PracaGrupypl.praca.dyskusje › ZUS i nadpłata....

  • 1. Data: 2002-09-20 16:40:01
    Temat: ZUS i nadpłata....
    Od: "GeriAnn" <p...@o...pl>

    Witam. Mam małe pytanko.....
    Dopatrzyłam się błędów w dokumentach rozliczeniowych. Oczwiście je
    skorygowałam. No i wynika, że powstała nadpłata na ubezpieczenia społeczne.
    Mam pytanie, czy tę nadpłatę ZUS odda płatnikowi czy też można sobie ją
    jakoś wliczyć na poczet przyszłych wpłat na to konto?

    Liczę na Waszą pomoc.

    Pozdrawiam
    Anna

  • 2. Data: 2002-09-22 21:17:55
    Temat: Re: ZUS i nadpłata....
    Od: "Piotrwarez" <p...@p...onet.pl>

> [...]
    > Mam pytanie, czy tę nadpłatę ZUS odda płatnikowi czy też można sobie ją
    > jakoś wliczyć na poczet przyszłych wpłat na to konto?

    Hmm. ZUS w zasadzie ma obowiązek zwracac nadpłaty powyzej 5% (składki ?
    nie pomnę , bo nie tym sie zajmowałem) Ale... praktyka jest taka, ze te
    pieniadze sie trzyma... i niby sie zalicza na przyszłe naleznosci, ale ...
    nie do końca i nie zawsze... Tak dla pewnosci.. - nalezy wpłacic w nowym
    miesiącu mniejszą kwote, a potem zadzewonic do ZUS i sprawdzic jak to
    wszystko poksiegowali iczy przypadkiem nie ma niedoplaty owyzej 18 zł, bo
    wtedy sprawa dojrzeje do egzekucji administracyjnej... upomnienie, tytuł
    wykonawczy, zajecie rachunku bankowego.. O z tym Zus radzi sobie nawet
    sensownie.

    A najlepiej chyba teraz już zadzwonic do ZUS i zapytac sie jakie jest saldo
    konta.

    pozdrawiam

    PiotrW