PracaGrupypl.praca.dyskusje › Brutto 5000 zł, jak to przeliczyć na umowę o dzieło

  • 31. Data: 2009-09-30 14:38:14
    Temat: Re: Brutto 5000 zł, jak to przeliczyć na umowę o dzieło
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Papa Smerf wrote:

    > i co ma z tego cytatu wynikać nie tak?:O)

    To, że nie rozumiesz.
    Nie mam dziś nastroju na karmienie :-)

  • 32. Data: 2009-09-30 15:08:30
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2009-09-29, Papa Smerf <P...@z...zalasami.trala.la> wrote:

    [...]

    > jak nadpłacisz to ci dopłacą, ale dalej nie wiem z czego ten gosciu miałby
    > sobie niby ten wacik odliczać?:O)

    No to porównaj dwie sytuacje:

    - osoba fizyczna prowadząca DG, nie-VATowiec kupuje komputer do pracy
    - osoba fizyczna prowadząca DG, VATowiec kupuje komputer do pracy

    Rozrysuj sobie na kartce, czy coś...

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 33. Data: 2009-09-30 17:09:14
    Od: "Papa Smerf" <P...@z...zalasami.trala.la>

    Órzytkownik "Wojciech Bancer" napisał:

    na początek wytłumacz mi co to za dziwne faktury NP płacisz?:O)

    > No to porównaj dwie sytuacje:
    > - osoba fizyczna prowadząca DG, nie-VATowiec kupuje komputer do pracy
    > - osoba fizyczna prowadząca DG, VATowiec kupuje komputer do pracy

    po pierwsze przy tych przychodach osoba zawsze będzie watowcem!:O)
    po drógie to chcesz mi powiedzieć że jakieś kobninowania żydowskiej
    ksiegowej to twój sposób na DG?:O)
    jak kupujesz sobie komputer do DG to wliczasz go w koszta, i kosztuje cię
    tyle samo czy płacisz wat, czy nie, poza tym chcesz co miesiąc kupować pięć
    komputerów dla firmy żeby ci się wat znosił?:O)

  • 34. Data: 2009-10-01 06:59:43
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2009-09-30, Papa Smerf <P...@z...zalasami.trala.la> wrote:

    [...]

    > na początek wytłumacz mi co to za dziwne faktury NP płacisz?:O)

    "Nie Podlega".

    > po pierwsze przy tych przychodach osoba zawsze będzie watowcem!:O)

    Niekoniecznie. VATowcem można zostać po przekroczeniu limitu.

    > po drógie to chcesz mi powiedzieć że jakieś kobninowania żydowskiej
    > ksiegowej to twój sposób na DG?:O)

    *zief*. Nie. Chcę Ci pokazać jak działa VAT na przykładzie.
    Miałeś rozrysować sobie na kartce.

    > jak kupujesz sobie komputer do DG to wliczasz go w koszta, i kosztuje cię
    > tyle samo czy płacisz wat, czy nie,

    Pisałem już - policz na kartce i nie pisz nieprawdy.

    > poza tym chcesz co miesiąc kupować pięć komputerów dla firmy żeby ci się
    > wat znosił?:O)

    Po raz kolejny - nic mi się nie znosi (co to w ogóle za określenie).
    Ty nadal nie rozumiesz, że ten VAT który masz zapłacić do US pochodzi
    *z kieszeni klienta*, a Ty jesteś tylko pośrednikiem. Nie pisz głodnych
    kawałków "a co jak nie doliczysz VATu?", bo mam obowiązek go doliczyć.

    Po drugie - koszty mam co miesiąc, mniejsze lub większe, a zwrot VATu
    dostaję co jakiś czas z US. Wytłumacz mi więc jakim cudem dostaję ten
    zwrot, skoro wg Ciebie się nie da, bo to podatek który mam płacić
    jako przedsiębiorca.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 35. Data: 2009-10-01 07:34:33
    Od: "Nixe" <n...@c...pl>

    "Wojciech Bancer" <p...@p...pl> napisał

> [...]
    > dostaję co jakiś czas z US. Wytłumacz mi więc jakim cudem dostaję ten
    > zwrot, skoro wg Ciebie się nie da, bo to podatek który mam płacić

    Widzisz, a ja nie dostaję, tylko_zawsze_muszę płacić :)
    A koszty też mam raz mniejsze raz większe.
    Jak wystawiasz faktury NP, to trudno, byś z tego tytułu ponosił wydatki
    związane z VAT'em należnym.
    Z kolei masz prawdopodobnie sporo faktur zakupowych, gdzie VAT możesz sobie
    odliczyć. Stąd w Twoim przypadku pojawiają się zwroty z US.

