PracaGrupypl.praca.dyskusje › Pytanie o wypowiedzenie

  • 1. Data: 2007-04-27 13:33:23
    Temat: Pytanie o wypowiedzenie
    Od: "Asaki^" <a...@p...onet.pl>

    Witam.
    Wraz z kilkoma osobam z mojego miejsca pracy postanowilismy zlozyc
    wypowiedzenie.

    Kazdy z nas mial w umowie cyt:
    "2 tygodniowy okres wypowiedzenia"

    Wypowiedzenie zlozylismy dnia 26 kwietnia i czy orientuje sie ktos do kiedy
    powinnysmy pracowac.
    Pracodawca twierdzi ze do 21 maja. Mi sie wydaje ze 2 tyg kalendarzowe czyli
    do 10 maja. Czy ktos moze pomuc rozwiazac nasz dylemat ?

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2007-04-27 14:25:39
    Temat: Re: Pytanie o wypowiedzenie
    Od: "grom@x" <gromax@_skasuj_.interia.pl>

    dwa tygodnie od końca tygodnia w którym zostało złożone wymówienie.

    26 kwietnia, czyli dwa tygodnie liczone od 30 kwietnia i umowa wygasa 12 maja

    takie przynajmniej mam przeczucie

    --

    to tylko moje zdanie, taki skrót myślowy
    *G*R*O*M*A*X*

  • 3. Data: 2007-04-27 16:22:40
    Od: "Asaki^" <a...@p...onet.pl>

    A czy moze ktos ma pewnosc :) bo ciut wazne do kiedy powinienem pracowac :)

    bo moje kierownictwo cos krecic zaczyna.......

    Pozdrawiam

  • 4. Data: 2007-04-27 16:29:40
    Od: "Nikiel ;)" <n...@p...fm>

    Asaki^ nabazgrolił na ekranie:
    > A czy moze ktos ma pewnosc :) bo ciut wazne do kiedy powinienem pracowac
    > :)
    >
    > bo moje kierownictwo cos krecic zaczyna.......

    Na pewno do 12 maja. Bieg okresu wypowiedzenia liczy się od pierwszej soboty
    po złożeniu wypowiedzenia. Czyli nieważne czy złożysz w pn czy w pt, i tak
    liczy się od soboty i kończy w sobotę (na świadectwie pracy będziesz miał
    datę trwania stosunku pracy do 12 maja /włącznie/)

    Pozdrawiam
    {wysfvhobtdanquaojuedy}[kROT11k]

    Nikiel ;-)

    --
    # od niklu # # gg - 4939629 #
    # (A. Einstein) #

  • 5. Data: 2007-05-02 08:15:28
    Od: butcher <b...@i...pl>

    Asaki^ pisze:
> [...]
    > Pracodawca twierdzi ze do 21 maja. Mi sie wydaje ze 2 tyg kalendarzowe czyli
    > do 10 maja. Czy ktos moze pomuc rozwiazac nasz dylemat ?

    do 21 maja ponieważ od jakiegoś czasu zmieniło się prawo pracy i okres
    wypowiedzenia po twoim okresie pracy jest miesiąc a nie dwa tygodnie jak
    było kiedyś, miałem dokładny przypadek u mnie w firmie, i liczy się
    chyba od początku tygodnia lub jakoś tak jak pisali poprzednicy.

  • 6. Data: 2007-05-02 08:29:32
    Od: Herakles <h...@b...pl>

    butcher wrote:

> [...]
    > było kiedyś, miałem dokładny przypadek u mnie w firmie, i liczy się
    > chyba od początku tygodnia lub jakoś tak jak pisali poprzednicy.

    W kodeksie pracy masz jak byk "Jeżeli w umowie nie postanowiono inaczej"!!!

    2 tygodnie wypowiedzenia to musisz przepracować pełne 2 tygodnie(pełne w
    sęsie kalendarzowym od pon do niedz), czyli jak pracujesz pon-pt to do 11
    maja.

  • 7. Data: 2007-05-02 10:05:31
    Od: "Pe.Ka" <c...@t...cy>

    Dnia 2007-04-27 15:33 [Asaki^] napisał(a):
> [...]
    > Pracodawca twierdzi ze do 21 maja. Mi sie wydaje ze 2 tyg kalendarzowe czyli
    > do 10 maja. Czy ktos moze pomuc rozwiazac nasz dylemat ?

    Po pierwsze jaka to umowa? Czas określony? Jeśli tak to na jak długo (od
    kiedy do kiedy)? Nieokreślony? Kiedy zawarta a jeśli to nie pierwsza
    umowa to kiedy miało miejsce pierwsze zatrudnienie na umowę o pracę (bez
    okresów próbnych)?
    Generalnie w przypadku okresu wypowiedzenia podanego w tygodniach czas
    wypowiedzenia liczy się w pełnych tygodniach kalendarzowych i rozpoczyna
    się z początkiem najbliższego tygodnia po wypowiedzeniu. Trzeba pamiętać
    że jeśli złożysz wypowiedzenie w poniedziałek to zacznie ono biec
    dopiero od następnego poniedziałku. Lepiej składać w sobotę/piątek.
    Wypowiedzenie liczone w miesiącach zaczyna się pierwszego dnia miesiąca
    po złożeniu wypowiedzenia więc składając wypowiedzenie 1 maja zaczyna
    ono biec od 1 czerwca :-)
    Niemożliwym jest wypowiedzenie kończące się w poniedziałek 21 maja.

    --
    : Pozdrawiam, _ [Pe.Ka] Paweł Kruk _ ::
    ::: _ _^_ //\ peka1972#gazeta.pl GG:2091615 //\::