PracaGrupypl.praca.dyskusje › CV poczta i emailem

  • 21. Data: 2005-05-10 10:08:55
    Temat: Re: CV poczta i emailem
    Od: Krzysztofsf <k...@p...gazeta.pl>

    Dnia Tue, 10 May 2005 11:36:23 +0200, badzio
    <b...@n...epf.pl> napisał:

    > a czym sie roznia programy oryginalne od nieoryginalnych?;)
    > jest szereg darmowych aplikacji, ktorych mozna legalnie

    Oj, bo sie zdziwisz.
    Bardzo duzo z tych darmowych aplikacji jest darmowe wylacznie do uzytku
    domowego.
    W firmie nalezy wykupic licencje. Jest to forma reklamy - jasli ktos
    przyzwyczaja sie w domu, jest zadowolony i poleca - to zacheca firme do
    zakupu.
    Dlatego dobrze, jesli w firmie programu przeznaczone do uzytku sa
    kazdorazowo akceptowane przez odpowiedzialna za legalnosc osobe, poniewaz
    zwykly pracownik zadko zdaje sobie sprawe, ze jest powyzszy dualizm
    licencjonowania.

    --
    pzdr. Krzysztof
    ## Szczecin - szukam pracy:##

  • 22. Data: 2005-05-10 10:18:01
    Od: badzio <b...@n...epf.pl>

    Krzysztofsf napisał(a):
> [...]
    > W firmie nalezy wykupic licencje. Jest to forma reklamy - jasli ktos
    > przyzwyczaja sie w domu, jest zadowolony i poleca - to zacheca firme do
    wiem o tym. ale zakladam ze osoba ktora chce wyslac cv w formacie pdf
    podlega pod uzytek domowy;P

    badzio
    badzio(at)epf(dot)pl
    JID: badzio(at)chrome(dot)pl
    GG: 296884
    ICQ: 76259763
    Skype: badzio

  • 23. Data: 2005-05-10 10:34:13
    Od: Krzysztofsf <k...@p...gazeta.pl>

    Dnia Tue, 10 May 2005 12:18:01 +0200, badzio
    <b...@n...epf.pl> napisał:

    > wiem o tym. ale zakladam ze osoba ktora chce wyslac cv w formacie pdf
    > podlega pod uzytek domowy;P

    Akurat w poscie poprzednim raczej byla (wg mojej oceny) mowa o licencji w
    kontekscie oprogramowania w pracy.

    Cv mozna tez wysylac z roznych przyczyn z komputera firmowego, nawet na
    zasadzie dopuszczenia do sprzetu przez zaprzyjazniona osobe z danej firmy,
    majaca naturalnie zgode kierownictwa na takie udostepnienie stanowiska.

  • 24. Data: 2005-05-10 11:06:41
    Od: "Piotr" <p...@g...pl>

    Mi <n...@N...gazeta.pl> napisał(a):

    > Wysłałam swoja aplikacje emailem do pewnej firmy, które obecnie nie szuka
    > kogoś konkretnego, ale zapraszają do wysyłania ofert. jednak nie jestem
    > pewna
    > czy przeszła w dobrym formacie. Myślicie, że jeśli wyśle jescze pocztą to
    > będzie przesada ? Zależaloby mi na pracy w tej akurat firmie.

    Jeśli to nie jest firma informatyczna to zawsze wysyłaj oferty zwykłą pocztą
    lub faxem! E-mail nadal jest w Polsce (zresztą nie tylko) bardzo niechętnie i
    nieumiejętnie stosowaną metodą komunikacji biznesowej więc jest bardzo duże
    prawdopodobieństwo że twoja aplikacja zostanie przypadkowo skasowana,
    przeczytana po pół roku, wogóle nieodebrana lub zignorowana.

    pozdrawiam
    Piotr

  • 25. Data: 2005-05-10 15:44:42
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    A był to wtorek, 10 maja 2005 11:26, gdy Jagoda napisał(a) coś na
    pl.praca.dyskusje. No i teraz trzeba odpowiedzieć.

    > Oprogramowanie to nie moja działka, robią to za mnie inni. Wiem tylko, że
    > oryginalne programy są drogie, a bez licencji nie ma mowy o pracy, bo
    > najmniejsza kontrola pociągnie za sobą nieprzyjemne konsekwencje.

    No i właśnie ten stereotyp funkcjonuje w społeczeństwie. Poza drogimi
    programami są również tanie oraz darmowe. Warto o tym pamiętać, zwłaszcza
    jak się podejmuje decyzje o zakupach. Można naprawdę wiele zaoszczędzić.

    --
    Jego Zupełna Bladoszarość Tristan
    (ZTJ: Przemysław Adam Śmiejek)

  • 26. Data: 2005-05-10 15:45:57
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    A był to wtorek, 10 maja 2005 12:08, gdy Krzysztofsf napisał(a) coś na
    pl.praca.dyskusje. No i teraz trzeba odpowiedzieć.

