PracaGrupypl.praca.dyskusjeCV i LM - jak pisać aby unikać niszczarki dokumentów [długie] › Re: CV i LM - jak pisać aby unikać niszczarki dokumentów [długie]
  • Data: 2005-01-01 15:59:09
    Temat: Re: CV i LM - jak pisać aby unikać niszczarki dokumentów [długie]
    Od: Krzysztof Stachlewski <s...@f...pl> szukaj wiadomości tego autora

    MP wrote:
    > LM JEST narzędziem do wstępnej selekcji kandydata. Nie ma być niczym
    > innym. Napisz w nim co chcesz, a ja będę to czytać i na tej podstawie
    > wyrobie sobie wstępną opinię o Tobie. Ja wiem czego oczekuję, a Twoją
    > sprawą jest zabawić się w odgadnięcie moich preferencji stosowanych
    > podczas podejmowania decyzji o zaproszeniu Cię na spotkanie. I
    > wszystko na ten temat.

    Cóż - może ta "zabawa" to znak czasów, gdy to bardziej pracownik musi
    się starać o znalezienie pracy, niż pracodawca o pracownika.
    I rzeczywiście z punktu widzenia pracodawcy LM, zdjęcia, horoskopy
    to po prostu kolejne sposoby na szybsze odfiltrowanie ludzi.
    W sumie nieważne czy sensowne czy nie, bo w ludziach i tak można
    przebierać. Nie ma znaczenia kto odpadnie, ważne żeby ktoś odpadł.
    A przy okazji jest trochę rozrywki, czy ludzie dobrze "pozgadywali".
    Chyba zaczynam to rozumieć. :-) W sumie to naturalne.

    > ale na podstawie analizy, z kogo "więcej będę miał". Do tego właśnie
    > najłatwiej posłuży LM. A piszący go powinien przedstawić mi możliwie
    > najwiecej konkretów pomocnych przy ocenie jego oraz jego potencjalnych
    > predyspozycji.

    Mam poważne wątpliwości, czy na podstawie LM jesteś w stanie ocenić
    z kogo będziesz więcej miał. No, ale to już twoja sprawa, twoje
    pieniądze.

    Dla mnie, obecnie pracownika, LM jest nonsensowne.
    Co innego, gdyby w ogłoszeniu o pracę była prośba o napisanie
    pewnych konkretnych rzeczy o sobie. To miałoby konkretny cel.
    Ale wymaganie CV+LM, bez sprecyzowania, kończy się właśnie zgadywaniem,
    chwaleniem firmy, udawaniem zaangażowania i powoduje u mnie odruch
    stukania się palcem w czoło. :-P

    --
    Stach Tlen: stachobywatelpl, GG: 1811474
    Jabber: stach at jabber atman pl