PracaGrupypl.praca.dyskusje › Re: Biedronka - nadgodziny

  • 1. Data: 2004-03-17 12:10:25
    Temat: Re: Biedronka - nadgodziny
    Od: "Jerzy Borowski" <j...@o...pip.gov.pl>

    Użytkownik "kuba" <n...@a...pl> napisał w wiadomości
    news:79c2099d.0403161359.37eba559@posting.google.com
    > Mam pytanie odnosnie nadgodzin. Jestem kierownikiem Biedronki, jak
    > wiadomo kierownik ma nienormowany czas pracy, dzis moge przyjsc do
    > pracy na 12 godzin, jutro na 6, pojutrze na 4... Niestety to tylko
    > fikcja, ......

    Kodeks pracy mówi:
    Art. 151(4). § 1. Pracownicy zarządzający w imieniu pracodawcy zakładem
    pracy i kierownicy wyodrębnionych komórek organizacyjnych wykonują, w razie
    konieczności, pracę poza normalnymi godzinami pracy bez prawa do
    wynagrodzenia oraz dodatku z tytułu pracy w godzinach nadliczbowych, z
    zastrzeżeniem § 2.
    § 2. Kierownikom wyodrębnionych komórek organizacyjnych za pracę w godzinach
    nadliczbowych przypadających w niedzielę i święto przysługuje prawo do
    wynagrodzenia oraz dodatku z tytułu pracy w godzinach nadliczbowych w
    wysokości określonej w art. 151(1) § 1, jeżeli w zamian za pracę w takim
    dniu nie otrzymali innego dnia wolnego od pracy.

  • 2. Data: 2004-03-17 13:24:43
    Od: "a&e" <a...@w...op.pl>

> [...]
    > wysokości określonej w art. 151(1) § 1, jeżeli w zamian za pracę w takim
    > dniu nie otrzymali innego dnia wolnego od pracy.

    to jest oczywiscie prawda, ale oba paragrafy nie sa zezwoleniem dla
    pracodawcy aby tak organizowal prace by tydzien pracy miel 80 godzin....
    jezeli mozesz udowodnic ze masz wypracowane nadgodziny i ze sa one
    czynnoscia powtarzalna, a nie wynikaja z naglych potrzeb zakladu pracy to
    masz duze szanse na wygranie sprawy w sadzie....
    i tego zycze....

    pozdrawiam
    Ewa