PracaGrupypl.praca.dyskusjeCV i LM - jak pisać aby unikać niszczarki dokumentów [długie] › Re: CV i LM - jak pisać aby unikać niszczarki dokumentów [długie]
  • Data: 2005-01-01 17:23:20
    Temat: Re: CV i LM - jak pisać aby unikać niszczarki dokumentów [długie]
    Od: "Immona" <c...@W...zpds.com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Krzysztof Stachlewski" <s...@f...pl> napisał w wiadomości
    news:cr6koi$jjl$1@news.dialog.net.pl...

    > Czytam tę grupę i to co jest na WWW, na temat poszukiwania
    > pracy i naprawdę nie wiem czy śmiać się czy płakać.
    > Pierwszych kilka linków, które wyskakują po wpisaniu w google
    > "jak pisać list motywacyjny" przyprawiają mnie o ból brzucha.
    >
    > "...Dodatkowo należy zwrócić uwagę na cechy naszej osobowości, takie jak
    > punktualność, dokładność, silną motywację do podjęcia pracy lub chęć
    > ciągłego podnoszenia kwalifikacji."

    Tak, zgadzam sie, ze to moze przyprawic o bol brzucha i innych czesci ciala.
    Problemem jest u nas bezrefleksyjne przyjmowanie wzorcow korporacyjnych /
    amerykanskich jako wlasciwych przy rekrutacji w kazdej branzy i na kazde
    stanowisko. Ale wlasnie z takich porad biora sie te jednostajne, kopiowane z
    wzorcow LM, ktore wiekszosc rekrutujacych szczerze smiesza. Tak naprawde,
    rozpowszechnione wzorce LM to w wiekszosci wzorce LM na stanowisko
    sprzedazowe w korporacji.

    > Oby tak było, ale mam wątpliwości.
    > Widziałem tu dyskusje na temat typografii, formatu i
    > miejsca umieszczenia zdjęcia i innych, kompletnie (z mojego
    > punktu widzenia) niepotrzebnych rzeczach.

    Jak wysylasz list do kogos, kogo szanujesz, nie nabazgrzesz go niedbale na
    skrawku papieru, tylko zadbasz o to, zeby sie go milo czytalo rowniez ze
    wzgledu na layout. Przy czytaniu duzej ilosci dokumentow bardzo pomaga w
    skoncentrowaniu sie na ich tresci pewna jednolitosc layoutu, bo wchodzi sie
    w "trans przetwarzania" bez rozpraszajacego orientowania sie kazdego razu na
    nowo w strukturze.

    > Przy dobrze, szczegółowo ułożonym ogłoszeniu, może tak być (rzadkość).
    > Raczej nie przy ogłoszeniu typu "poszukujemy programistów C/C++ do
    > obsługi projektów dla naszych dużych klientów".

    Mozna wtedy np. powiedziec, ze sie zna specyfike pracy przy duzych
    projektach (ktora jest troche inna niz w malych) albo ze chce sie ja poznac.

    > Całkowita zgoda.
    > Wtedy wiadomo, czego się oczekuje od przyszłego pracownika.

    Z wzorcami jest ten problem, ze nie ma Jednego Ogolnego Wzorca. Poza takimi
    szczegolami technicznymi, jak data, umieszczenie adresu, "z powazaniem",
    zlozenie odrecznego podpisu itd. tresc listu powinna byc calkowicie zalezna
    od sytuacji. Mozna sie postawic w roli pracodawcy i zastanowic sie, co na
    jego miejscu jeszcze by sie chcialo wiedziec o czlowieku, ktory aplikuje,
    poza tym, co ma powod znalezc sie w CV.

    Ja to widze tak, ze po prostu sie pisze list do czlowieka :) Aczkolwiek
    przejechalam sie na tym nastawieniu, bo za nietypowe listy, pisane po trochu
    z nudow i checi wyzycia poczucia humoru, stracilam troche czasu na
    odwiedzinach w firmach, ktore nie byly dla mnie interesujace, ale chcialy
    mnie zobaczyc za LM. :D

    Teraz tez czasem, jak widze niektore ogloszenia, kusi mnie do napisania im
    czegos, co dostarczy im chwili rozrywki w nudnym procesie rekrutacji, ale
    potem stwierdzam, ze juz mi nie wypada niepowaznie sie zachowywac :) i ze
    trzeba szanowac cudzy czas i nie zglaszac sie dla jaj.

    I.