PracaGrupypl.praca.dyskusje200 zł. za sklep - przykład › Re: 200 zł. za sklep - przykład
    From: "Mariusz Jankowicz" <m...@e...com.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: 200 zł. za sklep - przykład
    Date: Wed, 28 Aug 2002 10:22:12 +0200

    "Vetch" <v...@m...pl.REMOVETHIS> wrote in message
    news:akhvdp$gvn$1@news.tpi.pl...
    > Hej !
    >
    > "Mariusz Jankowicz" <m...@e...com.pl> wrote

    > chyba mylisz pojęcia.

    Nie, nie myle.

    > Integralność danych, to spójność powiazań w relacyjnej
    > bazie.

    Zgadza sie.

    > Bazy, które nie obsługują transakcji, nie gwarantują spójności.

    Tak jak i inne - nigdy nie masz gwarancji, pomysl tylko jaki software daje
    Ci gwarancje na poprawne wykonanie czegokolwiek?

    > Np. niedokończone operacje, niepełne akutalizacje
    > kilku tabel w jednej operacji, etc...
    > Takie możliwości bazy, jak transakcje, obsługa procedur

    Cos mi swita, ze MySQL zostal ostatnio wzbogacony o transakcje - podstawowy
    mechanizm spojnosciowy.

    > zdarzeniowych (triggers), czy klucze obce, gwarantują
    > tę integralność (spójność) danych w bazie na najwyższym
    > poziomie.

    Nie gwarantuja. To sa mechanizmy ktorych ZADNANIEM jest zapewnianie
    spojnosci, ale jej nie gwarantuja, nie daja pewnosci. To wszystko jest
    pisane przez ludzi, zarowno mechanizmy jak i same trigery. Pytanko czy znasz
    tylko MSMQL'a i MySQL? Jest takie cos (darmowego) jak np. PostgreSQL. To cos
    ma np. rules'y (niech nazwa nie zmyli - jest to cos zupelnie innego niz
    rules'y w MSSQL'u). Bardzo ciekawy mechanizm, a brak go MSSQL'u.

    > masz całkowitą rację.
    > Poniosło mnie, bo moja wypowiedź jest w tym przypadku
    > także powodowana nastawieniem w/w linuksowców,
    > z którego to środowiska wywodzą się te narzędzia.
    > To nie jest tak, że ci, co lubią Windows, nie lubią linuxa.
    > Użytkownicy Windows żyli sobie spokojnie, a ci, którym
    > nie odpowiadały te produkty przeszli na coś innego
    > i zaczęli atakować Billa.
    > Agresja zaczęła się po drugiej strony barykady.
    > To linuksowcy zaatakowali windows'owców.

    :-) Skad masz takie wiesci. Te wojny byly od zawsze. Od czasow Atari, Amigi
    i Spectrum'a. Nigdy nie wiadomo kto zaczal.

    > Najbardziej żałosne jest to, że linuchowiec (to agresywny
    > użytkownik linuxa) może krytykować wszystko co
    > pochodzi od Billa, znieważa samych użytkowników Windows
    > i jest ogólnie "cacy", bo "inny", bo "cool", natomiast użytkownik
    > Windows, który przytacza konkretne argumenty, lub broni
    > swej koncepcji kreatywnej pracy na komputerze, jest już
    > "be", bo jego narzędzie nie pochodzi z sekty GNU ;-)

    Sorry, ale gdyby ktos brzydko napisal o windowsowcach tez bym zareagowal
    :-).

    > Jak dla moich zastosowań, konkretny konkurent dla MSSQL'a to
    > Oracle.
    > Jednak moja firma nie weszła w to z wielu powodów.
    > Min. cena, integracja z Windows/ASP/IIS/XML,
    > trudności administracyjne, etc...
    > Dlatego dla naszych potrzeb, MSSQL jest ueber alles :-)

    I bardzo dobrze, co nie oznacza, ze reszta jest be. Bo sa lepsze produkty od
    MSSQL'a wszystko zalezy od zastosowania.:-)