PracaGrupypl.praca.dyskusjeCV i LM - jak pisać aby unikać niszczarki dokumentów [długie] › Re: CV i LM - jak pisać aby unikać niszczarki dokumentów [długie]
  • Data: 2005-01-01 16:33:35
    Temat: Re: CV i LM - jak pisać aby unikać niszczarki dokumentów [długie]
    Od: "Immona" <c...@W...zpds.com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Krzysztof Stachlewski" <s...@f...pl> napisał w wiadomości
    news:cr6c9j$e93$1@news.dialog.net.pl...

    > Dobrze, zgoda.
    > Z tym, że znowu - nie ma to nic wspólnego z bajeczkami, które radzi się
    > ludziom umieszczać w LM. Zaangażować się mogę, w to co robię wtedy,
    > gdy jest to ciekawe, ambitne (ale nie przekraczające możliwości) i jest
    > się odpowiednio zmotywowanym. Taki stan można uzyskać poprzez
    > odpowiednią współpracę między mną a pracodawcą. To wychodzi w praniu.
    > Opisywanie w LM jak to bardzo się chce pracować w danej firmie
    > i jak strasznie mi się ta firma podoba, to fikcja.

    Mam wrazenie, ze nie rozumiesz, o co chodzi. W LM nie ocenia sie stylu i
    piekna literackiego/marketingowego tak bardzo jak tresci. A w tresci
    pracownik moze pokazac, ze wie, o co chodzi w pracy na danym stanowisku i ze
    wie, jakie swoje kwalifikacje i cechy na tym stanowisku jak wykorzysta. Jest
    to dowodem swiadomego wyboru (gosc nie wyslal aplikacji "z rozpedu" razem z
    50 innymi, tylko wie, na co sie decyduje i jest w stanie uzasadnic,
    dlaczego) i inteligencji. W LM odpowiadasz na pytania: dlaczego aplikujesz
    tutaj i na to stanowisko, jak sie to "zgrywa" z Twoimi kwalifikacjami i
    cechami osobowosci i co chcesz osiagnac.

    Mam wrazenie, ze wielu lepiej by szlo pisanie LM, gdyby pracodawca
    przedstawil ankiete w formie pytan, na ktore trzeba odpowiedziec. Wiele firm
    tak robi, ale wiekszosci sie nie chce i poddaja kandydata dodatkowemu
    testowi: czy zna te pytania, na ktore w LM ma odpowiedziec.

    Nie jest to wiec magia, horoskopy, charakter pisma i wrozenie ze zdjec,
    tylko calkiem "scisla" czesc egzaminu.

    I.