PracaGrupypl.praca.dyskusjeCV i LM - jak pisać aby unikać niszczarki dokumentów [długie] › Re: CV i LM - jak pisać aby unikać niszczarki dokumentów [długie]
    From: MP <e...@a...com>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: CV i LM - jak pisać aby unikać niszczarki dokumentów [długie]
    Date: Sat, 1 Jan 2005 15:14:20 +0100
    Sender: d...@p...onet.pl@aed218.internetdsl.tpnet.pl

    D> Życie byłoby zbyt piękne gdyby wystarczyło napisać
    D> "proponuję ze swojej strony ...", pełnej entuzjazmu pracy w zdobywaniu
    D> nowych klientów i zleceń bo bez znajomości działalności firmy nie można
    D> pisać czegoś co będzie uważane za błędne np:
    Często w ogłoszeniach jest zawarta dawka informacji pozwalająca na
    przeprowadzenie analizy - są podane oczekiwania, stanowisko, branża,
    bywa że nazwa firmy lub nawet strona www (można poszukać wiecej
    ifnormacji). Właściwe odczytanie ogłoszenia jest pierwszym testem na
    inteligencję pracowanika lub na znajomość tematu przy wymaganym
    doświadczeniu. Oczywiście nie w każdym ogłoszeniu, ale ... nie warto
    przeoczyć jak jest.

    D> a) Czy lepiej pojechać do klienta z ofertą bezpośrednio czy wysłać list czy
    Nie, wizyta setki kandydatów zdeorganizuje wstępną selekcję. Najpierw
    wysyła się aplikację.

    D> b) Może lepiej powiedzieć że "z mojego doświadczenia wynika..." wysłanie
    D> oferty w postaci katalogu reklamowego przygotowanego przez profesjonalną
    D> firmę wyd. daje [...]
    Nie chodzi o receptę dla firmy (chociaż bywają przypadki, kiedy daje
    się np. ogoszenie o przyjeciu informatyka żądając kodów źródłowych,
    co jest dość podejrzane...), tylko o pokazanie inicjatywy własnej - czy
    się ją ma, czy raczej można się spodziewać prowadzenia za rączkę...

    D> dlatego też lepiej lać wodę aby
    D> w trakcie rozmowy wynikło czego tak naprawdę dotyczy praca (nikt nie podaje
    D> w ogłoszeniu dokładnej specyfikacji katalogu produktów którego dane
    D> stanowisko ma dotyczyć)
    bo nikt nie oczekuje rozwiązania problemów w aplikacji kandydata. Co
    bynajmniej nie wskazuje na wyższość "lania wody"!

    D> d) Nie wiem czy mogę też prosić ale czy polskie firmy kiedykolwiek zaczną
    D> podawać w ogłoszeniu widełki płacowe dla wybranych stanowisk
    Czasem się to robi, ale można w bardzo niewielu przypadkach.
    Proponowana płaca jest efektem rozmów kwalifikacyjnych, podlega
    negocjacji (czasem można naprawdę dużo wynegocjować, jeśli dasz się
    poznać jako osoba o wysokich możliwościach) albo ważny jest stosunek
    kandydata do preferowanej formy zapłaty. To ostatnie - np. przy
    przedstawicielach handlowych a nawet menadżerach sprzedaży - jeśli
    powiesz, że interesuje Cię niska podstawa, ale niczym nieograniczona
    możliwość uzyskania wysokiej prowizji - dasz się poznać jako osoba
    pewna swoich wysokich umiejętności sprzedażowych. I to musi wynikać
    ze zbadania Twojego stosunku do spraw wynagradzania.

    D> Życzę w Nowym Roku aby wszytkie firmy rozwijały się i rosły na potęge
    czyli pozyskania dobrych pracowników :). Bo to jest najważniejszym
    czynnikiem sukcesu!

    --
    Pozdrowienia,
    MP