PracaGrupypl.praca.dyskusjeBiedronka w TVN › Re: Biedronka w TVN
  • Data: 2004-04-21 12:10:47
    Temat: Re: Biedronka w TVN
    Od: Flyer <f...@p...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

    macth; <p...@f...org.pl-USUN.TO> :

    > ....no i co z tego? Zapewne znajdą się tacy niepełnoletni (15-17 lat),
    > którzy podnoszą więcej niż przeciętny Kowalski. Ale czy to jest
    > powód, aby zrównywać dopuszczalne ciężary pracowników młodocianych
    > z pełnoletnimi?

    Nie - ale tu przemawia obiektywizm, czyli nie do końca ukształtowany
    układ kostny [młodociani]. Natomiast co do kobiet - są naprawdę różne -
    w Rosji kobiety układały tory i raczej mało kto by takiej podskoczył.
    Tak samo jak drobnej kobiecie tak i drobnemu mężczyźnie nie dasz roboty
    polegającej na noszeniu dużych ciężarów - nie widzę powodów, żeby płeć
    decydowała o tym [zamiast], jaką faktyczną siłę posiada dana osoba.

    > ....a mógłbyś powiedzieć coś szerzej o swoim punkcie widzenia? Bo
    > chyba nie wnioskujesz tego na przykładzie Agaty Wróbel, którą trudno
    > nazwać statystyczną Polką?

    A co niby mam powiedzieć - różnicowanie wagi jest używane do:

    - usprawiedliwienia [pseudoobiektywnego] nie zatrudnienia kobiety;
    - w ramach kontroli;

    Co to ma niby wspólnego z możliwościami określonej osoby? - normy to
    tylko statystyka i zakładam, że część mężczyzn i kobiet miała by problem
    z długookresową pracą w zakresie jej górnych wartości granicznych - jak
    na razie działa tylko na szkodę kobiet.

    > ....obiektywnY, ale czy frazesów?? Gdzieś czytałem, że wykazały to
    > badania...

    A ja mam praktykę w kilku robotach - faktycznie kobiety rzadziej upijają
    się w trupa, ale likierki w szafach trzymają ;), tak samo się
    opierdalają, kradną, unikają podejmowania decyzji, łażą po sklepach w
    godzinach pracy, palą papierosy [częściej w ubikacjach] - jedyne w czym
    są lepsze, to większa neurotyczność i wynikające z tego lepsze
    podporządkowanie pracodawcy - ale neurotyczność na też negatywne
    następstwa. ;)
    Uwierzę tylko w badania, które prześwietlą na wskroś wszystkich badanych
    pracowników [a nie tylko ilu złapano zapitych w trupa] z populacji
    losowej 50/50 - mz często dochodzi do nieporozumienia wynikającego z
    błędu doboru próby i obserwacji - co mi po zdaniu, że kobiety są lepsze,
    skoro np. w zakładzie pracuje 10 kobiet na 100 mężczyzn - statystycznie
    wychodzą tak samo, ale ilościowo są "lepsze". ;)

    Flyer
    ogniem i wykonywaniu niewykonalnego. ;)