PracaGrupypl.praca.dyskusje › Cala prawda o Polsce

  • 221. Data: 2003-08-19 13:02:12
    Temat: Re: Cala prawda o Polsce
    Od: "PawełW" <f...@g...pl>

    Użytkownik "web" <w...@p...fm> napisał w wiadomości
    > Spoleczenstwo na tym cierpi? Nie sadze. Raczej zyskuje.
    >
    > Osoba, ktora placi podatki na Cyprze bedzie miala wiecej pieniedzy od
    > tego, kto musi placic haracz w Polsce. Tych pieniedzy raczej nie przeje.
    > Nikomu nie trzeba 20 mercedesow i 5 mieszkan. Pieniadze zaoszczedzone z
    > pewnoscia zainwestuje w firme prowadzona w Polsce. I to przyniesie
    > wymierne korzysci.

    Web z całym szacunkiem ale zdziwiłbyś się ile ludzie mogą pieniędzy
    "przejeść". I społeczeństwo na tym raczej nie zyskuje.

    PawełW.

  • 222. Data: 2003-08-19 13:13:31
    Od: "Mariusz Jankowicz" <m...@e...com.pl>

    "PawełW" <f...@g...pl> wrote in message

    > Web z całym szacunkiem ale zdziwiłbyś się ile ludzie mogą pieniędzy
    > "przejeść". I społeczeństwo na tym raczej nie zyskuje.

    Zdziwilbys sie ile spolecznstwo zyskuje na tym ze ktos przejada (konsumuje).

  • 223. Data: 2003-08-20 06:45:57
    Od: "Kania" <k...@p...onet.pl>

    > Masz rację! Tak - jest jak jest ale inna sprawa iż tak czy to SLD czy AWS
    > czy jakakolwiek inna partia to jeden pies. Kupa oszustów którzy poczuli iz
    > można np posłując czy zajmując inny urzędniczy stołek wyciągać kasę od
    > obywateli. To co się ostatnio dzieje z politykami przekroczyło już dawno
    > granicę uczciwości. Od stołków ogólnokrajowych aż po Wójtów i niektórych
    > urzędników rozciąga się bagno wciągające kasę. Ci ludzie bardzo często
    > zamiast pracować na rzecz społeczeństwa pracują tylko na rzecz swoich
    > kieszeni. Może i są uczciwi wśród nich ale raczej jest ich już mniejszość.

    Nie rozumiem... sami wybraliscie te partie (wszystko jedno czy przez czynne
    glosowanie, czy przez bierne) a teraz tak strasznie marudzicie. Moze zamiast
    plakac lepiej byloby dostosowac sie do istniejacej sytuacji??

    Kania

  • 224. Data: 2003-08-20 07:54:19
    Temat: Odp: Cala prawda o Polsce
    Od: <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik Mariusz Jankowicz <m...@e...com.pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:bht6cu$pri$...@a...news.tpi.pl...

    > <k...@p...onet.pl> wrote in message

    > Jakbysmy wrocili do jaskin niebyloby rowniez bezrobocia.

    Ale spadlaby konsumpcja, wygoda zycia, zmniejszyla by sie populacja,
    wiec nie tedy droga,

    Klus

  • 225. Data: 2003-08-20 11:03:55
    Od: "PawełW" <f...@g...pl>

    Użytkownik "Kania" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    zamiast
    > plakac lepiej byloby dostosowac sie do istniejacej sytuacji??

    A co tu jest do rozumienia?
    AVS zapoczątkował rządy jawnego (przedtem też korzystali z przywilejów ale
    przynajmniej robili to po cichu i w mniejszym stopniu)dziadostwa a jak SLD
    zobaczyło iż tak można to robi to samo (albo i lepiej). SLD dobrze sobie
    zdaje sprawę iż sobie nie poradzi i zdawało sobie sprawę już na początku
    swojej kadencji. Chłopaki robią to samo, tylko bezkarność poprzedników
    wywołuje u nich jeszcze większy apetyt na publiczna kasę i dochodowe
    stanowiska.
    Dostosowuję się jak mogę ale powiem Ci iż mi się ona sytuacja nie podoba i
    chyba mogę o tym mówić i pisać?

    PawełW.

  • 226. Data: 2003-08-20 11:41:54
    Od: "Kania" <k...@p...onet.pl>

> [...]
    > stanowiska.
    > Dostosowuję się jak mogę ale powiem Ci iż mi się ona sytuacja nie podoba i

    Jako obywatel masz nawet obowiazek wyrazac swoje zdanie... Jednak robienie
    tego na forum grupy niewiele zmieni... A takie posty trafiaa sie srednio 2
    na dzien...

