PracaGrupypl.praca.dyskusje › Pytanie o prowadznie dzialalnosci gosp.

  • 1. Data: 2005-01-28 22:13:09
    Temat: Pytanie o prowadznie dzialalnosci gosp.
    Od: "Beata i Maciek" <z...@c...pl>

    Witam
    Przez 2 miesiace bylem zarejestrowany w Urzedzie Pracy jako bezrobotny i
    pobieralem z tego tytulu zasilek. No ale czas zasilku minal, bo znalazlem
    prace. Jednym z punktow umowy o prace jaka podpisalem jest zakaz prowadzenia
    dzialalnosci gospodarczej.
    Wlasnie trafila sie okazja zalozenia takiej dzialanosci, wspolnie ze
    znajomym.
    Moje pytanie brzmi: Czy moj obecny pracodawca moze sie dowiedziec np z ZUSu
    iz jego pracownik prowadzi dzialanosc gospodarcza??

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2005-01-28 22:55:31
    Temat: Re: Pytanie o prowadznie dzialalnosci gosp.
    Od: "Aleksndra J." <c...@p...onet.pl>

    Wydaje mi sie przede wszystkim ze klauzula umieszczona w towjej umowie o
    prace jest niezgodna z prawem. Każdy ma prawo prowadzic dzialalnosc
    gospodarcza i nie mozna umieszcac w umowie zapisow które z prawem koliduja.
    Moze tu chodzi jednak o zakaz konkurencji czyli zakaz prowadzenia
    dzialalnosci w tym samym przedmiocie dzialalnosci co twoj pracodawca.
    Rozwiazan jest wiele, ale do tego potrzeba przede wsztstkim znac wszystkie
    szczegoły sytuacji, nie sposób doradzac przy tak skąpych danych.
    Z poważaniem A.J

    Użytkownik "Beata i Maciek" <z...@c...pl> napisał w
    wiadomości news:ctedsv$gv7$1@atlantis.news.tpi.pl...

  • 3. Data: 2005-01-28 22:56:55
    Od: "Aleksndra J." <c...@p...onet.pl>

    A co jesli załozysz z kumplem Społke z o.o. i bedziesz miał w niej "tylko
    udziały" ?? Umowa tego zabrania?
    Rozwiazan jest wiele :)

  • 4. Data: 2005-01-30 23:08:32
    Od: "mlk" <m...@o...pl>

    a co, jeśli kumpel założy działalność i cię zatrudni?