PracaGrupypl.praca.dyskusje › "podróże służbowe"- wydatki związane z rozmową kwalifikacyjną

  • 1. Data: 2002-09-21 13:01:47
    Temat: "podróże służbowe"- wydatki związane z rozmową kwalifikacyjną
    Od: "camelia" <m...@N...gazeta.pl>

    Witam!
    Osobiście przeżywam porażkę (kolejną) związaną z rozmowami kwalifikacyjnymi.
    Okazało się poraz enty, że moje wizyty w Warszawie to była starta czasu i
    pieniędzy!!! Nieukrywam, że wydatek rzędu 200 zł, troszkę nadwyrężył mój
    budżet domowy. Pokiego grzyba każą człowiekowi jeździć (nawet i po 4 razy),
    jak okazuje się że stanowisko jest obsadzone na korzyść kogoś innego!! Cudna
    firma którą odwiedziłam, nie raczyła mnie nawet o tym fakcie poinformować -
    następny koszt- mój telefon do nich!!
    Może moje pretensje są nieuzasadnione, w końcu jak godzisz się być psem to
    szczekaj... ciekawa jestem czy to bardzo częste praktyki pracodawców???
    Jak sobie radzicie z tym?
    POzdrawiam

  • 2. Data: 2002-09-21 13:07:43
    Od: Piotr Żebrowski <p...@o...com.pl>

    Użytkownik "camelia" <m...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    Cudna
    > firma którą odwiedziłam, nie raczyła mnie nawet o tym fakcie

    niestety bardzo częsta sytuacja.... po kilku takich wyprawach .... stawiam
    sprawe jasno - prosze podac zakres proponowanej pensji przewidzianej dla
    danego stanowisk oraz czego naprawde oczekuja... co by swoich pieniedzy nie
    marnowac i czasu....

    nie ma odpowiedzi .. nie jadę...
    nie ma odpowiednich warunków [np wymagają: doswiadczenie 4-5 lat, stawianie
    od podstaw calego dzialu, odpowiedzialnosc materialna i skompletowanie i
    nadzór nad zespołem i za to daja 1500 zł netto i jeszcze sie do warszawy
    przeprowadz...]

  • 3. Data: 2002-09-21 16:43:39
    Od: "Pablo" <a...@i...pl>

    Witam.

    No cóż mojemu koledze się udało, dostał pracę w międzynarodowej firmie, za
    pewnie dobre pieniądze. Ja swego czasu też szukałem, miałem propozycję
    przyjazdu na rozmowę ale pewnie za marne pieniądze skoro za stanowisko
    Informatyka (help desk) wycenili mnie ponizej 2000zł. Nie wiem czy to było
    śmieszne, ale mnie to przeraziło, że w Wawie szukają już tylko ludzi z
    innych regionów z płacą 1500zł netto.
    Osobiście uważam, że trzeba mieć szczęście trafić na poważną firmę i być w
    niej zatrudnionym, a te wszystkie rozmowy, to cuda na kiju i testy łącznie
    ze spotkaniami 3-4 razy to nic innego jak upadlanie człowieka i dawanie mu
    do zrozumienia że na niczym się nie zna, aby wycenić go na max. 1500zł !!!
    Ktoś kto ma kilkuletnie doświadczenie, zna dobrze język, całe lata się uczył
    dziś jest niestety upadlany i nie może zmienić swojej sytuacji życiowej !

    Pozdrawiam
    Wrangler

  • 4. Data: 2002-09-21 17:27:00
    Od: jerzu <j...@i...pl>

    On Sat, 21 Sep 2002 13:01:47 +0000 (UTC), "camelia"
    <m...@N...gazeta.pl> wrote:

    >Osobiście przeżywam porażkę (kolejną) związaną z rozmowami kwalifikacyjnymi.
    >Okazało się poraz enty, że moje wizyty w Warszawie to była starta czasu i
    >pieniędzy!!!

    Po dwóch moich podróżach na drugi koniec Polski stawiam sprawę jasno -
    pytam się czy zwracają koszty podróży. Jak tak to jadę. Jak nie to nie
    jadę.

