PracaGrupypl.praca.dyskusje › Będę się zwalniał

  • 1. Data: 2003-01-20 08:32:58
    Temat: Będę się zwalniał
    Od: "orzech" <e...@z...home.pl>

    Witam,

    Jestem osoba cierpliwą (bardzo) ale nerwy mi chyba zaczynają puszczać. Będę
    się zwalniał (z winy pracodawcy) i tu mam pytanie.
    Jeśli np . jutro (wtorek) rozwiążę umowę z par. 55 pkt. 1.1 (brak wypłat w
    terminie) to pracodawca ma obowiązek do następnego wtorku (7 dni) wydać mi
    świadectwo pracy, a do kiedu musi mi wydać PIT-11?
    Co jeśli pracodawca opóźnia się z wydaniem świadectwa pracy?

    Pozdrawiam Orzech

  • 2. Data: 2003-01-20 10:59:36
    Temat: Re: Będę się zwalniał
    Od: "Gregory" <g...@k...com.pl>

    > Jeśli np . jutro (wtorek) rozwiążę umowę z par. 55 pkt. 1.1 (brak wypłat w
    > terminie) to pracodawca ma obowiązek do następnego wtorku (7 dni) wydać mi
    > świadectwo pracy, a do kiedu musi mi wydać PIT-11?

    mam kumpla w podobnej sytuacji i wiem, ze po 2 miechcach dalej nie widzi
    kasy..

    > Co jeśli pracodawca opóźnia się z wydaniem świadectwa pracy?

    sad.
    Pozdrawiam

  • 3. Data: 2003-01-20 16:18:59
    Od: "Tomek" <b...@o...pl>

> [...]
    > świadectwo pracy, a do kiedu musi mi wydać PIT-11?
    > Co jeśli pracodawca opóźnia się z wydaniem świadectwa pracy?

    Do 15 marca o ile mnie pamięć nie myli.
    Świadectwo musi wystawić w ciągu 7 dni.
    Rozwiążesz umowę z par 55 1.1 możesz domagać się w sądzie odszkodowania

    Pzdr
    Tomek

  • 4. Data: 2003-01-20 21:35:30
    Od: "Bartek" <b...@w...pl>

    > mam kumpla w podobnej sytuacji i wiem, ze po 2 miechcach dalej nie widzi
    > kasy..

    ja jestem lepszy, kasy od 7 miesiecy nie widze, pomimo nakazu od inspecji
    pracy (ktora orzekla moja racje)
    oraz zlozonego pozwu w sadzie.....i jakos nie widze zadnych szans na jej
    odzyskanie...takie to mamy prawo w polsce.
    ale swiadectwo pracy mam :-)

    bartek

  • 5. Data: 2003-01-20 22:44:26
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Mon, 20 Jan 2003 09:32:58 +0100, "orzech"
    <e...@z...home.pl> zakodował:

    >terminie) to pracodawca ma obowiązek do następnego wtorku (7 dni) wydać mi
    >świadectwo pracy, a do kiedu musi mi wydać PIT-11?

    Do 15 dnia miesiąca następującego po miesiącu, w którym wypłacił
    ostatnie świadczenie (jest o tym pouczenie na PIT-11) - ale to dotyczy
    pita za ten rok. Za zeszły normalnie (czyli wcześniej dostaniesz za
    ten niż za zeszły ;))

    >Co jeśli pracodawca opóźnia się z wydaniem świadectwa pracy?

    PIP, Sąd Pracy.

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775

  • 6. Data: 2003-01-24 13:52:19
    Od: jerzu <j...@i...pl>

    On Mon, 20 Jan 2003 22:35:30 +0100, "Bartek" <b...@w...pl> wrote:

    >ja jestem lepszy, kasy od 7 miesiecy nie widze, pomimo nakazu od inspecji
    >pracy (ktora orzekla moja racje)

    Lepszy - właśnie mija 14 miesiąc. Firma w międzyczasie została
    zlikwidowana a zobowiązania oraz majątek przejęła inna firma - mimo to
    kasy nadal nie ma.

    --
    Pozdrawiam - Dariusz Niemczyński j...@i...pl
    http://jerzu.lubi.luftbrandzlung.org - strona domowa