PracaGrupypl.praca.dyskusje › Pytanie o odprawę

  • 1. Data: 2003-01-02 11:46:44
    Temat: Pytanie o odprawę
    Od: "lgre" <v...@p...onet.pl>

    Witam grupowiczów,
    Może ktos się spotkał z podobna sytuacja i bedzie mogl mi doradzić.

    1.10.02 otrzymałem wypowiedzenie warunkow umowy o prace czesci dotyczacej
    zakresu wykonywanych obowiazkow. Bylem kierownikiem dzialu i zaproponowano
    mi nowe gorsze stanowisko specjalisty oraz nowe znacznie nizsze warunki
    placowe.
    Nie przyjalem proponowanych nowych warunkow i umowa o pracy rozwiaze mi sie
    po uplywie trybu wypowiedzenia tj. 31.01.02. Jako przyczyne wypowiedzenia
    dotychczasowych warunkow umowy o prace pracodawca podal - brak skutecznosci
    w zarzadzaniu na zajmowanym stanowisku.
    Po odrzucenie przeze mnie nowych warunkow umowy, Pracocawca poinformował
    mnie rowniez, ze nie otrzymam zadnej odprawy gdyż to ja nie przyjalem
    proponowanych nowych warunkow umowy. Ze stażu pracy wynika że należy mi sie
    1 miesieczna odprawa (praca ogolnie od 1994r.r, w firmie ktora mnie zwalnia
    od 1999r.)
    Czy pracodawca slusznie nie chce wyplacic odprawy, czy naleze skierowac
    sprawe do Sadu Pracy po otrzymaniu swiadectwa pracy 31.01.03r, lub też udać
    sie wczesniej do prawnika i przygotowac odpowiednie pismo jeszcze w czasie
    trwania wypowiedzenia, upominajac sie o odprawe.
    Pozdrawiam
    G.

  • 2. Data: 2003-01-02 13:33:24
    Temat: Re: Pytanie o odprawę
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Thu, 2 Jan 2003 12:46:44 +0100, "lgre"
    <v...@p...onet.pl> zakodował:

    >dotychczasowych warunkow umowy o prace pracodawca podal - brak skutecznosci
    >w zarzadzaniu na zajmowanym stanowisku.

    No to po takim uzasadnieniu nie należy Ci się odprawa. Trzeba było
    biec od razu do sądu pracy o uznanie wypowiedzenia za nieważne.

    Art. 43. Pracodawca może wypowiedzieć warunki pracy lub płacy
    pracownikowi, o którym mowa w art. 39, jeżeli wypowiedzenie stało się
    konieczne ze względu na:

    1) wprowadzenie nowych zasad wynagradzania dotycz?cych ogółu
    pracowników zatrudnionych u danego pracodawcy lub tej ich grupy, do
    której pracownik należy,

    2) stwierdzon? orzeczeniem lekarskim utratę zdolno?ci do wykonywania
    dotychczasowej pracy albo niezawinion? przez pracownika utratę
    uprawnień koniecznych do jej wykonywania.

    Czyli nie można wypowiedzieć _warunków_ pracy za niekompetencję.

    Art. 44. Pracownik może wnie?ć odwołanie od wypowiedzenia umowy o
    pracę do s?du pracy, o którym mowa w dziale dwunastym.

    Nie masz nic do stracenia. Jak będziesz miał taką przyczynę na
    świadectwie pracy, to nie będzie to ładnie wyglądać. Wnieś do sądu
    pracy o uznanie wypowiedzenia za bezasadne powołując się na Art. 43
    KP.

    >Po odrzucenie przeze mnie nowych warunkow umowy, Pracocawca poinformował
    >mnie rowniez, ze nie otrzymam zadnej odprawy gdyż to ja nie przyjalem
    >proponowanych nowych warunkow umowy.

    Nie jest to prawdą. To on Ci wypowiedział warunki pracy i płacy i, po
    odrzuceniu warunków, jest to traktowane jak wypowiedzenie umowy przez
    pracodawcę.

