciężki na
    > bieganie po mieście? Jest tyle fajnych rzeczy, które można robić w domu...

    Tia, ja tez bym wymyslila mase fajnych rzeczy ktore mozna robic w domu -
    zamiast siedziec w pracy. Jak slusznie zauwazyla Shady, jesli jest taka
    mozliwosc mozna pracowac w domu, szkoda ze to taki niepopularny pomysl.
    Powiedz, gdybys ty miala firme, tez mialabys tyle wyrozumialosci dla
    swoich pracownic? Uwazalabys ze "fajnie sobie siedza w domu" placac za
    nie ZUS i szukajac zastepstwa? No i podstawowe pytanie - zatrudnilabys
    kobiete?

    Pozdrawiam
    Lerena

  • 37. Data: 2005-02-04 10:18:13
    Od: "Ania" <a...@w...pl>

    Użytkownik "'madzik'" <m...@t...beztego.com> napisał w
    wiadomości news:ctu6j9$ni0$4@news.onet.pl...
    > Ania:
    >

    > (tylko ich Mama coś by popracowała, zamiast siedziec kolejny rok w
    > domu...)

    Ja jeszcze nie mam maluchów a też siedzę w domu, nie ma zasady. Ruszyć
    sumienia odpowiedzialnych za taki stan rzeczy mogłaby tylko "Nieoczekiwana
    zmiana miejsc" Edi Murphi ( nie pamiętam jak się pisze) cos wie o tym
    najlepiej :o)

    pozdrawiam

    Ania

  • 38. Data: 2005-02-04 10:20:07
    Od: Pawel Kender Maczewski <p...@o...pl>

> [...]
    > bedzie w kolko na zwolnieniach" i ja szukajac pracy jestem wrzucana z
    > tymi matkopolkami do jednego worka, to jest juz moje zycie. I mam prawo
    Ależ nie dostrzegasz jednej rzeczy: to nie *ich* działania, tylko
    debilne regulacje prawne powodują taki odruch u pracodawców...

    > bez przesady...

    bez przesady, że sie do roboty biore, czy ze offtopic? :)

    --
    Kender @ http://maczewski.dyndns.org
    kender: Ty jesteś zboczony bardziej ode mnie. Ja się Ciebie boję.

  • 39. Data: 2005-02-04 10:22:22
    Od: Lerena <k...@o...pl>

    Kira wrote:
    > Re to: Lerena [Fri, 04 Feb 2005 11:03:18 +0100]:

    > Tak to zabrzmialo. I z tego co widze to nie tylko jak dla mnie.

    Temat jest delikatnie mowiac, drazliwy, i sporo kobiet reaguje na
    jakakolwiek krytyke jak na atak. Tak wiec zeby wszystko bylo jasne: nie
    uwazam macierzynstwa za brak rozsadku, to super ze ludzie chca miec
    dzieci, podstawowym prawem dziecka jest wlasnie bycie _chcianym_.
    Nierozsadnym jest natomiast decydowanie sie na dziecko gdy nie ma sie
    warunkow i obarczanie zerowanie na pracodawcy.

    Mozna, czemu nie.

    Pozdrawiam
    Lerena

  • 40. Data: 2005-02-04 10:29:03
    Od: Janusz 'Kali' Kaliszczak <janusz@podkreslony_kaliszczak._pl>

    Lerena wrote:
> [...]
    > Nierozsadnym jest natomiast decydowanie sie na dziecko gdy nie ma sie
    > warunkow i obarczanie zerowanie na pracodawcy.

    W ten sposob, spora wiekszosc spoleczenstwa prawdopodobnie nigdy nie
    mogla by miec dzieci.
    Taki system ochrony matek (no niestety, zawsze w kogos bijacy) ma na
    celu ulatwienie/zachecenie do posiadania dzieci. W koncu one beda
    musialy pracowac na nasze emerytury... no nie?

    Z drugiej strony... Nikt nie zmusza do prowadzenia firmy. Jak warunki
    prowadzenia firmy, Prawo Pracy itp. komus nie pasuja, to niech
    pozostanie pracownikiem zamiast zakladac wlasny biznes.

    --
    Janusz 'Kali' Kaliszczak
    => http://janusz.kaliszczak.pl/ <= GG#52055