    Pozdrawiam
    Nixe

  • 36. Data: 2009-10-01 15:45:42
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2009-10-01, Nixe <n...@c...pl> wrote:

    [...]

    > Widzisz, a ja nie dostaję, tylko_zawsze_muszę płacić :)

    Nie. Ty robisz przelew. Płaci Twój klient, a Ty się bawisz w pośrednika
    który przelewa to do US. Jak idziesz do sklepu po bułki, to VAT płaci
    przedsiębiorca, czy Ty w cenie tych bułek?

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 37. Data: 2009-10-01 16:16:21
    Od: "Papa Smerf" <P...@z...zalasami.trala.la>

    > "Nie Podlega".

    ha ha, a ja tu już w głowę zachodzę co to za nowe faktury wprowadzili, bo te
    urzędasy z nuduf co miesiąc coś nabazgrają, a ty po prostu nie jesteś
    watowcem, ale koleś co się pyta będzie!:O)

    > Niekoniecznie. VATowcem można zostać po przekroczeniu limitu.

    więc go przekroczy, więc po co sobie więcej papierologii dorabiać?:O)

> [...]
    > *z kieszeni klienta*, a Ty jesteś tylko pośrednikiem. Nie pisz głodnych
    > kawałków "a co jak nie doliczysz VATu?", bo mam obowiązek go doliczyć

    ok, widzę że nie kumasz WATu, ok, trudno, nieważne, w każdym razie wat płaci
    każdy kto przekracza obroty, lub zgłosi się dobrowolnie, klient końcowy
    płaci sumę watów wszystkich pośredników w produkcji.handlu towaru, i nie
    wciskaj że jest inaczej, amen!:O)

    > Po drugie - koszty mam co miesiąc, mniejsze lub większe, a zwrot VATu
    > dostaję co jakiś czas z US.

    widzisz, jakie ktoś ma koszty to zależy wyłacznie od rodzaju działalności,
    jeden może mnieć spore, a inny prawie żadne, zresztą coś pomieszałeś, bo
    koszty odliczasz od podatku, a zwracają ci wat ktury kupiłeś dla firmy żeby
    go nie watować podwójnie, a wat od twojego zysku i tak musisz zapłącić!:O)

    > Wytłumacz mi więc jakim cudem dostaję ten
    > zwrot, skoro wg Ciebie się nie da, bo to podatek który mam płacić
    > jako przedsiębiorca.

    no nie wiem, weż nam zdradź tą tajemnicę to się wspulnie pobrechtamy, może
    będzie wesoło:O)

  • 38. Data: 2009-10-01 17:31:55
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2009-10-01, Papa Smerf <P...@z...zalasami.trala.la> wrote:

    [...]

    > ha ha, a ja tu już w głowę zachodzę co to za nowe faktury wprowadzili, bo te
    > urzędasy z nuduf co miesiąc coś nabazgrają, a ty po prostu nie jesteś
    > watowcem, ale koleś co się pyta będzie!:O)

    Jestem.

> [...]
    > każdy kto przekracza obroty, lub zgłosi się dobrowolnie, klient końcowy
    > płaci sumę watów wszystkich pośredników w produkcji.handlu towaru, i nie

    Ok. EOT. Ty zawsze wiesz swoje lepiej. Od rolników, poprzez KP na podatkach
    skończywszy. Pure awesomeness normalnie.

    [...]

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 39. Data: 2009-10-01 17:46:14
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Papa Smerf pisze:

> [...]
    > końcowy płaci sumę watów wszystkich pośredników w produkcji.handlu
    > towaru, i nie wciskaj że jest inaczej, amen!:O)

    COŚ kosztuje 1zł, stawka 22% WATu, jak to piszesz. Jest 10
    pośredników. Ile wynosi suma VATów dla klienta końcowego?

    --
    Liwiusz

  • 40. Data: 2009-10-01 20:28:33
    Od: "Papa Smerf" <P...@z...zalasami.trala.la>

    Órzytkownik "Wojciech Bancer" napisał
    > Ok. EOT. Ty zawsze wiesz swoje lepiej. Od rolników, poprzez KP na
    > podatkach
    > skończywszy. Pure awesomeness normalnie.

    ok, widzę że jesteś kolejnym ściemniaczem na newsach, powodzenia:O)