PracaGrupypl.praca.dyskusje › Bez wyksztalcenia...

  • 1. Data: 2005-01-26 20:38:55
    Temat: Bez wyksztalcenia...
    Od: "zwykly facet" <z...@t...pl>

    Jakie szanse na znalezienie pracy ma dwudziestokilkuletnia dziewczyna,
    posiadajaca wyksztalcenie... tylko podstawowe, a przy tym nie posiadajaca
    praktycznie zadnego doswiadczenia zawodowego? Ja wiem, ze to pytanie niemal
    retoryczne, bo jak dla mnie to to nie wyglada kolorowo, ale co byscie
    doradzili takiej osobie? Rozmawialem z nia niedawno na ten temat, i prawde
    mowiac nie potrafilem dostarczyc tej osobie zbyt przekonujacych argumentow,
    ze jakos to bedzie i ze prace znajdzie. Jedyne co w zyciu robila, to praca u
    kogos w domu w charakterze pomocy domowej - czego jednak nie jest w stanie
    udokumentowac. Na nauke w tym wieku tez jakby troche pozno - a wczesniej nie
    miala takiej mozliwosci, poniewaz jej rodzicow nie bylo na to stac.

    Co mozna zrobic w takiej sytuacji?

    Nie wiem, kiedy znow tutaj zajrze, bede jednak wdzieczny za wszelkie
    odpowiedzi.

    Pozdrawiam,
    zf.

  • 2. Data: 2005-01-26 21:01:05
    Temat: Odp: Bez wyksztalcenia...
    Od: "konto" <k...@o...pl>

    > Jakie szanse na znalezienie pracy ma dwudziestokilkuletnia dziewczyna,
    > posiadajaca wyksztalcenie... tylko podstawowe, ..........[ciach]

    jesli jest troszke obrotna zalozyc dzialalnosc i isc na współprace
    ważne aby wierzyła w siebie lub ewentualnie miał kto ją wesprzeć............

    p.s. Pani Poseł konczyła liceum zaocznie to i Obuwatelka może ......

    rafal

  • 3. Data: 2005-01-26 21:13:24
    Temat: Re: Bez wyksztalcenia...
    Od: "Kania" <k...@N...gazeta.pl>

    zwykly facet <z...@t...pl> napisał(a):
    > Na nauke w tym wieku tez jakby troche pozno - a wczesniej nie
    > miala takiej mozliwosci, poniewaz jej rodzicow nie bylo na to stac.

    Na nauke NIGDY nie jest za pozno. Proponuje wziac sie za robienie
    wyksztalcenia sredniego zaocznie/eksternistycznie i poszukac jakiejs pracy na
    stanowisku sprzataczki w firmie czy osoby sprzatajacej po domach.

    Wg mnie bez wyksztalcenia min. sredniego to raczej pracy nie znajdzie, ale jak
    pokaze ze sie uczy, to bedzie miala wieksze szanse

  • 4. Data: 2005-01-26 21:24:54
    Od: "Greg" <ozma@BEZ_SPAMUop.pl>

    zwykly facet w news:ct900t$cur$2@nemesis.news.tpi.pl napisał(a):

    > Jakie szanse na znalezienie pracy ma dwudziestokilkuletnia dziewczyna,
    > posiadajaca wyksztalcenie... tylko podstawowe,

    Nie takie znowu małe. Tyle tylko, że raczej nie będzie to praca łatwa i
    dobrze płatna. Ale jeśli będzie miała zacięcie... Znam kobietę, nawet
    starszą. To samo wykształcenie, doświadczenie zawodowe niewielkie, bo
    wychowywała dzieci. Gdy te podrosły zaczęła szukać pracy i znalazła. Jest
    pracowita, dobrze wywiązuje się ze swoich obowiązków. Na tyle, że powierzono
    jej funkcję kierowniczą.

    > prawde mowiac nie potrafilem dostarczyc tej osobie zbyt
    > przekonujacych argumentow, ze jakos to bedzie i ze prace znajdzie.

    Jeśli ona nie chce sobie dać szansy, to kto? Jasne, że łatwo nie będzie, ale
    człowiek jak się uprze to jest w stanie wiele zdziałać. Pytanie tylko, czy
    ona potrafi z tych możliwości skorzystać.

    > Na nauke w tym wieku tez jakby troche pozno

    Żartujesz sobie w tym momencie, prawda?