    Kania

  • 227. Data: 2003-08-20 18:57:14
    Od: "Leszek Wilczek" <w...@w...edu.pl>

    Użytkownik "Michał Gancarski" <w...@e...org.pl> napisał w wiadomości

    > Pieniądz z definicji ma pokrycie w towarze.

    No nie za bardzo. Pieniadz sam jest towarem, a o jego jakosci(jezeli nie
    jest kruszcowym lub w czystej formie towarowym) decyduje bank emisyjny. Ze
    wzgledu na gigantyczne zyski bankow emisyjnych i ich kluczowy wplyw na byt
    spoleczenstw, zdecydowano sie wprowadzic monpole na owe banki. Nie
    zapominajmy ze banki emisyjna(np. NBP) moga co roku wprowadzic do obiegu
    (tak prosto mowiac doprodukowac) ilosc piniezdy rowna(uogolniajac):
    przewidywana inflacja(hehe troche smieszne) + wzrost PKB, bez zmniejszania
    jego wartosci. Sek w tym ze te pieniadze sa ponownie sprzedawane bankom, co
    sie bardzo nie podoba wielu politykom, ktorzy woleliby je samemu
    rozdysponowac :D

    >To po co nam ten pieniądz? Przecież możemy się posługiwać walutą
    >zagraniczną.

    Jezeli bylaby pieniadzem tamtym kierowalaby instytuacja niezalezna to czemu
    nie. Jednak nalezaloby wycofac swoja waltue, a najlepej wejsc do strefy
    waltuy przyjmowanej(np EURO). Oczywiscie wyjscie to ma i zalety i wady...

  • 228. Data: 2003-08-20 19:04:55
    Od: "Leszek Wilczek" <w...@w...edu.pl>

    Użytkownik "Dieter" <t...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Wiem co to jest globalizacja i wiem tez co to jest niewolnictwo i
    > traktowanie Polski jako rynek zbytu i rzesze chamow do roboty za darmo.
    > Popierasz to?
    >
    > Dieter

    Czegos tutaj nie rozumiem. To czym placimy za te towary??

  • 229. Data: 2003-08-20 19:12:14
    Od: "Leszek Wilczek" <w...@w...edu.pl>

    Użytkownik "Darek Adamkiewicz" <d...@i...com.pl> napisał w
    wiadomości news:bhives$och$1@nemesis.news.tpi.pl...
> [...]
    > sprzedajni politycy, administracja, organy sadownicze, "elastyczne" prawo
    > - slowem masz pieniadze zalatwisz wszystko no moze poza kilkoma branzami
    > upolitycznionymi - energetyka, przemysl paliwowy, gornictwo. Owszem dla
    malego
    > przedsiebiorcy jest mnostwo przeszkod nie do przebycia ale nie dla duzych
    firm.
    > To ze u nas mozna kupic ustawe to juz nawet w raportach zagranicznych
    pisza.
    > Kto kupil ustawe o swiatecznych bonach towarowych???

    I tutaj sie z toba zgadzam. To ze zagraniczni inwestorzy robia co chca u nas
    wynika z absurdalnego systemu podatkowego(choc nie tylko), ktory wspomaga
    duze firmy, ktore stac na nieplacenie podatkow. Ponad dwa lata temu pisalem
    na forum o zaletach podatkow obrotowych nad dochodowymi. Caly ten szum wokol
    podatku PIT(miedzy innymi podatek liniowy) jest o d... potluc. Podatek PIT
    bylby malo wazny, jezeli firmy ktore przeszlyby na pelna ksiegowosc i
    rozliczaly sie wg prawa handlowego placily podatek obrotowy zamiast
    dochodowego. Wtedy kazdy bylby rowny(duzy czy maly), bez wzgledu na to
    jakich specow od nieplacenia podatkow zatrdunia... Tylko ze wtedy ceny w
    hipermarketach podskoczylyby o kilkanascie procent.

  • 230. Data: 2003-08-20 19:44:08
    Od: "Mariusz Jankowicz" <m...@e...com.pl>

    "Leszek Wilczek" <w...@w...edu.pl> wrote in message

> [...]
    > jakich specow od nieplacenia podatkow zatrdunia... Tylko ze wtedy ceny w
    > hipermarketach podskoczylyby o kilkanascie procent.

    W czym podatek obrotowy jest lepszy od VAT'u?