    Art. 42. § 1. Przepisy o wypowiedzeniu umowy o pracę stosuje się
    odpowiednio do wypowiedzenia wynikaj?cych z umowy warunków pracy i
    płacy.

> [...]
    >sie wczesniej do prawnika i przygotowac odpowiednie pismo jeszcze w czasie
    >trwania wypowiedzenia, upominajac sie o odprawe.

    Jak najszybciej do sądu pracy (nie zawadzi wcześniej odwiedzić
    prawnika). Musisz wywalczyć inne uzasadnienie - przy takim
    uzasadnieniu wypowiedzenie powinno zostać uznane za nieważne (nie może
    to być przyczyna wypowiedzenia warunków pracy i płacy).

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775

  • 3. Data: 2003-01-02 14:11:44
    Od: "lgre" <v...@p...onet.pl>

> [...]
    > świadectwie pracy, to nie będzie to ładnie wyglądać. Wnieś do sądu
    > pracy o uznanie wypowiedzenia za bezasadne powołując się na Art. 43

    po otrzymaniu wypowiedzenia napisałem do prezesa że nie zgadzam się z
    uzasadnieniem przyczyny wypowiedzenia warunkow...
    W odpowiedzi odpisali mi że podtrzymuja to ci napisali ale gwarantują mi, ze
    na swiadectwie pracy nie bedzie tego wpisu tylko jakis Art. ito. Mam w domu
    dokumenty teraz nie pamietam co dokladnie pisze ten artykul ale jak pamietam
    dotyczy on ze pracocawca moze wypowiedziec umowe o prace bez podania
    przyczyny. Sprawdze dzisiaj dokladnie.
    A dlaczego jeszcze nie dalem do Sadu Pracy - bo niezwolnili mnie z obowiazku
    swiadczenia pracy i póki tutaj musze chodzic do pracy wolalem nie dawac
    jeszcze sprawy do Sądu.

    Dzieki za porade - kompletuje dokumenty i wybieram sie w takim razie do
    prawnika.

    Pozdrawiam
    lgreg

  • 4. Data: 2003-01-06 18:07:26
    Od: "Gosia Kowalczyk" <kudlata 170 @ wp.pl>

    Użytkownik "lgre" <v...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > sie wczesniej do prawnika i przygotowac odpowiednie pismo jeszcze w czasie
    > trwania wypowiedzenia, upominajac sie o odprawe.

    Pozdrawiam proszę ze świadectwem pracy iść do sądu Pracy w terminie 7 dni od
    dnia odebrania i na kopi proszę wpisać datę myślę że pismo do sądu pan
    napisze a sąd to na pewno pozytywnie rozpatrzy chyba że były jakieś nagany
    lub tym podobne incydenty kadrowa gosia

  • 5. Data: 2003-01-07 12:33:28
    Od: "lgre" <v...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Gosia Kowalczyk" <kudlata 170 @ wp.pl> napisał w wiadomości

    > dnia odebrania i na kopi proszę wpisać datę myślę że pismo do sądu pan
    > napisze a sąd to na pewno pozytywnie rozpatrzy chyba że były jakieś nagany
    > lub tym podobne incydenty kadrowa gosia

    Oczywiście że moja teczka w kadrach jest czysta. Po ponad 3,5 rocznym stażu
    w tej firmie żadnego upomnienia, nagany itp. Żeby było śmieszniej dwa
    tygodnie po wręczeniu wypowiedzenia byłem jescze na szkoleniu z zakresu
    marketingu za ktore firma pokryła 80% kosztów.
    Uwierzcie - firma w ktorej pracuje to istna wielka PARANOJA. Aż mnie kusi
    aby tu wszystkich ostrzec przed praca w taj firmie, ale sie narazie
    powstrzymam - powiem tylko że do niedawna nalezała do NFI - czyli poniekad
    zaklad panstwowy.

    Pozdrawiam
    G.