    > - a wczesniej nie miala takiej mozliwosci, poniewaz jej rodzicow
    > nie bylo na to stac.

    A teraz ma taką możliwość? Jeśli tak to niech korzysta. Byle z głową. Pewne
    umiejętności można zdobyć bez wydawania grubych tysięcy.

    > Co mozna zrobic w takiej sytuacji?

    Rozpisać sobie plan działania i realizować go punkt po punkcie.

    pozdrawiam
    Greg

  • 5. Data: 2005-01-26 21:28:18
    Od: Sławomir Kawała <s...@a...net>

    On Wed, 26 Jan 2005 21:38:55 +0100
    "zwykly facet" <z...@t...pl> wrote:

    > Na nauke w tym wieku tez jakby troche pozno - a wczesniej nie
    > miala takiej mozliwosci, poniewaz jej rodzicow nie bylo na to stac.

    Eeee jak pozno.. chodzilem do LO zaocznego i bylo kupe osob po 40-stce
    nawet ! Mase osob dorasta do decyzji, ze jednak warto miec te srednie
    czy nawet wyzsze.. w tym roku widzialem >20 osob powyzej 40 lat
    podchodzacych do matury :) Niech dziewczyna idzie do zaocznego liceum
    ewentualnie jakiegos eksternistycznego typu matura w rok, a bedzie miala
    wieksze szanse.

    --
    pozdr. Slawek
    JID: slwkk [at] alternatywa [dot] net

  • 6. Data: 2005-01-26 21:53:36
    Od: "Pudzianowski" <b...@i...pl>

    Użytkownik "zwykly facet" <z...@t...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > Co mozna zrobic w takiej sytuacji?
    >
    > Nie wiem, kiedy znow tutaj zajrze, bede jednak wdzieczny za wszelkie

    To zależy od poziomu Twojej inteligencji. W biznesie nie wykształcenie jest
    najważniejsze.....

  • 7. Data: 2005-01-26 21:59:20
    Od: krzysztofsf <k...@p...gazeta.pl>

    Dnia Wed, 26 Jan 2005 21:38:55 +0100, zwykly facet
    <z...@t...pl> napisał:

    > Jedyne co w zyciu robila, to praca u
    > kogos w domu w charakterze pomocy domowej - czego jednak nie jest w
    > stanie
    > udokumentowac.

    Jesli dalej chce pracowac w tym charakterze, to moze poprosic o
    referencje, tj uzgodnic z osobami u ktorych pracowala forme kontaktu z
    przyszlymi pracodawcami.
    Za komuny duzo bylo nielegalnych gospos i swietnie prosperowaly na ustnych
    referencjach.

    Krok drugi - wszystkie zarobione pieniadze w intensywny kurs angielskiegi
    i poki jeszcze mloda ma szanse wyjechac jako sprzatajaca czy pokojowka do
    Anglii - i tam dalsze ksztalcenie wg potrzeb.
    --
    pzdr. Krzysztof
    ## Szczecin - szukam pracy:##

  • 8. Data: 2005-01-26 22:26:30
    Od: "!F" <a...@w...pl>

> [...]
    >
    > Co mozna zrobic w takiej sytuacji?
    >
    > Nie wiem, kiedy znow tutaj zajrze, bede jednak wdzieczny za wszelkie

    Jesli jest ladna to mozemy cos wykombinowac w branzy Porno.

  • 9. Data: 2005-01-26 22:39:57
    Od: "Mithos" <m...@o...No.More.Spam.polska>

    zwykly facet wrote:

    > Co mozna zrobic w takiej sytuacji?

    Wlasna dzialalnosc gospodarcza. Profil dowolny, w zaleznosci od
    umiejetnosci. Wyksztalcenie nie ma znaczenia, a ewentualne
    kwalifikiacje/licencje mozna nabyc.

    --
    pozdrawiam
    Mithos

  • 10. Data: 2005-01-27 06:19:25
    Od: "Krzysztof 'kw1618' z Warszawy" <a...@j...w.stopce.pl>

    Użytkownik "zwykly facet" <z...@t...pl> napisał w wiadomości
    > Jakie szanse na znalezienie pracy ma dwudziestokilkuletnia dziewczyna,

    gdyby umiała spawać... to w Norwegii za 95 EUR/dziennie jest robota dla
    spawaczy.