PracaGrupypl.praca.dyskusje › 1/4 etatu - co wy na to?

  • 1. Data: 2003-06-09 22:30:32
    Temat: 1/4 etatu - co wy na to?
    Od: q...@o...pl

    Witam,
    Mam nastepujacy problem. Jestem po studiach, posiadam status absolwenta,
    wczesniej nie pracowalem.

    Firma chce mnie zatrudnic na 1/4 etatu (czyli "dwie godziny" dziennie,
    200 zł na reke - stala pensja + dodatki (kurcze, porazka - po studiach taka
    praca))

    W zwiazku z tym mam pytanie: czy to sie oplaca?

    Chcialbym sie dowiedziec jak taka praca (1/4 etatu) liczy sie jako wysluga lat.
    Czy po przepracowanym roku mam tak jakbym przepracowal 3 miesiace czy tez liczy
    sie normalnie?!
    Slyszalem iz skladki za mnie nie sa odprowadzane przy takim wymiarze godzin
    (zus, ubezpieczenie) - jak to wyglada w rzeczywistosci. Co powinienem wiedziec?
    Czym sie kierowac/ na co zwracac uwage na ewentualnej rozmowie aby nie wtopic
    (chociaz taka praca to i tak wtopa :(, ale ciezko znalezc cokolwiek, wiec
    chwilowo
    moze byc, aby nabrac doswiadczenia/stazu).

    Prosze o rade.

    Tomasz Nowak

  • 2. Data: 2003-06-09 22:44:10
    Temat: Re: 1/4 etatu - co wy na to?
    Od: q...@o...pl

    no i oczywiscie co z urlopem? - przysluguje mi sie jakis pracujac na 1/4 etatu,
    a jesli tak to po jakim czasie i na jak dlugo (przypominam ze jestem po
    studiach wiec normalnie mam chyba po 6 miesiacach pelnowymiarowy urlop, ale w
    tej sytuacji? )

  • 3. Data: 2003-06-10 04:54:41
    Od: Toshi <bonza[spam]@wp.pl>

    q...@o...pl wrote:

    > Firma chce mnie zatrudnic na 1/4 etatu (czyli "dwie godziny"
    > dziennie, 200 zł na reke - stala pensja + dodatki (kurcze, porazka -
    > po studiach taka praca))
    > W zwiazku z tym mam pytanie: czy to sie oplaca?
    Moim zdaniem bierz. Bedziesz mogl wpisac w CV (nie wpisujesz ile
    etatu, ale ze tam pracowales - w tej chwili doswiadczenie jest
    wazne). Zus placi sie od kazdego etatu (znajomy mial 1/16 i chyba 6
    zl zusu placili ;-))

    Nie wiem jak z urlopami itd, ale taka praca to wlasciwie urlop :-) W
    jej trakcie szukaj innej "powazniejszej". Problem by sie tylko
    zaczal, gdyby przy zatrudnieniu na 1/4 i takiejz wyplacie probowali
    Cie naciagac na siedzenie w firmie caly dzien... Ale z tym sobie
    chyba juz poradzisz :-)
    Powodzenia

    --
    Dariusz
    pager 0642299084

  • 4. Data: 2003-06-10 06:19:45
    Od: "Jakub Zysnarski" <j...@n...onet.pl>

    Użytkownik <q...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    taka
    > praca))
    >
    > W zwiazku z tym mam pytanie: czy to sie oplaca?

    1/4 etatu? co to za praca? Bo jeśli umysłowa, to albo będziesz ją kończył,
    nim na dobre zaczniesz, albo będziesz musial siedziec po godzinach

  • 5. Data: 2003-06-10 14:24:47
    Od: jelen <j...@j...prv.pl>

    q...@o...pl wrote:

> [...]
    > etatu, a jesli tak to po jakim czasie i na jak dlugo (przypominam ze
    > jestem po studiach wiec normalnie mam chyba po 6 miesiacach pelnowymiarowy

    studia masz zaliczone jako 3 lata przepracowane
    praca daje tyle samo urlopu co pelny etat czyli nie np 5 dni zamiast 20
    jesli chodzi o nadgodziny to sa placone az do dopelnienia etatu bez dodatkow
    czyli tylko (az ;-)) 100 %

    --
    pozdrawiam,
    jelen

  • 6. Data: 2003-06-10 14:42:33
    Od: "Kasia Mikolajczyk" <k...@U...ceti.pl>

    Uzytkownik "jelen" <j...@j...prv.pl> napisal w wiadomosci

    > studia masz zaliczone jako 3 lata przepracowane

    Ukonczona szkola wyzsza to do wymiaru urlopu jak 8 lat pracy.
    Pozdrawiam
    Kasia

  • 7. Data: 2003-06-10 18:51:21
    Od: "Jo" <j...@w...pl>

> [...]
    lat.
    > Czy po przepracowanym roku mam tak jakbym przepracowal 3 miesiace czy tez

    NORMALNIE

> [...]
    > chwilowo
    > moze byc, aby nabrac doswiadczenia/stazu).

    Podpisując umowę zwróć uwagę na to, aby zawierała formułkę o możliwości jej
    wypowiedzenia.
    A czy się opłaca - jeżeli nie dopłacisz do dojazdów do pracy do już będzie
    dobrze, ale liczy sie jednak staż, praktyka, doświadczenie.
    Są i tacy, którzy idą na staż i nie dostają za to nawet grosza, byle tylko
    móc napisać później w CV - praca w firmie X, a i tak nie podajesz na jaki
    kawałek etatu ;-)

    Pozdrawiam JO

  • 8. Data: 2003-06-10 20:46:06
    Od: jelen <j...@j...prv.pl>

    Kasia Mikolajczyk wrote:

    > Ukonczona szkola wyzsza to do wymiaru urlopu jak 8 lat pracy.
    jestes pewna ?
    a co w przypadku 2 kierunkow ?

    --
    pozdrawiam,
    jelen

  • 9. Data: 2003-06-10 22:46:49
    Od: "Kasia Mikolajczyk" <K...@U...ceti.pl>

    > jestes pewna ?

    Tak.
    Wg Kodeksu Pracy:
    Art. 155. § 1. Do okresu pracy, od ktorego zalezy wymiar urlopu, wlicza sie
    z tytulu ukonczenia:
    [...]
    6) szkoly wyzszej - 8 lat.

    > a co w przypadku 2 kierunkow ?
    Ostatnie zdanie w ww. art. 155:
    Okresy nauki, o ktorych mowa w pkt 1-6, nie podlegaja sumowaniu.

    Ilosc kierunkow nie jest wazna. Wystarczy, ze sie ma swiadectwo ukonczenia
    jednej szkoly wyzszej.
    Pozdrawiam
    Kasia

  • 10. Data: 2003-06-11 09:23:50
    Od: s...@p...onet.pl

    > Witam,
    Ta praca nie liczy Ci się do emerytury , poniweaż musi być zatrudnienie
    minimum na 1/2 etatu.Pozdrawiam.