PracaGrupypl.praca.dyskusje › CV poczta i emailem

  • 1. Data: 2005-05-06 12:32:37
    Temat: CV poczta i emailem
    Od: "Mi" <n...@N...gazeta.pl>

    Wysłałam swoja aplikacje emailem do pewnej firmy, które obecnie nie szuka
    kogoś konkretnego, ale zapraszają do wysyłania ofert. jednak nie jestem
    pewna
    czy przeszła w dobrym formacie. Myślicie, że jeśli wyśle jescze pocztą to
    będzie przesada ? Zależaloby mi na pracy w tej akurat firmie.

  • 2. Data: 2005-05-06 12:53:15
    Temat: Re: CV poczta i emailem
    Od: "T.Omasz" <t...@x...pl>

    Dnia Fri, 06 May 2005 14:32:37 +0200, Mi <n...@N...gazeta.pl> napisał:

> [...]
    > czy przeszła w dobrym formacie. Myślicie, że jeśli wyśle jescze pocztą to
    > będzie przesada ? Zależaloby mi na pracy w tej akurat firmie.

    Odczekaj trochę.
    A następnym razem uzywaj PDFa.

    --
    "Wystarczy wiedzieć, dokąd podjechać trza, stamtąd już widać szary
    spłowiały mur

  • 3. Data: 2005-05-07 05:49:05
    Od: "optyk" <o...@o...optyk>

    Użytkownik "T.Omasz" <t...@x...pl> napisał w wiadomości

    > A następnym razem uzywaj PDFa.

    A widzisz, jak kiedyś wysłałem CV w PDF-ie do firemki to doszło to do
    jakiejś księgowej albo asystentki, która niestety nie miała Acrobata
    żadnego. Dodatkowo miała zablokowane otwieranie załączników w Outlooku także
    za nic by tego sama nie otworzyła. Tak się złożyło, że musiałem tam pojechać
    niedługo później - stąd to wiem. Szczęście że miałem CV wydrukowane. I
    wydaje mi się, że nie raz mogłem trafić właśnie na inaczej uświadomionego
    pracownika odbierającego aplikacje. W jakim formacie by się nie wysłało
    zawsze może się komuś nie spodobać, na dobrą sprawę trzebaby trzaskać
    jednocześnie w:
    - DOC (no bo przecież to MS),
    - RTF (uniwersalny ale niektórzy właśnie jak ta wspomniana Pani mogą się
    przestraszyć ki to diabeł),
    - PDF (j.w.),
    - TXT (chyba każdy by sobie poradził ale już nie pokombinujemy z czcionkami
    itd.).
    Z tym że taka przesyłka pewnie z 1MB by wychodziła.
    Uniwersalny jest jednak druk i papier (ale bardzo, bardzo rzadko sam z tego
    korzystam). A najpewniej i elektronicznie i papierowo ale jak to HRy
    odbierają? Na pewno bardzo różnie.
    Wg mnie na pewno dobrze jest napisać w mailu w jakim formacie wysyłamy,
    ewentualnie podać nazwę programu służącego do przeczytania dokumentu, nie
    zaszkodzi chyba, a tym bardziej zagubionym może pomoże.

    --
    Pozdrawiam,
    optyk

  • 4. Data: 2005-05-07 08:30:54
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    A był to sobota, 7 maja 2005 07:49, gdy optyk napisał(a) coś na
    pl.praca.dyskusje. No i teraz trzeba odpowiedzieć.

    HTML?

    --
    Jego Zupełna Bladoszarość Tristan
    (ZTJ: Przemysław Adam Śmiejek)

  • 5. Data: 2005-05-07 08:44:19
    Od: Kira <c...@-...pl>

    Re to: optyk [Sat, 7 May 2005 07:49:05 +0200]:

> [...]
    > która niestety nie miała Acrobata żadnego. Dodatkowo
    > miała zablokowane otwieranie załączników w Outlooku także

    A wiesz, ze mi sie jednak wydaje ze ja tam bym nie chciala
    pracowac w firmie, w ktorej nie wiedza co to PDF ;) Tak ze
    calkiem niezla wstepna selekcja...

    Kira

  • 6. Data: 2005-05-07 09:18:11
    Od: "optyk" <o...@o...optyk>

    Użytkownik "Kira" <c...@-...pl> napisał w wiadomości

    > A wiesz, ze mi sie jednak wydaje ze ja tam bym nie chciala
    > pracowac w firmie, w ktorej nie wiedza co to PDF ;) Tak ze
    > calkiem niezla wstepna selekcja...

    Ano może i prawda. W sumie teraz ta firma jest w upadłości... ;)

    --
    optyk

  • 7. Data: 2005-05-07 09:20:16
    Od: Kira <c...@-...pl>

    Re to: optyk [Sat, 7 May 2005 11:18:11 +0200]:

    > Ano może i prawda. W sumie teraz ta firma jest w upadłości... ;)

    ;)

    Kira

  • 8. Data: 2005-05-07 11:42:20
    Od: "Greg" <ozma@BEZ_SPAMUop.pl>

    Kira w news:d5hve4$iik$1@nemesis.news.tpi.pl napisał(a):

    > A wiesz, ze mi sie jednak wydaje ze ja tam bym nie chciala
    > pracowac w firmie, w ktorej nie wiedza co to PDF ;)

    Ja bym nie chciał pracować w firmie, w której osoby, które powinny wiedzieć
    co to PDF nie wiedzą tego ;-) Obecnie pracuję w takiej, w której dużo pań i
    panów nie wie co to PDF i nie widzę w tym problemu - oni muszę się znać na
    czym innym, a przy tym mieć na tyle oleju w głowie aby skontaktować się z
    osobą, która powinna wiedzieć jak taki plik otworzyć.

    Inna sprawa to umiejętność organizacji pracy i przewidywania pewnych
    zdarzeń. Jeśli planuje się przeprowadzić rekrutację drogą elektroniczną to
    należy przygotować stanowisko pracy, aby uniknąć podobnych sytuacji.

    pozdrawiam
    Greg

  • 9. Data: 2005-05-07 17:13:37
    Od: Cezary Grądys <c...@w...onet.pl>

    Użytkownik Mi napisał:
> [...]
    > czy przeszła w dobrym formacie. Myślicie, że jeśli wyśle jescze pocztą to
    > będzie przesada ? Zależaloby mi na pracy w tej akurat firmie.

    Witam.
    To przede wszystkim zależy od profilu firmy. Ja np wysyłam do firm
    informatycznych, więc stosuje czysty tekst i kodowanie ISO, broń Boże
    html czy doc. Ale przy innym profilu może być odwrotnie. Warto może
    zwrócić uwagę,kto będzie to czytać, czasami widać to po ogłoszeniu.

    Cezary Grądys
    c...@w...onet.pl

  • 10. Data: 2005-05-07 17:29:21
    Od: "T.Omasz" <t...@x...pl>

    Dnia Sat, 07 May 2005 19:13:37 +0200, Cezary Grądys <c...@w...onet.pl>
    napisał:

> [...]
    > html czy doc. Ale przy innym profilu może być odwrotnie. Warto może
    > zwrócić uwagę,kto będzie to czytać, czasami widać to po ogłoszeniu.

    Nie wiem co masz przeciwko unikodowi, a zwłaszcza html-owi w tym
    kontekście. Doprawdy: nie pojmuję.