PracaGrupypl.praca.dyskusje › Były pracodawca zalega z płatnością

  • 11. Data: 2010-01-18 15:00:29
    Temat: Re: Były pracodawca zalega z płatnością
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2010-01-18, Herald <h...@o...eu> wrote:

    [...]

    > Ja tutaj widzę osobę fizyczną, a Ty?

    A ja widzę opis bez podanej formy prowadzenia działalności.
    A 1-os sp. z o.o. też istnieje i jest całkiem powszechnym zjawiskiem.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 12. Data: 2010-01-25 18:15:38
    Od: "van" <v...@p...net>

    > On 2010-01-18, Herald <h...@o...eu> wrote:
    >
    > [...]
    >
    > A ja widzę opis bez podanej formy prowadzenia działalności.
    > A 1-os sp. z o.o. też istnieje i jest całkiem powszechnym zjawiskiem.

    możesz przybliżyć co to za forma prawna? nie znam ksh, ale zawsze myślalem,
    że potrzbna jest umowa spółki, a umowa zawierana jest przez co namniej dwie
    osoby, jedna się wycofa, to spółka ulega rozwiązaniu.

  • 13. Data: 2010-01-25 19:25:10
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2010-01-25, van <v...@p...net> wrote:

> [...]
    > że potrzbna jest umowa spółki, a umowa zawierana jest przez co namniej dwie
    > osoby, jedna się wycofa, to spółka ulega rozwiązaniu.

    Wydaje mi się, że to ograniczenie nie dotyczy jednak sp. z o.o.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 14. Data: 2010-01-27 06:47:05
    Od: Kviat <kviat@NIE_DLA_SPAMUneostrada.pl>

    > Wydaje mi się, że to ograniczenie nie dotyczy jednak sp. z o.o.

    http://lex.pl/bap/student/Dz.U.2000.94.1037.html

    USTAWA z dnia 15 września 2000 r.
    Kodeks spółek handlowych1).
    (Dz. U. z dnia 8 listopada 2000 r.)

    Art. 4. § 1. Użyte w ustawie określenia oznaczają:
    1) spółka osobowa - spółkę jawną, spółkę partnerską, spółkę
    komandytową i spółkę komandytowo-akcyjną,
    2) spółka kapitałowa - spółkę z ograniczoną odpowiedzialnością i
    spółkę akcyjną,
    3) spółka jednoosobowa - spółkę kapitałową, której wszystkie
    udziały albo akcje należą do jednego wspólnika albo akcjonariusza,
    (...)

    Art. 151. § 1. Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością może być
    utworzona przez jedną albo więcej osób w każdym celu prawnie
    dopuszczalnym, chyba że ustawa stanowi inaczej.

    Pozdrawiam
    Piotr