PracaGrupypl.praca.dyskusje › Praca w Irlandii - jakie pułapki?

  • 1. Data: 2005-02-16 10:57:14
    Temat: Praca w Irlandii - jakie pułapki?
    Od: SamoDobro <b...@g...pl>

    Witam.
    dostalem propozycje pracy w Irlandii. Od 28 lutego, wiec czasu mam
    niewiele, żeby się wszystkiego dowiedziec.
    prosze o odpowiedzi osoby, które maja jakies doswiadczenie.
    chodzi mi o to, na co powinienem byc przygotowany, jadac do Irlandii i
    wysiadajac na lotnisku.
    rozumiem, ze oplaty lotniskowe itp bede musial zaplacic. potem musze
    autobusem dostac sie na miejsce docelowe, nastepnego dnia rano pojawiam
    sie w nowej pracy. i co dalej?
    jak wyglada placa w takich sytuacjach? placone jest zapewne po
    przepracowanym tygodniu, wiec jakiekolwiek zaliczki pewnie nie beda
    wchodzic w rachube. nie mam zony ani dzieci - a ktos mi mowil, ze w takich
    sytuacjach pracodawca moze potracic mi podatek czy cos tam z gory. czy to
    prawda?
    jakie sa _orientacyjne_ koszta zycia na miejscu? pracodawca ma mi zalatwic
    jakies mieszkanie, ale pozostaje jeszcze kwestia wyzywienia, ubrania sie,
    dojazdow itp. jakie sa to orientacyjnie koszta?
    jak z pogoda o tej porze roku? ;)
    bede mieszkal w bardzo malej miejscowosci, w ktorej jest w zasadzie tylko
    ta moja firma i nic wiecej.
    jak z prawem jazdy? jak z podatkami?
    ściągnąłem sobie z netu trochę informacji do poczytania na temat Irlandii
    i zasad pracy tam, ale zawsze lepiej jet, jak ktoś kto ma jakieś
    doświadczenie w tej materii i chcialby sie podzielic tym, to bede
    szczesliwy
    pozdrawiam

  • 2. Data: 2005-02-16 11:38:37
    Temat: Re: Praca w Irlandii - jakie pułapki?
    Od: lukasz sczygiel <odtad|usenetposts1|wytnijto@na_serwerze|gazeta.pl>

    SamoDobro napisał(a):
> [...]
    > Irlandii i zasad pracy tam, ale zawsze lepiej jet, jak ktoś kto ma
    > jakieś doświadczenie w tej materii i chcialby sie podzielic tym, to

    Bylo na ten temat kilkakrotnie w archiwum grupy alt.pl.emigracja w ciagu
    miesiaca. Poszukaj i zglos sie z konkretnymi pytaniami.
    A generalnie to placi sie za bilet lotniczy, bez jakichs dziwnych doplat.
    Jak mieszkasz w malej miescinie to nie majac nawet rowera mozesz miec
    problem. Bo tam jest totalna wiocha i wszedzie daleko. Pogoda zawsze
    podobna. leje deszcz i wieje wiatr. czasem jednak jest slonko. W zimie
    raczej nie ma mrozow ale zimno jest raczej i tak przenikliwe.
    Koszty zycia sa duze. Zalezy ile bedziesz wydawac ale za mieszkanie licz
    co najmniej 250E miesiecznie w porywach do 500.
    Podatek powinien ci rozliczyc szef. A o zwrot sam musisz zadbac.
    Poszukaj na googlach w dziale grupy a tam poklikaj na alt.pl.emigracja
    --
    Lukasz Sczygiel

  • 3. Data: 2005-02-16 11:40:53
    Od: "VERTRET" <vertret @ op.pl>

    Witam.
    Żenie sie 28 lutego, więc czasu mam niewiele, żeby się wszystkiego
    dowiedziec.
    Prosze o odpowiedzi osoby, które maja jakies doswiadczenie.
    Chodzi mi o to, na co powinienem byc przygotowany kładąc się z żoną spać.
    Rozumiem, że wypłate trzeba oddawać i co dalej?
    Jakie sa orientacyjne koszta zycia? Rodzice mają mi zalatwic jakies
    mieszkanie, ale pozostaje jeszcze kwestia wyzywienia, ubrania sie, itp.
    Jakie sa to orientacyjnie koszta? Jak z podatkami?
    Ściągnąłem sobie z netu trochę informacji do poczytania na temat
    małżeństwa, ale zawsze lepiej jet, jak ktoś kto ma jakieś doświadczenie w
    tej materii i chcialby sie podzielic tym, to bede szczesliwy

    Pozdrawiam

    vertret

  • 4. Data: 2005-02-16 11:41:18
    Od: "winetu" <P...@w...pl>

    Użytkownik "VERTRET" <vertret @ op.pl> napisał w wiadomości
    > Witam.
    > Żenie sie 28 lutego, więc czasu mam niewiele, żeby się wszystkiego
    > dowiedziec.
    ciach

    Jezeli nie masz nic do powiedzenia to po co spamujesz?

  • 6. Data: 2005-02-16 11:51:35
    Od: Przemysław Maciuszko <s...@h...pl>

    SamoDobro <b...@g...pl> wrote:

    > dostalem propozycje pracy w Irlandii. Od 28 lutego, wiec czasu mam

    Cieszymy się razem z Tobą.

    > niewiele, żeby się wszystkiego dowiedziec.

    Szczerze mówiąc na razie my nie dowiedzieliśmy się nic.
    Ani co będziesz robił, ani gdzie.
    Zadajesz jakieś konkretne pytania, ale nie udzielasz żadnych informacji
    początkowych.
    Poza tym faktycznie lepszym miejscem do tego typu dyskusji będzie
    alt.pl.emigracja*

    --
    Przemysław Maciuszko

  • 7. Data: 2005-02-16 11:55:18
    Od: "VERTRET" <vertret @ op.pl>

    Użytkownik "winetu" <P...@w...pl> napisał w wiadomości
    > Jezeli nie masz nic do powiedzenia to po co spamujesz?

    Aby pare osób przeczytało spróbowało pomyśleć i na przyszłośc nie
    spamowało płaczem, że go za granicą oszukali.

    vertret

  • 8. Data: 2005-02-16 12:08:41
    Od: SamoDobro <b...@g...pl>

    dzięki za przekierowanie :)
    idę szukać
    a to o małżeństwie bomba ;)

  • 9. Data: 2005-02-16 12:41:34
    Od: Daniel Rychcik <m...@u...mat.uni.torun.pl>

    On 2005-02-16, VERTRET <v...@o...pl> wrote:
    > Żenie sie 28 lutego, więc czasu mam niewiele,
    (..)

    Dobre :) Tak jak ogólnie jesteś raczej nudny z tym swoim "komu drogo
    niechaj nie je", to to powinno się znaleźć w jakimś FAQ :-))

    Daniel
    --
    \ Daniel Rychcik INTEGRAL Science Data Centre, Versoix/Geneve, CH
    \---------------------------------------------------

  • 10. Data: 2005-02-17 07:59:08
    Temat: Re[2]: Praca w Irlandii - jakie pułapki?
    Od: j...@g...pl (Jagodka)

    V> Żenie sie 28 lutego, więc czasu mam niewiele, żeby się wszystkiego
    V> dowiedziec.

    A juz myslalam Vertert ze sie zenisz... hi hi :) az mi sniadanie w
    gardle sie zatrzymalo :)

    --
    Pozdrowienia,
    Jagodka mailto:j...@g...pl