PracaGrupypl.praca.dyskusje4 dni pracy zamiast 5 › Re: 4 dni pracy zamiast 5
  • Data: 2003-07-11 14:10:14
    Temat: Re: 4 dni pracy zamiast 5
    Od: Rafał <t...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Maja wrote:

    > "Pracodawca X" <i...@w...pl> napisał
    > moim zdaniem Twoje zachowanie po prostu jeszcze bardziej ich wyuczy, że
    > jak jesteś, to trzeba zachowywać się fair.. ale gdy tylko 'bat' zniknie z
    > oczu, będą chcieli _odreagować_..
    > to klasyka psychologicznych mechanizmów..

    Maju, pozwolę sobie jeszcze na kilka słów... Akurat mamy piątek, część
    mojego szefostwa wraca do swoich krain i tak mi wpadła taka myśl... Ile
    razy się cieszyłem, kiedy ich nie było w niektóre dni (święta etc) i można
    było nieco wolności zażyć... Obserwowałem wółczas innych ludzi... I wiecie
    co? Oni dalej pracowali. Nie byli pilnowani, nikt nad nimi nie stał z
    batem, każdy mógł właściwie wyjść z biura, pojechać do domu, czychnąć
    gdzieś, zaszyć się w kącie, pościemniać... Można było praktycznie wszystko.
    A jednak ci ludzie i ja, dalej pracowaliśmy. Mało tego - pracowaliśmy
    wydajniej a pracowało nam się... PRZYJEMNIEJ. Dlaczego? Bo nie było idioty
    i bumelanta, który stał i patrzył czy pracujemy i opieprzał za byle g...o.

    Po ponad roku pracy i przejrzeniu książki o pracy managera, stosunkach z
    podwładnymi, dwóch kursach i poczytaniu kilku ksiażek, stwierdzam, że
    autokratyczna postawa kierownika, nadaje się większości sytuacji do tego,
    by miło powspominać czasy feudalne, ale absolutnie nie nadaje się do
    stosowania w życiu.
    KarolS napisał:
    "W czasie gdy to piszę w tle działa mi skrypt robiący w 5 minut coś co ja
    robię w 3 godziny, ktoś widać uznał że warto dać mi wolną rękę."

    Ja także używam skryptów w swojej pracy, gdyby nie one, wychodziłbym stąd o
    20 a w międzyczasie, siedziałbym i... NIC bym nie robił. Tylko czekał na
    innych.
    Wolna ręka dla pracownika w każdej firmie, każdym zawodzie, to olbrzymia
    szansa na to, że ten pracownik wpadnie na nowe metody, na nowe formy
    wykonywania swojej pracy tak, aby zrobić ją tak samod obrze, jak nie
    lepiej, a przede wszystkim - szybciej. A to znaczy dla firmy - jedynie zysk
    - facet zrobi swoje, chwilę odpocznie, czy pójdzie wcześniej do domu -
    wiecej wypocznie, jutro będzie w pełni sił.

    Może przesadzam z tym wolnym czasem. Ale nikt mi nie powie, że życie jest po
    to, by przesiedzieć je w biurze.

    Pozdrawiam
    Rafał
    --