    --
    Pozdrawiam - Dariusz Niemczyński j...@i...pl
    http://jerzu.lubi.luftbrandzlung.org - strona domowa

  • 5. Data: 2002-09-21 22:23:57
    Temat: Re:
    Od: "camelia" <m...@N...gazeta.pl>

    Witam ponownie!
    Szczerze dziękuję za opinie....wniosek smutny: nie ja pierwsza nie ostatnia.
    Najgorsze jest to , że w moim przypadku na 60 aplikacji wysłanych w czerwcu,
    do firm o praktycznie tym samym profilu odezwały się dwie. Ciężko pytać o
    zwrot kosztów...ale trzeba się zacząć cenić i szanować( chyba) hihi
    Co do innych wniosków:
    1) rzeczywiście - żądana płaca powyżej 1500 zł netto , powoduje dziwny wyraz
    twarzy (tzw. kręcenie nosem)u potencjalnego pracodawcy :))
    2) miałam okazję być na rozmowie (na szczęście na miejscu!!), gdzie pan Ładny
    po ok. 5 min zaczoł "przebierać" nogami, i nie wiem czy z powodu potrzeb
    zwanych fizjologicznymi czy z nadmiernej wiedzy na mój temat :)
    3) Publicznie przyrzekam, że pierwsza lepsza okazja i zapytam o zwrot
    kosztów :) ciekawam reakcji rozmówcy ;)

  • 6. Data: 2002-09-22 16:37:25
    Od: Adam Płaszczyca <_...@i...pl>

    camelia <m...@n...gazeta.pl> wrote:

    > Może moje pretensje są nieuzasadnione, w końcu jak godzisz się być psem to
    > szczekaj... ciekawa jestem czy to bardzo częste praktyki pracodawców???
    > Jak sobie radzicie z tym?

    Ja za każdym razem informowałem potencjalnego pracodawcę, że
    przyjeżdżanie na rozmowę kwalifikacyjną to duże obciążenie, więc jeżeli
    nie są przekonani, że naprawdę mogą mnie zatrudnić, to niech sobie
    dadzą spokój.

    --
    ___________ (R)

  • 7. Data: 2002-09-22 16:40:25
    Temat: Re: Re:
    Od: Adam Płaszczyca <_...@i...pl>

    camelia <m...@n...gazeta.pl> wrote:
    > 3) Publicznie przyrzekam, że pierwsza lepsza okazja i zapytam o zwrot
    > kosztów :) ciekawam reakcji rozmówcy ;)

    No jakbyś trafiła na mnie i moją firmę, to dostaniesz. Z definicji nie
    zapraszam więcej niż 3-4 osoby na rozmowy. Szkoda czasu mojego i
    kandydatów.
    --
    ___________ (R)

  • 8. Data: 2002-09-23 11:07:31
    Od: "winetu" <P...@p...onet.pl>

> [...]
    > sprawe jasno - prosze podac zakres proponowanej pensji przewidzianej dla
    > danego stanowisk oraz czego naprawde oczekuja... co by swoich pieniedzy

    Ja się dogadałem. Nawet 2 razy gadałem po angielsku przez telefon a i tak
    musiałem 3 razy jechać do W-wy (ekspresami oczywiście)na rozmowę żeby się
    dowiedzieć, że im odpowiadam. Potem przysłali mi, że firma zmieniła
    oczekiwania wobec kandydata czy coś takiego i na razie mi dziękują.

  • 9. Data: 2002-09-27 19:27:39
    Od: Radoslaw Zielinski <r...@k...pl>

    [[ jerzu <j...@i...pl> ]]:
    > Po dwóch moich podróżach na drugi koniec Polski stawiam sprawę jasno -
    > pytam się czy zwracają koszty podróży. Jak tak to jadę. Jak nie to nie
    > jadę.

    Ja też. Pewien właściciel firmy się raz strasznie na to oburzył:
    ,,to jest absurd, żeby w kraju o 20% bezrobociu pracownik stawiał
    takie żądania'' (cytat niedokładny)... ;-)

    --
    $ perl -Xle 's??xzot|\x2p}{|\x{0}etu|niz\x{0}xizr\x0negqiz\x2?*s
    `.`"chr+0".(40