PracaGrupypl.praca.dyskusjeCV - co sadzicie o moim CV - wersja II po wysluchaniu waszych komentarzy. › Re: CV - co sadzicie o moim CV - wersja II po wysluchaniu waszych komentarzy.
    From: "gromax" <g...@g...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: CV - co sadzicie o moim CV - wersja II po wysluchaniu waszych
    komentarzy.
    Date: Fri, 10 Oct 2003 14:49:11 +0200

    //ciach //
    > do konca, ale za duzo sie tam narobilo, mam wrazenie, ze sporo ludzi
    jednak
    > chcialo sie na Tobie wyzyc, Ty trzymales poziom, ale pani Nina razem z
    > innymi jej tylkolizami jak zwykle musiala sobie poprzeklinac, popisac sie
    > swoja swietna znajomoscia jezykow obcych oraz realiow amerykanskich, bo o
    > polskich to raczej nie wie zbyt wiele, moja osobista rada - olej to! to

    kolego klimek,
    czemu mieszasz ? ja nie nazwałbym się tyłkolizem (czemu akurat Niny? ) a z
    większością uwag się zgadzam. ale to tak na marginesie.
    przeklinanie, popisywanie itp - w tym wątku akurat nie zauważyłem. co miałeś
    na mysli?
    tak swoją drogą, to czyżby cię bolało że ktoś potrafi dobrze podpowiadać? że
    ktoś wskazuje, co jego zdaniem jest dobre a co złe? na co osoba trzymajaca
    dokument (i nie mam tu zamiaru prowadzić sporów a'la Jakubowska ) będzie
    chciała szybko w nim znaleźć?
    moim skromnym zdaniem, nie powinieneś nawoływać do olewania kogokolwiek.
    Jest to - przynajmniej w moim mniemaniu - kiepska cecha jak na osobę ktra
    chce współpracować z innymi. Olewczy charakter- to nie jest coś co pracodawy
    lubią najbardziej. Zresztą brykanie też niekoniecznie jest dobre ;)

    > Twoje CV, Ty piszesz w nim jaki jestes, tak jak chcesz by Cie postrzegano,
    > predzej czy pozniej trafisz na osobe ktorej Twoj styl bedzie odpowiadal i
    > ona zaprosi Cie na rozmowe itd. A tak? to juz nie bedzie Twoj dokument.

    Dlaczego to nie będzie jego dokument? On pisze, on wybiera fakty z przebiegu
    swojego życia które chce przedstawić potencjalnemy pracodawcy. Zresztą w
    założeniu CV to suche przedstawienie faktów, dlatego najlepiej to zrobić w
    sposób czytelny, usystematyzowany i prowadzący do jednej konkluzji - tak, to
    jest ta osoba z którą chcę współpracować. Bo nie leje wody tylko czarno na
    białym przedstawia o co mu tak na prawdę chodzi.

    > Zmiany nanos tylko do pewnych granic, tych najwazniejszych, masz swoje
    > zdanie - tak trzymaj, tu jest kupa ludzi ktorzy tylko potrafia dosrac, a
    > sami nie moga znalezc pracy. ale zawsze to Ty uslyszysz, ze jestes
    arogancki ;)

    hmm... Każdy ma czasem problemy z pracą. raz jest lepiej a raz jest gorzej.
    Nie wpływa to absolutnie na wiedzę o prawidłowości pisania formalnych
    dokumentów będących predstawieniem się w kilku słowach, jak najkrócej i
    jednocześnie jak najobszerniej.
    Na przykład - lubię czytać: Gazetę Wyborczą, Politykę, Wprost, Gazetę
    Bankową, Focusa, Życie, i jeszcze setki innych tytułów. A można to
    powiedzieć krótko - zainteresowania - czytanie prasy. Mówi wszystko? tak.
    Zainteresowało że ktoś lubi czytać prasę? tak. więc trzeba zaprosić i
    sprawdzić co tak na prawde czyta. postaw się po drugiej stronie, jako osoba
    która potrzebuje nowego pracownika, który ma wykonywac określone zadanie
    (np. administrować siecią). Zastanów się, co takiemu pracodawcy jest
    potrzebne.

    > a co do formatu worda, ta dyskusja ciagnie sie od zawsze, kazdy popisuje
    sie
    > super wiedza na temat innych mozliwosci, a sam wiesz przeciez jak jest,
    > szkoda pisac i sie klocic. juz widze jak szukajac pracy przygotowujemy
    sobie
    > kilka formatow CV i w podczas milej rozmowy z HR ustalamy jaki przeslac ;)
    > dobre!
    > Cyber

    I na sam koniec - wcale nie miałem zamiaru bronić Niny czy kogokolwiek. Po
    prostu jest trochę osób, które wiedzą o czymś i chcą się tą wiedzą
    podzielić. I co najważniejsze - za zupełną darmochę. weź to pod uwagę. Do
    tego jeszcze sam pomysł sprawdzania tak podstawowych dokumentów jak życiorys
    czy list motywacyjny. Kiedyś byłem mądry i chciałem wszystko samemu
    wymyślać. I uważałem że moje dokumenty są ok. Jednak w pewnym momencie dałem
    kilku osobom do przeczytania. OBCYM osobom, które rzeczowo mi wyjaśniły
    gdzie popełniam błędy. Też pisałem w sposób rozwięzły. I sporo się musiałem
    napracować żeby dokument wyglądał ok.

    Zresztą jeżeli ktoś chce, to na www.gromax.prv.pl (poprawiona stronka dzięki
    koledze właśnie z tej grupy) jest odnośnik do tychże moich dokumentów.
    Jeżeli komuś się przyda, może ktoś będzie miał uwagi... Od razu zaznaczam że
    głównie chodzi o życiorys, bo co do LM to niekoniecznie ma on formę
    wyjściową. Natomiast życiorys jak najbardziej.

    pzdr
    gromax