    > Oj, bo sie zdziwisz.
    > Bardzo duzo z tych darmowych aplikacji jest darmowe wylacznie do uzytku
    > domowego.

    Kolejny stereotyp. Owszem, istnieją takie programy, ale istnieje wiele
    produktów zupełnie bez ograniczeń.

> [...]
    > kazdorazowo akceptowane przez odpowiedzialna za legalnosc osobe, poniewaz
    > zwykly pracownik zadko zdaje sobie sprawe, ze jest powyzszy dualizm

    Oczywiście, to fakt. Aczkolwiek mowa o wysyłaniu CV, więc nawet domowy
    produkt jest OK. Aczkolwiek można znaleźć wiele całkowicie darmowych.

  • 27. Data: 2005-05-10 21:25:42
    Od: "Greg" <ozma@BEZ_SPAMUop.pl>

    Kira w news:d5nb6f$p1j$1@nemesis.news.tpi.pl napisał(a):

    > Rekruter kategorycznie nie powinien miec problemu.

    A ja jednak uparcie, że osoba rekrutująca ma się znać przede wszystkim na
    rekrutacji, a nie na formatach ;-) No chyba, że stanowisko wymaga takiej
    wiedzy. Trudno przeprowadzić selekcję samemu nie posiadając wiedzy z
    wymaganego zakresu :-)

    pozdrawiam
    Greg

  • 28. Data: 2005-05-10 21:30:38
    Od: Kira <c...@-...pl>

    Re to: Greg [Tue, 10 May 2005 23:25:42 +0200]:

    > A ja jednak uparcie, że osoba rekrutująca ma się znać
    > przede wszystkim na rekrutacji, a nie na formatach ;-)

    No to ja sie z kolei upre, ze dobry pracownik powinien sie
    orientowac mniej wiecej w tym, z czym moze sie spotkac
    podczas wykonywania swoich obowiazkow :)

    Kira

  • 29. Data: 2005-05-10 21:59:21
    Od: "Greg" <ozma@BEZ_SPAMUop.pl>

    Kira w news:d5r9eu$frr$1@nemesis.news.tpi.pl napisał(a):

    > No to ja sie z kolei upre, ze dobry pracownik powinien sie
    > orientowac mniej wiecej w tym, z czym moze sie spotkac
    > podczas wykonywania swoich obowiazkow :)

    Eeee... Ty poważnie piszesz? :-) Znasz powiedzenie, że ziarnko do ziarnka, a
    zbierze się miarka? ;-) DOC, RTF, TXT, HTML, PDF, PPT, SXW, SXI, SXD, JPG,
    GIF, BMP, TIFF... ;-) WAV, MP3, AVI... ;-P Zresztą często bywa tak, że
    użytkownik stanowiska komputerowego nie ma uprawnień do samodzielnego
    instalowania oprogramowania. Po co więc danej osobie taka wiedza? Aby mogła
    zadzwonić do osoby z uprawnieniami i zamiast "mam tutaj pliczek, którego
    otworzyć nie mogę", mogła powiedzieć "potrzebuję OpenOffice, bo ktoś mi w
    SXW aplikację przesłał"? ;-)

    Ide spać :-)

    Dobrej nocy życzę
    --
    Greg

  • 30. Data: 2005-05-10 22:00:48
    Od: krzysztofsf <k...@p...gazeta.pl>

    Dnia Tue, 10 May 2005 23:30:38 +0200, Kira <c...@-...pl>
    napisał:

> [...]
    > orientowac mniej wiecej w tym, z czym moze sie spotkac
    > podczas wykonywania swoich obowiazkow :)

    Nie wszyscy sa omnimbusami. Wielu osobom do bardzo dobrego wykonywania
    obowiazkow wystarcza znajomosc kilku narzedzi i to na poziomie "malpim" ,
    bez kompletnego zrozumienia szerszych zasad zwiazanych z uzytkowaniem tego
    oprogramowania.
    Co maja zainstalowane - to uzywaja, i zamiast rozgryzac co znaczy np. plik
    z rozszerzeniem *.rtf otrzymany mailem (zeby juz nie trzymac sie uparcie
    tych *.pdf), wola przekazac problem do wyjasnienia komus innemu, a samemu
    wykonac w tym czasie kolejny telefon czy mail do innego klienta zwiazany z
    nastepnym prowadzonym projektem.
    Lepiej, jak pracownik jest bardziej wszechstronny, ale jesli ta
    wszechstronnosc nie jest odpowiednio motywowana, a nie wplywa na dobre
    wykonywanie obowiazkow, to poza ludzmi bardziej dociekliwymi z natury
    rzeczy, zwykly uzytkownik podchodzi do komputera jak przecietny kierowca
    do samochodu ("cos zgrzyta pod maska, gdu skrecam w lewo").

    --
    pzdr. Krzysztof
    ## Szczecin - szukam pracy:##