PracaGrupypl.praca.dyskusjePytanie u umowę-zlecenie › Odp: Pytanie u umowę-zlecenie
    From: "glos" <g...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Odp: Pytanie u umowę-zlecenie
    Date: Tue, 25 Jun 2002 14:02:23 +0200
    Sender: g...@p...onet.pl@teatral.abc.net.pl

    Użytkownik <j...@p...onet.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:af7559$sno$...@n...onet.pl...

    > Mniej- tu pracodawca płaci podatek i chorobowe, chyba, że zleceniobiorca
    się
    > tego ubezpieczenia na piśmie zrzeknie (tylko wtedy się stosuje, gdy jest
    > zatrudniony gdzie indziej).

    Bzdura - placi pelne ubezpieczenie spol.

    > ani
    >
    > Tylko składka na ubezp. chorobowe.
    nieprawda - jw.

    http://www.zus.pl/ubezpie/ube002.htm

    "Obowiązkowe ubezpieczenia emerytalne i rentowe obejmują:
    (...)
    - osoby wykonujące pracę na podstawie umowy agencyjnej, umowy zlecenia lub
    innej umowy o świadczenie usług, do których zgodnie z Kodeksem cywilnym
    stosuje się przepisy dotyczące zlecenia, od dnia oznaczonego w umowie jako
    dzień rozpoczęcia jej wykonywania do dnia rozwiązania albo wygaśnięcia tej
    umowy, oraz osoby z nimi współpracujące, od dnia rozpoczęcia współpracy do
    dnia zakończenia tej współpracy.
    Nie podlegają obowiązkowi ubezpieczeń osoby wykonujące pracę na podstawie
    umowy zlecenia, agencyjnej lub innej umowy o świadczenie usług, do której
    zgodnie z Kodeksem cywilnym stosuje się przepisy dotyczące zlecenia, będące
    uczniami gimnazjów, szkół ponadgimnazjalnych, szkół ponadpodstawowych lub
    studentami, do ukończenia 26 lat.
    Obowiązkowi ubezpieczeń podlegają jednak ci uczniowie lub studenci do
    ukończenia 26 lat, jeżeli umowę taką zawarli z pracodawcą, z którym
    pozostają w stosunku pracy, lub jeżeli w ramach takiej umowy wykonują pracę
    na rzecz pracodawcy, z którym pozostają w stosunku pracy,
    "

    --

    pozdrawiam,

    glos